Merkle ontwikkelt Spotify-campagne voor DAF

Merkle ontwikkelde voor DAF een grote Spotify-campagne, waarbij truckers vanuit de hele wereld samen playlists creëren: de DAF Trucker Tracks. Iedereen kan via Spotify luisteren naar de muziek die truckers het liefst horen als ze onderweg zijn.

In een campagne op social media worden chauffeurs door trucker-influencers, zoals Jelle Schouwstra, opgeroepen om hun favoriete nummer(s) in te sturen via een campagnepagina. In een videoportret vertellen ze het verhaal achter hun favoriete nummer en waarom dit nummer een plek verdient in de DAF Trucker Tracks-playlist. DAF stelt op basis van de ingediende nummers een enorme Spotify-playlist samen. Samen met DAF bedacht Merkle Nederland het concept van DAF Trucker Tracks en produceerde de video’s en social content.

Inmiddels zijn honderden inzendingen ontvangen en meerdere Spotify-playlists samengesteld met onder meer rock, country, pop, classics, hardstyle en dance. Truckers uit de hele wereld helpen nu bij het aanvullen van de lijsten.

Roel Koppers, specialist social media van DAF Trucks: “Onze trucks zijn niet alleen de favoriete werkplek van de chauffeur, maar de cabine is vaak ook de woon- en slaapkamer van een trucker. Een rit zonder muziek is voor veel chauffeurs dan ook zoiets als een truck zonder wielen. De DAF Trucker Tracks verbindt chauffeurs; ze luisteren naar de muziek die aansluit op hun trucker lifestyle.”

Jim Meijers, accountmanager bij Merkle: “Muziek roept vaak bijzondere herinneringen op: aan speciale tijden of doet je denken aan je geliefden thuis. Het idee voor het campagneconcept was daarmee snel geboren. We vertellen de verhalen achter de favoriete nummers van andere chauffeurs en waarom deze nummers thuishoren in de DAF Trucker Tracks playlist. Truckers hebben nu overal en altijd toegang tot hun eigen muziek via dit platform.”

Spotify
Campagnepagina Facebook
www.merkle.nl
www.daf.com

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.