NFF presenteert nominaties Gouden Kalf Digitale Cultuur 2025

Het Nederlands Film Festival heeft de drie nominaties bekendgemaakt voor het Gouden Kalf voor Beste Digitale Cultuurproductie. De winnaar wordt op vrijdag 3 oktober bekend tijdens het EY Gouden Kalveren Gala.

De bekendmaking vond plaats tijdens de NFF Focustalk Presenting the Fellows and Nominees. De producties zijn tot en met 2 oktober gratis te ervaren in de Bibliotheek Utrecht op de Neude, binnen de digitale expositie Storyspace van het festival.

De genomineerden

De genomineerden voor het Gouden Kalf voor Beste Digitale Cultuurproductie 2025 zijn (op alfabetische volgorde):

  • Ancestors – Steye Hallema (productie: The Smartphone Orchestra)
  • Lacuna – Maartje Wegdam en Nienke Huitenga Broeren (productie: Podium Biarritz, Copper Views Film Productions en Studio Biarritz)
  • waiting for cows – affect lab (productie: K.O. Productions)
  • Jury en selectie

De competitie Digitale Cultuur telde dit jaar negen producties, variërend van VR en immersieve installaties tot performances.

De jury bestaat uit Jeroen Cluckers (mediakunstenaar en creative researcher verbonden aan het Kenniscentrum Immersive Lab van de Hogeschool Antwerpen), Cecilie Levy (scenarioschrijver en docent aan de Universiteit van Amsterdam) en Joris Weijdom (docent en onderzoeker aan de HKU). Zij selecteerden de drie producties die kans maken op het Gouden Kalf.

Klik hier voor de juryrapporten.

Foto: NFF/Marcel Krijgsman


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Pathé introduceert bioscoopstoel als kerstornament

18-11-2025 | 18:07:00
Pathé brengt dit jaar een kerstornament uit: een miniatuur van de rode bioscoopstoel.

Selmore lanceert feestdagencampagne voor Bioscoopbon

18-11-2025 | 10:11:00
De campagne is eenvoudig opgebouwd: een herkenbare situatie en een filmische setting met een vleugje droge humor

Vue opent bioscoop met 15 zalen in Houthavens

13-11-2025 | 11:10:58
Volgens de exploitant is dit het hoogste aantal zalen op één locatie in Nederland.

IFFR 2026 viert film en stad met tijgercampagne

31-10-2025 | 10:46:00
De campagne, ontwikkeld door het Rotterdamse ontwerpbureau 75B, brengt de tijger terug in een kleurrijk samenspel van stad, cinema en creativiteit.

Happiness Amsterdam en Kennemerhart lanceren employer branding-campagne

21-10-2025 | 15:37:00
De campagne benadrukt de unieke waarde van werken met ouderen en speelt in op de groeiende vraag naar medewerkers in de ouderenzorg.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.