Merkle ontwikkelt Spotify-campagne voor DAF

Merkle ontwikkelde voor DAF een grote Spotify-campagne, waarbij truckers vanuit de hele wereld samen playlists creëren: de DAF Trucker Tracks. Iedereen kan via Spotify luisteren naar de muziek die truckers het liefst horen als ze onderweg zijn.

In een campagne op social media worden chauffeurs door trucker-influencers, zoals Jelle Schouwstra, opgeroepen om hun favoriete nummer(s) in te sturen via een campagnepagina. In een videoportret vertellen ze het verhaal achter hun favoriete nummer en waarom dit nummer een plek verdient in de DAF Trucker Tracks-playlist. DAF stelt op basis van de ingediende nummers een enorme Spotify-playlist samen. Samen met DAF bedacht Merkle Nederland het concept van DAF Trucker Tracks en produceerde de video’s en social content.

Inmiddels zijn honderden inzendingen ontvangen en meerdere Spotify-playlists samengesteld met onder meer rock, country, pop, classics, hardstyle en dance. Truckers uit de hele wereld helpen nu bij het aanvullen van de lijsten.

Roel Koppers, specialist social media van DAF Trucks: “Onze trucks zijn niet alleen de favoriete werkplek van de chauffeur, maar de cabine is vaak ook de woon- en slaapkamer van een trucker. Een rit zonder muziek is voor veel chauffeurs dan ook zoiets als een truck zonder wielen. De DAF Trucker Tracks verbindt chauffeurs; ze luisteren naar de muziek die aansluit op hun trucker lifestyle.”

Jim Meijers, accountmanager bij Merkle: “Muziek roept vaak bijzondere herinneringen op: aan speciale tijden of doet je denken aan je geliefden thuis. Het idee voor het campagneconcept was daarmee snel geboren. We vertellen de verhalen achter de favoriete nummers van andere chauffeurs en waarom deze nummers thuishoren in de DAF Trucker Tracks playlist. Truckers hebben nu overal en altijd toegang tot hun eigen muziek via dit platform.”

Spotify
Campagnepagina Facebook
www.merkle.nl
www.daf.com

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bata Industrials presenteert internationale merkstrategie

26-09-2025 | 10:03:44
Bata Industrials heeft een wereldwijde merkpositionering gelanceerd onder de slogan Work safe. Live great.

ING start campagne rond verduurzamen woning

26-09-2025 | 09:21:36
De bank wil hiermee laten zien dat energiebesparende maatregelen niet alleen goed zijn voor het milieu, maar ook financieel voordeel kunnen opleveren.

Heinz introduceert Mr. Ridiculously Good in pastasauzecampagne

26-09-2025 | 09:07:00
Samen met VML The Cocktail en het merk Mr. Men Little Miss werd personage Mr. Ridiculously Good bedacht

[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager Digital Marketing

26-09-2025 | 08:53:00
Springbok is per direct op zoek naar een Projectmanager Digital Marketing - Den Bosch

Bob Koigi: Techreuzen versterken greep op advertentiemarkt

26-09-2025 | 08:51:00
Nieuwe data tonen een industrie die zich concentreert rond drie techgiganten
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.