Metro bestaat 25 jaar en lanceert tagline: Waar verhalen nieuws maken

Metro viert het 25-jarig bestaan met (jubileum)verhalen, winacties én de lancering van de tagline: Waar verhalen nieuws maken.

Amarins de Boer, hoofdredacteur van Metro: “In een veranderend medialandschap hebben we Metro succesvol en relevant weten te houden. We brengen persoonlijke verhalen, staan dicht bij onze lezer en beantwoorden dagelijks de prangende huiskamervragen achter het nieuws. Vanaf welk bedrag betaal je belasting over je spaargeld, hoe zit het met het medicijntekort en waarom zijn er steeds meer jongeren dakloos?”

De lezers staan centraal

Met de viering van het 25-jarig bestaan lanceert Metro de tagline: Waar verhalen nieuws maken. Amarins de Boer: "Bij Metro spelen verhalen van lezers een belangrijke rol. Vragen van onze lezers vormen de basis voor onze journalistiek. We gaan in gesprek met lezers en experts. En waar meningen over het dagelijkse nieuws voorheen ruimte kregen op de brievenpagina, ontvangen we nu nog altijd tientallen lezerscolumns per week."

Jubileumweek

Tijdens de jubileumweek kijkt Metro vooruit. Met experts werpt Metro een blik op de toekomst. Hoe ziet de journalistieke wereld er over 10 jaar uit? Daarnaast krijgen Metro-lezers met bijzondere jubileumverhalen een podium en zijn er winacties.

De geschiedenis van Metro

Metro maakte jarenlang deel uit van het onafhankelijke Metro International. Vanaf de tweede helft van het Metro-bestaan hoorde de krant bij Telegraaf Media Groep en nu valt het merk onder Mediahuis, uitgever van onder meer De Telegraaf en NRC. Jelle Leenes was de allereerste hoofdredacteur, Jan Dijkgraaf volgde hem op. Metro staat in het collectief geheugen als de krant waarvoor Theo van Gogh columns schreef. Na de moord op Theo Van Gogh bleef zijn plek in de krant uit eerbied een jaar lang leeg. Later nam Ebru Umar het stokje over.

www.metronieuws.nl

www.mediahuis.nl

Lees ook:

Lauren Verster onderzoekt cosmetica in Mediahuis-podcast

06-06-2025 | 09:48:00
In elke aflevering onderzoekt ze de werkelijke waarde van producten en trends die draaien om beloftes over schoonheid en verzorging.

De Telegraaf vernieuwt app en site voor mobiel gebruik

04-06-2025 | 11:47:00
De Telegraaf heeft de app en de (mobiele) website volledig vernieuwd. De vernieuwing draagt bij aan de digitale gebruikerservaring, met nadruk op mobiel

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Conversation Designer

03-06-2025 | 09:09:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Conversation Designer

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Crossmedia Consultant Limburg

03-06-2025 | 08:48:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Crossmedia Consultant Limburg

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Redacteur

29-05-2025 | 10:34:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Redacteur
 

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.