Marit van Egmond vertrekt bij Albert Heijn, Etos en Gall & Gall

CEO neemt na 28 jaar afscheid van Ahold Delhaize

Marit van Egmond verlaat per 30 april Albert Heijn, Etos en Gall & Gall. Na een loopbaan van 28 jaar binnen Ahold Delhaize, waarvan de laatste zes jaar als CEO, kiest zij voor een volgende stap buiten het bedrijf. De procedure voor haar opvolging is in gang gezet.

Leiderschap en groei

Frans Muller, CEO van Ahold Delhaize: "Onder leiding van Marit heeft Albert Heijn zich ontwikkeld tot een omnichannel retailer en een vertrouwde partner voor klanten en medewerkers. Met haar focus op klanten, passie voor producten en inzet voor duurzaamheid, gezondheid en innovatie heeft zij het bedrijf succesvol door een turbulente periode geleid. Ze heeft Albert Heijn commercieel versterkt en maatschappelijk relevanter gemaakt."

Marit van Egmond trad in 1997 in dienst bij Ahold als management trainee en bekleedde sindsdien diverse commerciële, operationele en leidinggevende functies. In 2014 werd zij executive vice president commercie bij Albert Heijn en in 2019 CEO. Twee jaar later werd ze ook eindverantwoordelijk voor Etos en Gall & Gall.

Dankbaar afscheid

Marit van Egmond: "Na 28 jaar neem ik afscheid van een geweldig bedrijf. Dit is voor mij het juiste moment. Albert Heijn, Etos en Gall & Gall staan er goed voor en er is een sterk team om verder te bouwen. Ik ben trots op de groei die we samen hebben gerealiseerd en op onze bijdrage aan een gezonde, sociale en duurzame samenleving. Ik kijk dankbaar terug op de kansen die ik heb gekregen en de ruimte die ik had om Albert Heijn een nieuwe koers te geven. In het bijzonder ben ik dankbaar voor het vertrouwen van al mijn collega’s. Albert Heijn is klaar voor een volgende fase en ik wens mijn opvolger veel succes."

Claude Sarrailh, CEO van Ahold Delhaize Europe & Indonesia: "Marit heeft met visie en daadkracht Albert Heijn, Etos en Gall & Gall geleid en een stevige basis gelegd voor de toekomst. We zijn haar dankbaar voor haar toewijding en passie en wensen haar veel succes in de volgende stap van haar carrière."

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Caroline van Turennout: Zuinig is kostenbewust en zorgzaam

19-09-2025 | 15:27:35
Tijdens het Time to Make Sense-event van Springbok in België sprak Bas Vlugt met Caroline van Turennout, directeur marketing en e-commerce bij Zeeman

Twee derde van shoppers gebruikt generatieve AI dagelijks

19-09-2025 | 10:19:00
Voor 45 procent maakt het niet uit of een aanbeveling afkomstig is van een mens of van AI, zolang het maar aansluit op de behoefte.

Allerhande-recepten dagelijks in AD en regionale kranten

18-09-2025 | 10:55:15
DPG Media en Albert Heijn zijn een strategische samenwerking aangegaan rond de populaire rubriek Wat eten we vandaag?

Lancering Intergamma Retail Media Groep

16-09-2025 | 11:50:00
Intergamma start met de business-unit Retail Media Groep. Intergamma is de organisatie achter de bouwmarktketens Gamma en Karwei

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: Creators leiden marketinginvesteringen

19-09-2025 | 09:26:39
CMO's wedden erop dat de geloofwaardigheid en het bereik van creators merkwaarde, handel en loyaliteit effectiever zullen opleveren dan traditionele media.

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.