Metro bestaat 25 jaar en lanceert tagline: Waar verhalen nieuws maken

Metro viert het 25-jarig bestaan met (jubileum)verhalen, winacties én de lancering van de tagline: Waar verhalen nieuws maken.

Amarins de Boer, hoofdredacteur van Metro: “In een veranderend medialandschap hebben we Metro succesvol en relevant weten te houden. We brengen persoonlijke verhalen, staan dicht bij onze lezer en beantwoorden dagelijks de prangende huiskamervragen achter het nieuws. Vanaf welk bedrag betaal je belasting over je spaargeld, hoe zit het met het medicijntekort en waarom zijn er steeds meer jongeren dakloos?”

De lezers staan centraal

Met de viering van het 25-jarig bestaan lanceert Metro de tagline: Waar verhalen nieuws maken. Amarins de Boer: "Bij Metro spelen verhalen van lezers een belangrijke rol. Vragen van onze lezers vormen de basis voor onze journalistiek. We gaan in gesprek met lezers en experts. En waar meningen over het dagelijkse nieuws voorheen ruimte kregen op de brievenpagina, ontvangen we nu nog altijd tientallen lezerscolumns per week."

Jubileumweek

Tijdens de jubileumweek kijkt Metro vooruit. Met experts werpt Metro een blik op de toekomst. Hoe ziet de journalistieke wereld er over 10 jaar uit? Daarnaast krijgen Metro-lezers met bijzondere jubileumverhalen een podium en zijn er winacties.

De geschiedenis van Metro

Metro maakte jarenlang deel uit van het onafhankelijke Metro International. Vanaf de tweede helft van het Metro-bestaan hoorde de krant bij Telegraaf Media Groep en nu valt het merk onder Mediahuis, uitgever van onder meer De Telegraaf en NRC. Jelle Leenes was de allereerste hoofdredacteur, Jan Dijkgraaf volgde hem op. Metro staat in het collectief geheugen als de krant waarvoor Theo van Gogh columns schreef. Na de moord op Theo Van Gogh bleef zijn plek in de krant uit eerbied een jaar lang leeg. Later nam Ebru Umar het stokje over.

www.metronieuws.nl

www.mediahuis.nl

Lees ook:

Boaz Shkolnik: 2025 een jaar van scherpte en schakelen; 2026 een jaar van versnellen

27-11-2025 | 13:06:00
Boaz Shkolnik is directeur B2B bij Mediahuis Nederland. We blikken met hem terug op het afgelopen jaar en het komende jaar waaronder de fusie met Mediahuis Noord en Mediahuis Limburg en de commerciële markten

DVHN-podcast onderzoekt oplichter Rob Jacob

26-11-2025 | 09:21:00
In de podcast onderzoeken verslaggever Jan Westera en podcastmaker Colin Mooijman hoe Jacob te werk ging

Screenforce: Total Video blijft centraal bij jongeren

25-11-2025 | 10:36:00
Ondanks de groei van online video en sociale platforms besteden jongeren de helft van hun kijktijd aan TV-content.

Cosmopolitan wint goud bij Mercurs 2025

20-11-2025 | 22:30:00
Cosmopolitan (Hearst Netherlands) won goud, gevolgd door See All This (See All This Publishing) met zilver en Libelle (DPG Media) met brons.

Influencer & Content Marketing Awards 2025 | De Winnaars

20-11-2025 | 14:43:00
De prijzen bekronen onderscheidend werk in contentmarketing en influencermarketing, in zowel campagnerubrieken als bureaucategorieën.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

The Family zet muziek en humor in tegen vapen

03-12-2025 | 10:18:00
Centraal staat The Organs, een fictieve band bestaande uit de longen, het hart en de hersenen: de organen die worden getroffen door vapen.

Lukas van de Ven: De stem van Mulisch als statement

03-12-2025 | 08:45:17
Marketing Report sprak met Janneke Bakker, relatiemanager bij Passend Lezen, en Lukas van de Ven, Executive Creative Director bij The Family

[Vacatures] iO zoekt een Projectleider Content

03-12-2025 | 08:30:00
iO is per direct op zoek naar Projectleider Content - Campus Amsterdam

[Vacatures] Bauer Media Outdoor zoekt een Sales Support (Tijdelijk)

03-12-2025 | 08:18:00
Bauer Media Outdoor is per direct op zoek naar Sales Support (Tijdelijk) 

[Vacatures] Channel Factory zoekt een Social (Client) Solutions Manager

03-12-2025 | 07:54:00
Channel Factory is per direct op zoek naar Social (Client) Solutions Manager - Amsterdam (Hybrid)
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.