
Multi-Gyn kiest voor AndAgencyAmsterdam
Influencercampagne om intieme gezondheid bespreekbaar te maken
Multi-Gyn, specialist in vaginale verzorging, heeft voor AndAgencyAmsterdam gekozen voor de ontwikkeling en uitvoering van een geïntegreerde marketingcampagne. De campagne is inmiddels live en richt zich op vrouwen van 18 tot 49 jaar in Nederland. Via influencer marketing en paid social ligt de focus op het vergroten van merkbekendheid, productoverweging en online traffic naar retailers.
AndAgencyAmsterdam werkte samen met zes influencers – Mascha Feoktistova, Vera Camilla, Sarah Liegbregts, Frédérique Ros, Jillian Camarajordan en Ascha Augusta – die content op Instagram en TikTok publiceerden. Daarnaast is content van twee creators versterkt via paid media om het bereik verder uit te bouwen. De campagne draagt bij aan het bespreekbaar maken van vaginale ongemakken, een onderwerp waar vaak nog een taboe op rust. Door ervaringen en advies op een toegankelijke manier te delen, krijgt het thema meer zichtbaarheid en de maatschappelijke relevantie extra nadruk.
Resultaten
De resultaten zijn dat er tot nu toe meer dan 2,2 miljoen impressies behaald zijn, waarvan 851.578 organisch. In totaal 16.358 engagements, waaronder 14.908 likes, 221 reacties, 518 shares en 711 saves. De KPI voor organic impressions (697K – 777K) is daardoor al ruimschoots behaald.
Charlotte Dhont, Brand Manager bij Karo Healthcare: “Met deze campagne willen we zowel de zichtbaarheid van Multi-Gyn vergroten bij vrouwen in Nederland, als intieme gezondheid bespreekbaar maken en vrouwen meer kennis geven over vaginale ongemakken. Door samen te werken met AndAgencyAmsterdam en diverse influencers bereiken we de juiste doelgroep op een geloofwaardige manier, en versterken we de positie van Multi-Gyn binnen de Nederlandse markt.”
Sophie van der Schaft, co-CEO AndAgencyAmsterdam: “Voor Multi-Gyn hebben we een strategie ontwikkeld waarin influencer marketing en paid social elkaar versterken. Door persoonlijke verhalen centraal te zetten creëren we relevantie en dragen we bij aan meer openheid rondom intieme gezondheid.”
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
AndAgencyAmsterdam aan de slag voor datingplatform Lexa
AndAgencyAmsterdam ontwikkelt studentencampagne
[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Junior Client manager | Social & Advertising
[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Medior Talent & Project Manager
[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior Creative
Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong