
Loetje brengt vertrouwde sfeer tot leven in campagne
Merkcampagne zichtbaar op tv, social media en outdoor
Loetje lanceert een merkcampagne onder het motto Gewoon lekker vertrouwd. Sinds 1977. De campagne benadrukt het karakter en de sfeer van het restaurantmerk dat inmiddels 38 vestigingen telt in Nederland. Draft Digital is verantwoordelijk voor de mediainkoop/strategie.
De campagne zet in op herkenning en het vertrouwde gevoel dat gasten met Loetje associëren. Esmée van Venrooij, marketingdirecteur van RCE: "Bij Loetje draait alles om gewoon lekker vertrouwd genieten. Met deze campagne willen we dat gevoel met heel Nederland delen. We laten zien waar we voor staan en gaan tegelijkertijd terug naar onze oorsprong."
Sfeer, smaak en herkenning centraal
De campagne verwijst naar de geschiedenis van Loetje, dat begon als biljartcafé en uitgroeide tot een restaurantformule waar sfeer en eenvoud centraal staan. In de commercial komen bekende Loetje-elementen terug zoals biefstuk, klinkende glazen en ontspannen momenten aan tafel.
Het creatieve concept is ontwikkeld door Boudewijn Pompe en Joep Drummen. De productie lag in handen van Kaaps Film, onder regie van Eelco de Winter. Bij de realisatie werd samengewerkt met Heineken.
Breed uitgerolde mediastrategie
De campagne is zichtbaar via verschillende kanalen, waaronder televisie, streamingdiensten zoals Videoland, Disney+ en HBO Max, en sociale media. Ook wordt ingezet op digitale buitenreclame op strategische locaties in Nederland. Hiermee richt Loetje zich op zowel trouwe gasten als nieuwe bezoekers.
Credits merkvideo:
Directeur Marketing Esmée van Venrooij | Senior Marketeer Sven Bon | Senior Marketeer Casper Jansen | Media Draft Digital | Food Developer Sander Wissink | Creatie Joep Drummen | Creatie Boudewijn Pompe | Regisseur Eelco de Winter | Executive producer Frank Borghstijn | Producer Lisa Post | DOP Karel Schepp | 1st AC Olaf Tijhuis | Gaffer Tom Lems | Bestboy Mees Blaak, Joost Kools, Bow van Woerkum, Ilias Renfurm | Productie assistent Marieke de Haan | Styling Maud van Uden | Visagie Lynn Peters, Maxime Dijks | Edit Karel Schepp | Grading Tom Lems | Voice over Martijn Fischer | Sounddesign KlevR Sounddesign
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Draft Digital gaat aan de slag voor BridgeFund
Kees de Boekhouder kiest voor Draft Digital
Draft Digital ingezet voor omnichannel-strategie Met Mega
Lot of Happiness maakt met Higuita en Draft Digital de campagne win-win loterij
[Vacatures] Draft Digital zoekt een Digital Marketing Consultant
Gepubliceerd door: Saskia van Weert