Toprak Özturan: we geloven in de kracht van community

[Interview] Managing Director van Modern Citizens over storytelling, inspiratie en talentontwikkeling tijdens Agency at Night

Marketing Report is op 16 mei in Rotterdam voor Agency at Night. 51 bureaus openen die avond hun deuren voor jong talent en anderen geïnteresseerden. Voorafgaand aan het event vragen wij een aantal bureaus naar hun deelname aan Agency at Night. We spreken dit keer met Toprak Özturan, Managing Director van Modern Citizens.

Kun jij Modern Citizens introduceren?

Modern Citizens is een bureau dat is opgericht om moderne merken te helpen met de complexe uitdagingen van nu. We hebben acht specialismen in huis, die we modules noemen. Zo kunnen we ons expertise inzetten waar het voor een merk de meeste impact heeft. We zitten in Rotterdam, Amsterdam en Londen. In ons kantoor in Rotterdam creëren we social-first en digitale strategieën, campagnes en content voor bijvoorbeeld Intertoys, Motorola, NS Retail, Makro en Yakult.

Waarom doet Modern Citizens mee met Agency at Night?

Ons doel voor deze avond is om de creatieve scene van Rotterdam samen te brengen, samenwerkingen stimuleren en kansen te creëren op het gebied van brand advertising, design, AI, media en meer.

Hoe ziet jullie Agency at Night-programma eruit?

We hebben een TikTok-workshop waar we laten zien hoe je engaging content maakt en meer bereik kunt creëren, en een AI coding-workshop waar iedereen kan leren programmeren met AI. Beide workshops zijn fun, interactief en voor elk niveau. Natuurlijk zijn er bubbels en The Karaoke Klub, voor als je geïnspireerd bent geraakt door alle creatieve energie en kruisbestuivingen.

Wat voor soort jong talent zoeken jullie?

Jonge, ambitieuze mensen die geloven in de impact van storytelling en community-gedreven creatieve ideeen, en die elke dag inspiratie halen uit de wereld om ons heen.

Wat is het laatste nieuws?

We hebben onlangs samen met Motorola een nieuwe social media-campagne gelanceerd. Met een lifestyle-positionering Live the moto way, en de contentstrategie die daaruit is ontwikkeld, betrekken we Gen Z in de Benelux met community-gedreven content en influencermarketing, en zetten we Motorola neer als innovatief lifestyle-techmerk.

www.moderncitizens.com 

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Jos Govaart leidt nu ook Modern Citizens

19-08-2025 | 08:57:06
De uitbreiding van zijn rol past binnen de bredere strategie van Candid om klanten geïntegreerde oplossingen te bieden

STROOM breidt samenwerking met CEWE uit in Benelux

22-07-2025 | 13:47:00
Media- en performancebureau STROOM blijft verantwoordelijk voor de mediastrategie van CEWE in Nederland en België.

Intertoys en Modern Citizens lanceren speelse dino-campagne

02-06-2025 | 11:48:34
Intertoys en Modern Citizens bundelen hun krachten voor een campagne rondom het speelgoed uit de Jurassic World Rebirth-lijn.

Agency at Night Rotterdam 2025!

19-05-2025 | 15:46:00
Voor het tweede jaar op rij was Marketing Report in Rotterdam voor Agency at Night. Wat een feest!

Toprak Özturan: Merken zoeken flexibele partners

19-05-2025 | 11:44:00
Vanuit het kantoor in Rotterdam leidt zij het bureau dat gespecialiseerd is in social-first campagnes en content


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.