LOLA MullenLowe maakt introductiefilm voor AXE-douchegel

Unilever zoekt de grenzen op in al even gewaagde als hilarische video

AXE introduceert een lijn douchegel met een opvallende commercial: The Neighbour. De campagne is ontwikkeld door creatief bureau LOLA MullenLowe en geproduceerd door CZAR, met Lionel Goldstein als regisseur.

De film is als eerste te zien in Duitsland en wordt later dit jaar uitgerold naar andere Europese markten. De film speelt zich af in het rommelige maar charmante appartement van een jonge vrijgezel. Terwijl hij onder de douche staat klinkt het nostalgische Duitse lied Oma, so lieb van Heintje. Wanneer het water plotseling uitvalt, verandert de zoektocht naar een oplossing in een onverwachte ontmoeting.

AXE combineert geur, humor en verrassing

Tomás Ostiglia, Executive Creative Director bij LOLA MullenLowe: “De kracht van een geur zit in het vermogen om mensen te ontwapenen, te verrassen en te verbinden – zelfs op de meest onverwachte momenten. Deze film zoekt de grens op, maar blijft charmant. Dit is AXE op zijn gedurfdst.”

Met deze campagne blijft AXE conventies in de markt voor persoonlijke verzorging uitdagen, met onconventionele verhalen waarin geur en zelfvertrouwen centraal staan.

Introductiecampagne benadrukt geur en zelfvertrouwen

Caroline Gregory, Global Brand Director bij AXE: “Onze nieuwe douchegel draait om zelfvertrouwen en een geur die blijft hangen – zelfs als alles anders loopt dan gepland. Deze campagne vangt dat perfect. Het is brutaal, tegendraads en onvergetelijk.”

De campagne gebruikt humor en herkenbare situaties om de merkbelofte van AXE te onderstrepen.

www.axe.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.

Coca-Cola en FIFA starten FIFA World Cup Trophy Tour

18-12-2025 | 10:14:10
De wereldwijde tour biedt fans de kans om de originele WK-trofee te zien in aanloop naar het WK voetbal van 2026

LINDA. breidt portfolio uit met LINDA.mini

18-12-2025 | 09:40:00
Met deze uitbreiding richt het mediabedrijf zich op aanstaande moeders en ouders van kinderen van 0 tot en met 4 jaar.

Draft Digital en FarmCamps lanceren Geen stress, wel kippen

18-12-2025 | 09:28:00
De campagne speelt in op het gevoel dat gezinsvakanties vaak minder ontspannen zijn dan vooraf gehoopt.

Primeur: Video Ads op basis van Cost per Sale bij TradeTracker

18-12-2025 | 00:00:00
Hiermee biedt het bedrijf adverteerders en publishers de mogelijkheid om videocontent in te zetten met de zekerheid dat er alleen wordt betaald bij daadwerkelijke conversie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Pie Kamau

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.