
Monuta organiseert tweede editie November 2 Remember
Op 2 november organiseert Monuta de tweede editie van November 2 Remember, een herinneringsavond om samen troost te vinden in het herinneren van dierbaren. Ter ere van November 2 Remember lanceerde DO haar nummer Leef je in mij over het vinden van troost nadat je een dierbare bent verloren.
Geïnspireerd door persoonlijke verhalen
Ter inspiratie voor DO riep Monuta nabestaanden op hun persoonlijke verhalen te delen. Zij vertelden dat troost vaak in kleine dingen zit. In een zonnestraal of een vlinder die voorbijvliegt en in het gevoel dat iemand altijd in je voortleeft. Met November 2 Remember wil Monuta bijdragen aan meer openheid over afscheid. Open zijn over je ervaringen en je verdriet kan van grote waarde zijn voor anderen en jezelf.
DO: "Uit eigen ervaring weet ik wat het betekent om iemand te verliezen die dicht bij je staat. Ik was erg onder de indruk van alle verhalen. Mensen deelden zo open en krachtig hun persoonlijke verhalen met me over wat hen troost geeft. Dat vond ik heel bijzonder. Ik hoop dat dit nummer warme herinneringen oproept aan geliefden die niet meer hier zijn. En dat het ook een glimlach op je gezicht tovert omdat diegene daardoor blijft voortleven in jou."
Campagne in fases
De November 2 Remember-campagne bestaat uit verschillende fases. Met een oproep op social media, Spotify en via Monuta-kanalen konden nabestaanden hun persoonlijke verhaal over troost delen. Van de totstandkoming van het lied werd een making-of-video gemaakt om het lied alvast aan te kondigen. De verhalen van nabestaanden zijn opgetekend en worden in een latere fase van de campagne gedeeld. De lancering van het lied vormt de start van de wervingscampagne voor de November 2 Remember-herinneringsavonden. Monuta zorgt met het lied voor iets concreets dat naar verwachting veel mensen raakt. En levert met de gezamenlijke herinneringsavonden bewijsvoering voor haar merkbelofte Open over afscheid.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
KPN lanceert campagne met gezinsuitbreiding kat Louis: Hele Huis Happy
Marketing Report feliciteert alle partners met hun ADCN Lampen 2024
100%, TBWA, Ambassadors en Wefilm grote winnaars Dutch Creativity Awards 2024
Ambassadors lanceert Duitse vestiging: Ambassadors Berlin
[Interview] Sanne Tolsma en Joost Haartsen over de fusie van Amp.Amsterdam en Ambassadors
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen