Longlisten SAN ABC Accenten 2024

Genomineerden Bureau van het Jaar: Ace, Alfred, Dentsu Creative, Hotel L'Amour, Monks en TBWA\NEBOKO

De Longlisten van SAN ABC Accenten 2024 zijn bekend. De ABC-jury, bestaande uit redacteuren van onder meer Marketing Report, Adformatie, Fonk en MarketingTribune, bestuursleden van de BvA (Bond van Adverteerders), SAN-bestuursleden en externe deskundigen - heeft de onderstaande genomineerden geselecteerd:

Bureau van het Jaar:

Ace
Alfred
Dentsu Creative
Hotel L'Amour
Monks
TBWA\NEBOKO

Adverteerder van het Jaar

Albert Heijn
Bever
Hema
KPN
Kruidvat
Stichting ALS

Consistent Accent

Bever
Coolblue
Hak
Hema
Jumbo
Kruidvat
Prijsvrij Vakanties

In de volgende fase beoordeelt de ABC-jury de door de genomineerde kandidaten aangeleverde whitepapers, waarna de shortlist wordt samengesteld. De drie beste kandidaten in elke categorie zullen zich presenteren aan de ABC-jury op dinsdag 13 mei bij PwC in Amsterdam.

Jan Driessen nieuwe voorzitter ABC Jury 2024

De ABC Jury 2024 heeft een nieuwe voorzitter: Jan Driessen. Hij begon zijn carrière als parlementair verslaggever en bekleedde verschillende communicatiefuncties, waaronder directeur communicatie bij Aegon, voorzitter van de BvA en politiek campagnestrateeg. Hij werd in het verleden benoemd tot onder andere Communicatieman van het Jaar, Sponsorman van het Jaar en ontving de GVR Coq d'Honneur.

Marieke Jansen Rentmeester, voorzitter van de SAN: “We zijn Barbera Wolfensberger, die de afgelopen jaren de rol van voorzitter van de ABC-jury vervulde, zeer dankbaar voor haar betrokkenheid en dienend voorzitterschap. Met Jan Driessen hebben we een meer dan waardige opvolger.”

Jan Driessen: “Het is een groot voorrecht om als nieuwe onafhankelijke juryvoorzitter van de SAN ABC Accenten in de voetsporen te mogen treden van voorgangers als Barbera Wolfensberger, Jolande Sap en Gerlach Cerfontaine. Bij de SAN draait het niet primair om populariteit of effectiviteit, maar om vakmanschap – beoordeeld door echte vakmensen.”

www.sanaccent.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Karlien Serrarens en Inge Wortelboer in SAN bestuur

23-09-2025 | 15:05:29
Martijn Swijghuisen Reigersberg legt na jaren zijn rol als bestuurslid neer. Tegelijkertijd treedt SAN met vertrouwen een nieuwe fase in met de komst van Karlien Serrarens en Inge Wortelboer.

Maurice Kaan: Van regio naar impact met Abovo Maxlead

07-07-2025 | 10:13:00
De twee vestigingen in Hoorn en Oegstgeest, die in de loop der jaren organisch zijn gegroeid, zijn organisatorisch meer samengevoegd.

Joeri Jansen: Creativiteit begint bij evidence-based denken

07-07-2025 | 09:00:00
In gesprek met Peter Wybenga vertelt Joeri Jansen over de gedragswetenschappelijke basis van het werk bij Roorda

LiveWall wint DIA en SAN Accent met digitale campagnes

10-06-2025 | 09:23:01
LiveWall heeft twee prijzen gewonnen tijdens de Dutch Interactive Awards (DIA) en de SAN Accenten.

SAN New Kids on the Block Accent bevestigt dat Closed on Monday werkt

06-06-2025 | 16:27:00
Bas Vlugt is op bezoek bij Closed on Monday, want het bureau heeft de SAN New Kids on the Block Accent gewonnen. Oprichter Gookie Sassen staat hem te woord
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

GAMMA en VML Amsterdam lanceren duurzaamheidscampagne

25-09-2025 | 15:45:19
GAMMA werkt samen met VML Amsterdam aan een campagne die laat zien hoe eenvoudige aanpassingen in huis kunnen bijdragen aan het besparen van water, energie en geld.

Havas Lemz lanceert campagne tegen femicide

25-09-2025 | 14:53:15
Elke acht dagen wordt in Nederland een vrouw om het leven gebracht, vaak door haar partner of ex-partner.

INDIE Amsterdam ontwikkelt Vader Aarde-campagne Milieudefensie

25-09-2025 | 14:34:00
Milieudefensie wil dat klimaat en de rol van grote vervuilers nadrukkelijker op de politieke agenda komen.

BUUT ontwikkeld met DEPT: strategie, design, experience

25-09-2025 | 10:49:08
ABN AMRO lanceerde begin september BUUT, een bank voor tieners en hun ouders die is ontwikkeld door Tikkie in samenwerking met DEPT.

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.