Michael Middelkoop sluit zich aan bij 100% na succes op Nederlands Film Festival

Regisseur Michael Middelkoop, bekend van zijn recente succes tijdens het Nederlands Film Festival, waar hij drie Gouden Kalveren won voor de film Dit is Geen Kerstfilm, maakt de overstap naar 100% (voorheen HALAL) als commercialregisseur.

Michael Middelkoop won de prijzen voor Beste Regie Speelfilm, Beste Scenario Speelfilm en Beste Bijrol Speelfilm. De absurdistische ensemblekomedie, die werd geproduceerd door 100%, ging in première tijdens het festival.

Een veelzijdig talent

Middelkoop, die eerder werkte bij Czar, staat bekend om zijn werk dat authenticiteit en multiculturalisme combineert. Hij maakt zowel korte films als speelfilms, commercials en tv-series, waaronder de populaire serie Zina. Middelkoop maakte eerder indruk met de horror-komedie Netflix & Chill en de surrealistische korte film Snor. Zijn creatieve carrière begon na zijn studie Film in Amsterdam, waarna hij als artdirector werkte bij gerenommeerde bureaus zoals Saatchi & Saatchi en Dawn.

Samenwerking met 100%

Gijs Determeijer, Partner en Executive Producer bij 100%: “Het werken aan Dit is Geen Kerstfilm verliep zo soepel en het samenwerken met Michael was een feest. We ontwikkelen momenteel al twee andere speelfilms, dus het voelde logisch om ook commercials samen te gaan maken. De timing kon niet beter met drie Gouden Kalveren op zak."

Michael Middelkoop: “De ambitie was om een publieksfilm te maken die met intelligente humor de moderne samenleving bekijkt. Het winnen van drie Gouden Kalveren bevestigt dat die ambitie haalbaar is. Het is tijd voor leuke, spannende en originele crossover films met zowel een boodschap als commerciële waarde.”

“Ik ben een regisseur met een achtergrond als creatief. Een plek als 100% past perfect bij mijn diverse interesses en creatieve honger. Ik ben heel blij om hier een nieuw hoofdstuk te beginnen.”

Dit is Geen Kerstfilm is vanaf 19 december te zien op Prime Video.

Foto: Elmer van der Marel

www.michaelmiddelkoop.nl

www.100prcnt.film

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

IFFR maakt competitieprogramma 2026 bekend

16-12-2025 | 13:14:00
International Film Festival Rotterdam heeft het programma bekendgemaakt voor de Tiger Competition, Big Screen Competition en Tiger Short Competition

TheAnyThing opent privébioscopen in Pathé Eindhoven

11-12-2025 | 12:08:00
Het Nederlandse bedrijf, dat als eerste ter wereld een privébioscoopconcept introduceerde, breidt daarmee zijn samenwerking met Pathé verder uit.

Pathé introduceert bioscoopstoel als kerstornament

18-11-2025 | 18:07:00
Pathé brengt dit jaar een kerstornament uit: een miniatuur van de rode bioscoopstoel.

Selmore lanceert feestdagencampagne voor Bioscoopbon

18-11-2025 | 10:11:00
De campagne is eenvoudig opgebouwd: een herkenbare situatie en een filmische setting met een vleugje droge humor

Vue opent bioscoop met 15 zalen in Houthavens

13-11-2025 | 11:10:58
Volgens de exploitant is dit het hoogste aantal zalen op één locatie in Nederland.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Happy Horizon lanceert AI Optimizer voor AI-vindbaarheid

16-12-2025 | 10:57:19
Een geïntegreerde dienst die organisaties helpt vindbaar en relevant te blijven in de snel veranderende wereld van AI-gedreven zoekresultaten.

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.