
Gut Amsterdam wint Gouden Lion met Hertog-Jan
[Cannes Lions] LePub (Philips&Heineken), KPN en Gut Amsterdam in de prijzen
Het belangrijkste nieuws is dat GUT Amsterdam een Gouden Lion in de categorie Creative Effectiveness heeft gewonnen met de campagne voor Hertog-Jan in de categorie Creative Effectiveness, subcartegorie Single Market. Daarmee wint een Nederlandse productie deze Cannes Lions Festival voor het eerst een Gouden Lion.
LePub, Heineken, Philips, KPN
Verder valt LePub volop in de prijzen met Lions voor Philips en Heineken; KPN wint opnieuw een bronzen Lion en Gut Amsterdam weet met Hagelchup (opnieuw) een Lion binnen te slepen, maar bovenal de Gouden Lion.
Philips
LePub Amsterdam wint een Zilveren Lion in de categorie Creative Effectiveness, subcategorie Consumer Goods voor de Refurb campagne van Philips, waar onder meer Ambassadors Amsterdam aan heeft bijgedragen samen met That AR Creative Studio uit Warschau en Shotz uit Berlijn. OMD was vanuit Duitsland en Nederland het betrokken mediabureau.
KPN
Een Stukje van Mij van KPN die door Dentsu Creative is ontwikkeld, wint in navolging van onder meer de Grand Prix in 2024 en de vele andere prijzen, dit jaar een Bronzen Lion in de categorie Creative Effectiveness, subcategorie Single Market
Hagelchup
Gut Amsterdam haalt een bronzen Lion binnen voor de campagne Hagelchup van Kraft-Heinz mede danzkij Xarlee Video Production in de categorie Brand Experience & Activation, subcategorie Launch/Relaunch.
Heineken en LePub
Heineken en LePub vallen volop in de prijzen. LePub Milano wint een bronzen Lion voor de Heineken-campagne Backing the Bars in de categorie Creative Business Transformation. Boomerang Agency Amsterdam, LePub Amsterdam, Sao Paulo, Buenos Aires en Dublin werkten ook mee aan de campagne.
LePub Milano viel met LePub Dublin ook met de campagne Pub Museums voor Heineken in de prijzen met een bronzen Lion in de categorie Creative Strategy. De Italiaanse en Ierse tak van LePub krijgt nog een Zilveren Lion in de categorie Brand Activation & Activation. En de Italiaanse en Braziliaanse tak van LePub haalt ook voor Heineken nog een bronzen Lion binnen met Bar Dating in de categorie Creative Commerce, waarmee de Heineken-campagnes van LePub duidelijk in de smaak vallen bij de Lions-jury’s.
Grand Prix
AXA won een Grand Prix in de categorie Creative Business Transformation met Publicis Conseil uit Parijs voor de campagne AXA - Three Words. Het is de tweede Grand Prix voor deze campagne, aangezien die ook al een Grand Prix in de categorie Direct Lon won. De campagne gaat over huiselijk geweld.
In de categorie Creative Effectiveness won de campagne Shot on iPhone een Grand Prix. TBWA\Media Arts Lab uit het Amerikaanse Los Vwon met deze voor Apple gemaakte campagne.
Voor de categorie Creative Strategy won de campagne Real Beauty: How a Soap Brand Created a Global Self-Esteem Movement van Dove die door Ogilvy UK is ontwikkeld.
Het Franse Havas Play die voor LVMH de campagne The Partnership that changed everything won de Grand Prix in de categorie Luxury.
De Grand Prix voor de Brand Experience & Activation ging naar FCB Chicago die voor he Academy of Motion Picture Arts & Sciences - Rakish - Chicago Hearing Society de campagne Caption with Intention ontwikkelde. Het is de tweede Grand Prix die deze campagne wint; de eerste was in de categorie Direct Lions gewonnen.
Het Deense AKQA Copenhagen won in de categorie Innovation met de campagne Sounds Right voor UN Live, Spotify om bewustwording omtrent het klimaat te bewerkstelligen.
Het Amerikaanse VML uit New York won een Grand Prix met de campagne Preserved Promos een Grand Prix in de categorie Creative Commerce.
Regional Networks of the Year Awards
Regional Network of the Year — Azië: Ogilvy
Regional Network of the Year — Europa: Leo
Regional Network of the Year — Midden Oosten, Noord Afrika (MENA): BBDO Worldwide
Regional Network of the Year — Latijns Amerika: DDB Worldwide
Regional Network of the Year — Noord Amerika: FCB
Regional Network of the Year — Pacific: DDB Worldwide
Regional Network of the Year — Sub-Sahara Afrika: Joe Public
Partners Marketing Report Cannes 2025
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Quinten van Hoogdalem: Summer Course vol nieuwe inzichten
Neslihan Akkurt over RA*W en talentontwikkeling
Cannes 2025: Japie Stoppelenburg over Truus
Cannes 2025: Daan de Raaf over Happiness Amsterdam
Hassan Khan: Cannes is een database vol inspiratie
Gepubliceerd door: David de Jong