Newcraft gaat verder als VML

Digital consultancy Newcraft gaat verder als VML. Binnenkort gaan de twee bedrijven verder onder dezelfde naam, en bundelen ze hun krachten. Daardoor kunnen ze hun klanten nóg beter helpen bij het creëren van sustainable growth.

Newcraft is een data first digital acceleration consultancy met een specialisatie in commerce. Het bedrijf heeft een sterke achtergrond in digitale groei. Ze helpen klanten als Ahold, JDEP en Pon door bijvoorbeeld veranderstrategieën en groeiprogramma’s te ontwikkelen en uit te voeren, en op die manier de omzet te verhogen.

Waar Newcraft vooral door de businesskant van bedrijven benaderd werd, waren dat bij VML juist de data- en marketingafdelingen.

VML is sinds oktober 2023 actief als het fusiebedrijf waarin WPP Wunderman Thompson en VMLY&R in heeft laten doen opgaan. WPP nam in september 2022 het in 2007 opgerichte Newcraft over dat nu dus opgaat in VML.

Consultancy

Ubbo Maagdenberg, CEO van VML: “VML is een creatief techbedrijf dat technische oplossingen levert, bijvoorbeeld op het gebied van marketing automation. Door eerdere fusies met Emark, J. Walter Thompson en Wunderman Thompson hebben we ons de afgelopen jaren sterk ontwikkeld op het gebied van brand experience, customer experience en commerce. Door de overname van Newcraft zetten we een mooie volgende stap, omdat we nu ook consultancy aanbieden.”

Sustainable growth

“Bedrijven zijn steeds meer op zoek naar sustainable growth. Die bereik je door alle schakels die voor groei zorgen, aan elkaar te koppelen. Ten eerste moet je een merk creëren dat aantrekkelijk is voor je doelgroep. Dat doe je door de juiste media en creatieve uitingen in te zetten en daarmee je doelgroep te verbinden aan je merk. Zo converteer je mensen naar bezoekers. Als zij eenmaal in je omgeving zijn, zorg je ervoor dat hun beleving fantastisch is. Zo zet je de stap van bezoekers naar klanten.”

Focus op resultaat

Ubbo Maagdenberg: “Een gecoördineerde aanpak heeft grote voordelen. Doordat wij in een project alle capabilities leveren, werken we allemaal volgens hetzelfde proces én hebben we dezelfde belangen. Ook maakt het de communicatie een stuk makkelijker. Stel, een collega ontwikkelt een loyaliteitsprogramma voor een klant. Dan zit de IT’er die de achterkant van dat programma bouwt en de backlog beheert, gewoon naast hem op de werkvloer. Dat is niet alleen fijn voor ons, maar ook voor de klant: er is namelijk maar één partij met wie ze hoeven te schakelen. We nemen nu veel meer ownership over de uitkomst van een project. We zijn veel nauwer betrokken bij de ambities van onze klanten. Hun succes is ons succes – zo simpel is het.”

Sinds 1 oktober 2024 werkt het team van Newcraft bij VML op het hoofdkantoor: het Amsteldok in Amsterdam, waar ook de andere WPP-deelnemingen als GroupM en Kantar zijn gevestigd. Met de overname is het Nederlandse team van VML gegroeid tot 450 specialisten.

www.vml.com

www.newcraftgroup.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

VML en partners ontwikkelen T-Rex-leer

28-04-2025 | 08:19:00
VML, Lab-Grown Leather Ltd. en The Organoid Company ontwikkelen T-Rex-leer. De samenwerking richt zich op duurzaam alternatief voor traditioneel leer.

Pramod Chanana (VML): Van doolhof naar duidelijkheid

28-04-2025 | 08:00:00
Heb je een helder beeld van je huidige duurzaamheidsniveau, dan maak je klanten enthousiast en is de toezichthouder tevreden.

Carine Thomas (VML): Stap voor stap naar een sterke positive

22-04-2025 | 08:00:00
In ons eerste artikel gaven we vier redenen om te beginnen met verduurzamen én om hier transparant over te communiceren en rapporteren.

Own Your Impact: Duurzaamheid werkt

14-04-2025 | 11:46:00
Er zijn genoeg redenen om nu al te praten over de inspanningen van je bedrijf om duurzaam te zijn en daarover te communiceren.

Digitale transformatie vereist strategische focus

11-04-2025 | 10:44:00
Het vermogen om digitale technologieën effectief te integreren biedt ongekende mogelijkheden voor efficiëntie, klantbetrokkenheid en innovatie.

 

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.