Mizuno lanceert campagne rond kracht van routines

Mizuno is gestart met de merkcampagne Rise by Routines. Het sportmerk benadrukt hiermee de kracht van dagelijkse gewoonten als basis voor duurzame persoonlijke groei. In plaats van te vertrouwen op motivatie, die vaak wisselvallig is, richt Mizuno zich op kleine stappen die sporters dagelijks kunnen zetten.

De campagne is geïnspireerd op het Japanse Kaizen-principe, dat draait om continue verbetering. Daarmee wil Mizuno laten zien dat vooruitgang begint bij herhaling, discipline en kleine rituelen. Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat een groot deel van de sportieve voornemens niet wordt uitgevoerd omdat motivatie onvoldoende houvast biedt.

Van motivatie naar routine

Dennis Frankfort, Sales & Marketing Manager Benelux bij Mizuno: “Mizuno’s Rise by Routines doorbreekt het klassieke sportcampagneformat. Geen adrenaline, geen keiharde push. Maar een kalme, doelgerichte begeleiding, geïnspireerd door onze Japanse heritage. Geen quick fix, maar een lifestyle shift. Want kleine stappen, elke dag opnieuw, leiden uiteindelijk tot grote verandering. Mizuno gelooft dat routine de brug vormt tussen ambitie en actie.”

In de campagne vertellen Mizuno-ambassadeurs Britt Bongaerts, spelverdeelster van het Nederlands volleybalteam, en Thierry Brinkman, aanvoerder van het Nederlands hockeyelftal, over hun persoonlijke routines. Zij laten zien hoe dagelijkse gewoonten bijdragen aan hun mentale focus en fysieke prestaties.

AI-gedreven ondersteuning

Naast de verhalen van sporters lanceert Mizuno een AI-gedreven Routine Generator. Met dit hulpmiddel kunnen gebruikers hun persoonlijke doelen invoeren, waarna de tool suggesties geeft voor haalbare dagelijkse gewoonten.

Dennis Frankfort: “Of je nu traint voor een marathon of meer rust in je hoofd zoekt, Mizuno helpt je jouw ambitie om te zetten in een haalbare, dagelijkse praktijk.” - 

De campagne is ontwikkeld in samenwerking met sportmarketingbureau On Your Marks, dat de strategie en contentcreatie verzorgde.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding

03-10-2025 | 11:27:00
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.

Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers

03-10-2025 | 11:10:58
Wereldwijde uitdagingen zijn te groot voor overheden of NGO’s om alleen aan te pakken. Steeds vaker stappen grote merken in dit domein

MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug

03-10-2025 | 10:21:00
De slogan, die vanaf oktober weer te zien is in alle campagnes, krijgt een eigentijdse invulling die aansluit bij de huidige tijdsgeest.

[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation

03-10-2025 | 09:47:00
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Projectmanager Marketing Automation - Den Bosch

[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant

03-10-2025 | 09:12:00
PINK is per direct op zoek naar Senior Social Advertising Consultant - Groningen  •  32-40 uur


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding

03-10-2025 | 11:27:00
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.

Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers

03-10-2025 | 11:10:58
Wereldwijde uitdagingen zijn te groot voor overheden of NGO’s om alleen aan te pakken. Steeds vaker stappen grote merken in dit domein

MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug

03-10-2025 | 10:21:00
De slogan, die vanaf oktober weer te zien is in alle campagnes, krijgt een eigentijdse invulling die aansluit bij de huidige tijdsgeest.

[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation

03-10-2025 | 09:47:00
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Projectmanager Marketing Automation - Den Bosch

[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant

03-10-2025 | 09:12:00
PINK is per direct op zoek naar Senior Social Advertising Consultant - Groningen  •  32-40 uur
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.