
Mike Demelinne: We zetten onze deuren open voor jong talent
[Interview] Managing Director Clubgeist over verbinding, comedy en groei tijdens Agency at Night
Marketing Report is op 16 mei in Rotterdam voor Agency at Night. 51 bureaus openen die avond hun deuren voor jong talent en anderen geïnteresseerden. Voorafgaand aan het event vragen wij een aantal bureaus naar hun deelname aan Agency at Night. We spreken dit keer met Mike Demelinne, Managing Director en partner bij Clubgeist.
Kun jij Clubgeist introduceren?
Wij zijn Clubgeist, een jong, groeiend reclamebureau. We bedenken en maken marketing-, corporate- en arbeidsmarktcampagnes. In alle gevallen verdiepen we ons grondig in de klanten waarvoor we werken, omdat we geloven dat het unieke onderscheid in hun cultuur besloten ligt. We hebben zelfs een term voor dat geloof: we noemen het Branding by Culture. We zijn dus niet van even snel een dingetje maken en weer weg. We hebben wat je noemt een open cultuur, zonder bureaupolitiek of hiërarchisch gedoe. En we zitten in een prachtige ruimte op de vijfde verdieping van Het Industriegebouw, met terrassen op de ochtend- en avondzon.
Waarom doen jullie mee met Agency at Night?
Agency at Night is een prachtige gelegenheid om de groeiende en bloeiende Rotterdamse creatieve sector eens goed in de spotlights te zetten. Daar zijn we graag onderdeel van. Jong talent, collega-bureaus, vrienden uit de sector, (potentiële) klanten, vorig jaar hadden we ze allemaal over de vloer. Dat leverde ons veel op, op alle vlakken. Dus, dit jaar weer!
Hoe ziet jullie Agency at Night programma eruit?
We hebben vorig jaar gemerkt dat bij ons eigen vooral de goede gesprekken met een borrel erbij goed werkten. Daar zetten we nu dan ook weer op in. Maar we vonden ook dat we onze special guest van vorig jaar, John de Wolf, minimaal moesten evenaren. Daarom hebben we dit jaar ons bureau omgebouwd tot een heuse comedy club. We hebben vier comedians van Club Haug die vrijdag allemaal twee keer een stand-up doen. Uiteraard met een link naar onze business en clubgeist.
Wat voor soort jong talent zoeken jullie?
Heel breed, van creatie tot account en strategie. Zowel conceptueel als in executie. Mensen met een brede interesse die net zo leergierig en ambitieus zijn als wij.
Wat is het laatste nieuws?
We zoeken nog volop stagiairs voor na de zomervakantie!
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Pim van Helten: Wij mixen AI en creativiteit live on stage
Vivian Kowalski: We laten zien dat creativiteit niet stopt bij Amsterdam
Lisa Winkel: Wij zetten creatief Rotterdam op de kaart
Ramin Bahari: Ideeën stoppen niet na kantoortijd
Teus Baars: We geven iedereen de kans om binnen te kijken
Gepubliceerd door: Saskia van Weert