Mediahuis neemt laatste 30 procent Medienhaus Aachen GmbH. over

Mediahuis heeft de resterende 30 procent van de aandelen in de Duitse uitgever Medienhaus Aachen GmbH aangekocht. Begin 2022 kocht de Europese mediagroep al 70 procent van de aandelen in Medienhaus Aachen GmbH van de oprichters van de Aachener Zeitung.

De overige 30 procent bleven toen in handen van Rheinische Post Mediengruppe, dat nu haar aandelen aan Mediahuis heeft verkocht. Met deze transactie is Medienhuis Aachen nu volledig eigendom van Mediahuis.

Digitale groei

De uitbreiding naar de Duitse regio Noordrijn-Westfalen begin 2022, was een belangrijke stap voor Mediahuis, dat hiermee voor het eerst toetrad tot de Duitse krantenmarkt. Als meerderheidsaandeelhouder begeleidde Mediahuis de Duitse uitgever de afgelopen twee jaar in het digitale transformatieproject. Medienhaus Aachen kon hierbij ten volle gebruik maken van de kennis en schaalgrootte die Mediahuis als groep te bieden heeft en kon zo zijn digitaal groeien aanzienlijk versnellen.

Paul Verwilt, COO van de Mediahuis groep en voorzitter van Medienhaus Aachen: “Na twee jaar constructief samenwerken met Rheinische Post Mediengruppe zijn we gezamenlijk overeengekomen dat een structuur met één aandeelhouder in plaats van twee mediagroepen, de verdere ontwikkeling van Medienhaus Aachen ten goede komt en haar digitale transformatie verder zal kunnen versnellen.”

www.mediahuis.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Boaz Shkolnik: 2025 een jaar van scherpte en schakelen; 2026 een jaar van versnellen

27-11-2025 | 13:06:00
Boaz Shkolnik is directeur B2B bij Mediahuis Nederland. We blikken met hem terug op het afgelopen jaar en het komende jaar waaronder de fusie met Mediahuis Noord en Mediahuis Limburg en de commerciële markten

DVHN-podcast onderzoekt oplichter Rob Jacob

26-11-2025 | 09:21:00
In de podcast onderzoeken verslaggever Jan Westera en podcastmaker Colin Mooijman hoe Jacob te werk ging

Screenforce: Total Video blijft centraal bij jongeren

25-11-2025 | 10:36:00
Ondanks de groei van online video en sociale platforms besteden jongeren de helft van hun kijktijd aan TV-content.

Cosmopolitan wint goud bij Mercurs 2025

20-11-2025 | 22:30:00
Cosmopolitan (Hearst Netherlands) won goud, gevolgd door See All This (See All This Publishing) met zilver en Libelle (DPG Media) met brons.

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Brand Manager

20-11-2025 | 09:38:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Brand Manager - Maastricht


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: marketeers verhogen digitale bestedingen in 2026

12-12-2025 | 12:00:24
Flexibiliteit in budgetten staat daarbij centraal: 85 procent verwacht ook in 2026 tussentijdse bijstellingen.

Fightclub zet mens centraal in campagne Hulphond Nederland

12-12-2025 | 09:19:11
De campagne laat zien wat hulphonden betekenen voor mensen die dagelijks leven met PTSS, epilepsie of andere beperkingen.

[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Medior Strategist / Strategy Manager

12-12-2025 | 08:53:00
Cheil Benelux is directly looking for Medior Strategist / Strategy Manager - Hybrid | Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior PR & Events Manager

12-12-2025 | 08:02:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior PR & Events manager - Fulltime · Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior Paid Social Specialist

12-12-2025 | 07:47:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior Paid Social Specialist - Fulltime · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.