LOLA MullenLowe maakt introductiefilm voor AXE-douchegel

Unilever zoekt de grenzen op in al even gewaagde als hilarische video

AXE introduceert een lijn douchegel met een opvallende commercial: The Neighbour. De campagne is ontwikkeld door creatief bureau LOLA MullenLowe en geproduceerd door CZAR, met Lionel Goldstein als regisseur.

De film is als eerste te zien in Duitsland en wordt later dit jaar uitgerold naar andere Europese markten. De film speelt zich af in het rommelige maar charmante appartement van een jonge vrijgezel. Terwijl hij onder de douche staat klinkt het nostalgische Duitse lied Oma, so lieb van Heintje. Wanneer het water plotseling uitvalt, verandert de zoektocht naar een oplossing in een onverwachte ontmoeting.

AXE combineert geur, humor en verrassing

Tomás Ostiglia, Executive Creative Director bij LOLA MullenLowe: “De kracht van een geur zit in het vermogen om mensen te ontwapenen, te verrassen en te verbinden – zelfs op de meest onverwachte momenten. Deze film zoekt de grens op, maar blijft charmant. Dit is AXE op zijn gedurfdst.”

Met deze campagne blijft AXE conventies in de markt voor persoonlijke verzorging uitdagen, met onconventionele verhalen waarin geur en zelfvertrouwen centraal staan.

Introductiecampagne benadrukt geur en zelfvertrouwen

Caroline Gregory, Global Brand Director bij AXE: “Onze nieuwe douchegel draait om zelfvertrouwen en een geur die blijft hangen – zelfs als alles anders loopt dan gepland. Deze campagne vangt dat perfect. Het is brutaal, tegendraads en onvergetelijk.”

De campagne gebruikt humor en herkenbare situaties om de merkbelofte van AXE te onderstrepen.

www.axe.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bol bereikt festivalpubliek via eerste BeReal-campagne

24-11-2025 | 15:13:04
Deze activatie was onderdeel van de crossmediale campagne, bestaande uit digitale en OOH-zichtbaarheid in zowel Nederland als België.

Frank Goren: The Invaders helpt merken in gamingcultuur

24-11-2025 | 14:00:26
In Marketing Report TV gaat Frank Goren, Strategy Officer bij The Invaders, in gesprek met Bas Vlugt over de ontwikkeling van gaming als marketingdomein.

Unlike ontwikkelt Sinterklaascampagne voor RAAK

24-11-2025 | 09:58:46
Met Reine Clause zet RAAK een personage in dat op een luchtige manier aandacht vraagt voor online gedrag.

Happiness Amsterdam en Fitzroy winnen bij ADCE

24-11-2025 | 09:58:00
Tijdens de 34e editie van de ADCE Awards in Barcelona zijn twee Nederlandse bureaus in de prijzen gevallen.

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een Hubspot Specialist

24-11-2025 | 08:11:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar Hubspot Specialist - Hybride, Zwolle
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Pie Kamau

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.