[Merken100 2024] Marcel Belt: Alle producten van Marcel’s Green Soap ruiken fantastisch

Marcel’s Green Soap is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Marcel Belt, Chief Soap Officer van Marcel’s Green Soap.

Kun jij Marcel’s Green Soap introduceren?

Marcel’s Green Soap is het leidende duurzame merk in de was, reiniging en verzorgingsmarkt.

Wie de doelgroep van Marcel’s Green Soap?

Marcel’s Green Soap richt zich op de lichtgroene consument. Dit is zo’n twee derde van de Nederlandse consumenten die klimaart en duurzaamheid belangrijk vinden.

Wat zijn de kernwaardes van het merk Marcel’s Green Soap?

Alle producten van Marcel’s Green Soap ruiken fantastisch, zijn heerlijk in gebruik en zijn gemaakt met respect voor klimaat en natuur.

Welke tools gebruik jij om het merk Marcel’s Green Soap te laden?

We gebruiken tv en outdoor, maar zetten ook vol in op socials, e-mailmarketing en retail.

Op welke KPI’s koers jij als marketeer?

Ik gebruik altijd de merk-waterval. Van geholpen naar spontane merkbekendheid om vervolgens bij brand set, laatst gekocht en koopintentie uit te komen. Veel van de tools die we gebruiken, zijn een mix van deze KPI’s. In het begin meer de eerste, daarna ook steeds meer naar verkopen toewerken.

Door digitale technieken kunnen marketeers steeds meer sturen op kortetermijn-salessuccessen. Hoe belangrijk is investeren in merkbouwen voor Marcel’s Green Soap?

Heel erg belangrijk, als old-school marketeer geloof ik erin dat het bouwen van het merk waarde toevoegt aan het merk en zorgt dat het merk zich onderscheidt van het brede aanbod in de markt.

Hoe belangrijk zijn PR en social media voor de ontwikkeling van het merk Marcel’s Green Soap?

Heel erg belangrijk, zeker in deze levensfase van het merk is het belangrijk dat je een sterke mix opbouwt en op veel touchpoints met je consument connect.

Zou je jouw merk in handen kunnen leggen van influencers?

Ik denk dat influencers een belangrijk onderdeel van de mix zijn, maar ik zou mijn merk niet in handen geven van influencers. Tegelijk laten we ook zien en merken dat we zelf vierkant achter ons merk staan, vandaar ook dat ik mijn naam eraan verbonden heb (en zelf de tv-commercials inspreek).

Met welk reclamebureau(s) werkt Marcel’s Green Soap in Nederland?

Wij werken niet met een reclamebureau, maar werken op adhoc basis samen met creatieven.

In welke mediamix gedijt Marcel’s Green Soap?

Focus ligt erg op het bouwen van de merkbekendheid en de merkwaarden. Een mix van socials, tv en outdoor is een perfecte combinatie om deze doelstellingen te bereiken.

Is het een doelstelling van Marcel’s Green Soap om naast een commerciële ook een maatschappelijke impact te hebben, als ja: welke?

Wij zijn voorloper op het gebied van verduurzaming van de was, schoonmaak en verzorgingsindustrie. Daarmee inspireren we leveranciers, concurrenten en afnemers. En we worden veel gekopieerd, dat geeft een goed gevoel, we zijn op de goede weg, het is goed voor het milieu.

De wereld is de afgelopen 10 jaar veranderd. Is het merk Marcel’s Green Soap ook veranderd en als ja; hoe?

Nou en of! Waren we 10 jaar geleden een van de eerste die duurzaamheid riepen, nu doet iedereen dat. Dat is goed nieuws. Maar dat betekent ook dat wij verder moeten ontwikkelen en dat doen we dan ook.

Wat maakt een merk succesvol in jouw opinie?

Je moet authentiek en uniek zijn, en altijd bij alles wat je doet en maakt kijken vanuit het oogpunt van je consument. Dat is denk ik ook waarom wij zo succesvol zijn.

www.marcelsgreensoap.com

De Merken100 wordt bekendgemaakt tijdens M100 Summer Edition op 26 juni.

Kaarten voor M100 Summer Edition

De M100 Summer Edition, daar wil je natuurlijk bij zijn! Koop jouw hier jouw kaarten

www.merken100.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

[HQ] Op bezoek bij SAN Adverteerder van het Jaar HEMA

11-09-2024 | 11:55:00
Marketing Report is overal maar toegegeven: we lopen niet iedere dag hoofdkantoren van grote adverteerders binnen. Maar afgelopen week dus wel

[Forum] Bas Vlugt: Prijsvergelijkende reclame van Jumbo dom? Jazeker en wel hierom

03-09-2024 | 10:35:00
Het zal ongetwijfeld heel slim en effectief zijn - want waarom zou je het anders doen? - maar ik vind het dus dom. Misschien effectief maar dan nog steeds dom. En ik sluit niet uit dat het effect er alleen is op korte termijn en misschien wel wat relatieve schade op de langere termijn

[Merken100 Forum] Hoe belangrijk is investeren in merkbouwen?

06-08-2024 | 13:17:00
Marketing Report publiceerde deze zomer de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland

[Merken100 2024] Nienke Debets: Mentos YES TO FRESH staat voor fysieke en mentale verfrissing

23-07-2024 | 13:51:00
Mentos is genomineerd voor de Merken100 2024. Wij spreken met Nienke Debets, Brand Group Manager Mentos bij Perfetti Van Melle.

[Merken100 2024] Janneke Kloosterman (ZEKUR): Wij geloven in de kracht van eenvoud

22-07-2024 | 16:24:00
ZEKUR staat op nummer 54 in de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Janneke Kloosterman, Brand, Marketing & Communications Manager bij ZEKUR
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Eye Wish zet vakmanschap centraal in merkcampagne

08-09-2025 | 17:15:00
Eye Wish Opticiens is gestart met de merkcampagne Vaktermen, ontwikkeld in samenwerking met The USP Agency en Abovo Maxlead.

Roularta en Zeeman lanceren diamant met virtuele influencer

08-09-2025 | 16:59:02
Tijdens de lancering van de labgrown diamant van Zeeman in Amsterdam maakte virtuele influencer Sassy Soeki haar eerste live optreden.

Higuita en Ocean Outdoor maken campagne Het Nationale Ballet

08-09-2025 | 14:46:17
Voorbijgangers konden afgelopen week zelf balletdansers in beweging zetten tijdens een interactieve campagne van Het Nationale Ballet.

Peter Jan de Werk en Matthijs Haagsman over campagnes Maritiem Museum

08-09-2025 | 12:23:00
XYZ Creative Agency ontwikkelde een aantal campagnes voor het Maritiem Museum in Rotterdam. We spreken hierover met Peter Jan de Werk, medewerker Marketing & Communicatie bij het Maritiem Museum en Matthijs Haagsman, Creative bij XYZ Creative Agency

DOOH x Social - succesvolle crossmedia-campagnes

08-09-2025 | 12:09:00
Ola wist wel raad met de hitte, tijdens de heetste weken hingen de posters in bushokjes
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Pie Kamau

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.