Lidl richt merkstrategie op emotionele binding met klant

Supermarkt zet eerste grote stap in merkvernieuwing na 28 jaar

Na 28 jaar krijgt Lidl voor het eerst een andere slogan. Met Je verdient ’t. introduceert de supermarktketen een internationale merkcampagne die in alle 31 Europese landen wordt uitgerold.

Stephanie Both, CCO Lidl Nederland: "Lidl wil inspireren, ondersteunen en er zijn als het er echt toe doet. De nieuwe slogan Je verdient ’t. maakt dat zichtbaar. Lidl biedt niet alleen waar voor je geld, maar is er op alle kleine en grote momenten in je leven."

Van product en prijs naar emotionele waarde

Met de campagne wil Lidl haar merk nadrukkelijker verbinden aan het dagelijks leven van klanten. Daarbij verschuift de nadruk van product en prijs naar de emotionele waarde die de supermarkt toevoegt, zoals toekomstgerichte keuzes en maatschappelijke betrokkenheid.

Volgens het bedrijf staat Je verdient ’t. voor toegankelijkheid, betaalbaarheid en kwaliteit. Lidl stelt dat het een gezonde leefstijl betaalbaar en bereikbaar maakt en investeert in langdurige relaties met klanten, collega’s en partners.

Klanten worden fans

Both: "Klanten kiezen met hun hoofd, fans kiezen met hun hart. Wij willen de relatie met onze klant versterken in plaats van alleen de winkel te zijn waar je boodschappen doet. Tegelijkertijd willen we meer betekenen voor onze collega’s en onze partners. Je verdient ’t. staat voor het erkennen van wat mensen belangrijk vinden: veiligheid, betrouwbaarheid en de mogelijkheid om je dromen te realiseren."

Breed ingezette campagne

De campagne loopt tot en met 12 oktober en is zichtbaar via televisie, radio, social media, out-of-home en digitale kanalen. Ook introduceert Lidl een vernieuwde visuele identiteit die in alle landen herkenbaar en consistent wordt toegepast.

Lidl benadrukt dat de keten trouw blijft aan haar rol als discounter, maar zich wil ontwikkelen tot de discounter van Europa met een merk dat mensen raakt, inspireert en ondersteunt.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Forum] Wat is de toekomst van Retail Media?

20-09-2025 | 17:11:00
In de rubriek [Forum] stellen wij bepalende spelers in de markt een actuele vraag. Deze keer is de vraag: Wat is de toekomst van Retail Media?

Caroline van Turennout: Zuinig is kostenbewust en zorgzaam

19-09-2025 | 15:27:00
Tijdens het Time to Make Sense-event van Springbok in België sprak Bas Vlugt met Caroline van Turennout, directeur marketing en e-commerce bij Zeeman

Twee derde van shoppers gebruikt generatieve AI dagelijks

19-09-2025 | 10:19:00
Voor 45 procent maakt het niet uit of een aanbeveling afkomstig is van een mens of van AI, zolang het maar aansluit op de behoefte.

Allerhande-recepten dagelijks in AD en regionale kranten

18-09-2025 | 10:55:15
DPG Media en Albert Heijn zijn een strategische samenwerking aangegaan rond de populaire rubriek Wat eten we vandaag?

Lancering Intergamma Retail Media Groep

16-09-2025 | 11:50:00
Intergamma start met de business-unit Retail Media Groep. Intergamma is de organisatie achter de bouwmarktketens Gamma en Karwei
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.