Mediahuis: Digital Platforms start inhouse social team

Mediahuis wil bestaande doelgroepen bedienen en nieuwe aanboren

De Digital Platforms breiden uit met een eigen social team onder leiding van Boyan van der Heijden. Recent is Anisa Boonman in het team gestart als content creator. Met hun kennis en ervaring gaan zij de platforms verder versterken. 

Manners, NSMBL, J/M Ouders, Famme, BEDROCK, WANT en Culy

De Digital Platforms, onderdeel van Mediahuis, bestaan uit de merken Manners, NSMBL, J/M Ouders, Famme, BEDROCK, WANT en Culy. Ook de socials van Metro neemt het team voor hun rekening.  

Wat wel en niet scoort op social media

Boyan van der Heijden werkte eerder bij de NPO, waar hij zeven jaar heeft gewerkt als redacteur en social media-specialist. Daar heeft hij veel kennis opgedaan over social content en weet hij precies wat wel en niet scoort op social media. Boyan van der Heijden: “Ik ben blij dat ik nu aan de andere kant sta en naast het optimaliseren van content, ook eigen content kan maken.”

Mediagerichte talentontwikkelingstrajecten

Anisa Boonman was hiervoor online marketeer in de culturele sector en content creator bij EO Hoedan, een online platform voor twintigers. Bij Mediahuis wil ze haar ervaring als marketeer, maker en storyteller combineren en de socials van Digital Platforms naar een hoger niveau te tillen. Anisa Boonman: “Ik zie ontzettend veel potentie in de digitale platformen van Mediahuis. Met een social first benadering versterken we de band met onze doelgroepen en creëren we meer mogelijkheden voor adverteerders.”

Online contentstrategie

Jana Witteman, innovatiestrateeg bij de Digital Platform: “Met ons inhouse social team versterken we de Digital Platforms en verbreden we onze online contentstrategie. Met innovatieve contentstrategieën werken we aan de toekomstbestendigheid van onze merken. We bedienen bestaande doelgroepen én boren nieuwe doelgroepen aan om aan de digitale Mediahuis-merken te verbinden.” 

www.mediahuis.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 
Lees ook:

NRC-artikelen beschikbaar voor regionale lezers

04-07-2025 | 13:34:00
Abonnees van negen regionale dagbladen van Mediahuis Nederland hebben vanaf vandaag automatisch toegang tot alle digitale artikelen van NRC.

Hatice van Leeuwen verlaat Mediahuis Nederland

03-07-2025 | 10:13:00
Hatice van Leeuwen verlaat Mediahuis Nederland per 4 juli 2025. Sinds september 2020 was zij Teamlead van MHX, de creatieve studio van Mediahuis Nederland

Kink verliest rechtszaak radiokavels Mediahuis/Talpa Network

01-07-2025 | 23:27:00
Kink, het alternatieve radiostation van Leon Ramaker onder leiding van Jan Hoogesteijn, heeft op alle punten de rechtszaak verloren tegen de vergunningen van de radiofrequenties van Mediahuis Radio en Talpa Network

Zijn community's de nieuwe socials?

01-07-2025 | 11:47:00
In deze aflevering praten Bert Hagendoorn en Ronald ter Voert met Stacey Rookhuizen en Herbert Visser

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Redactioneel Designer De Telegraaf

01-07-2025 | 08:15:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Redactioneel Designer bij De Telegraaf

Gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.