Gut Amsterdam wint Gouden Lion met Hertog-Jan

[Cannes Lions] LePub (Philips&Heineken), KPN en Gut Amsterdam in de prijzen

Het belangrijkste nieuws is dat GUT Amsterdam een Gouden Lion in de categorie Creative Effectiveness heeft gewonnen met de campagne voor Hertog-Jan in de categorie Creative Effectiveness, subcartegorie Single Market. Daarmee wint een Nederlandse productie deze Cannes Lions Festival voor het eerst een Gouden Lion.

LePub, Heineken, Philips, KPN

Verder valt LePub volop in de prijzen met Lions voor Philips en Heineken; KPN wint opnieuw een bronzen Lion en Gut Amsterdam weet met Hagelchup (opnieuw) een Lion binnen te slepen, maar bovenal de Gouden Lion.

Philips

LePub Amsterdam wint een Zilveren Lion in de categorie Creative Effectiveness, subcategorie Consumer Goods voor de Refurb campagne van Philips, waar onder meer Ambassadors Amsterdam aan heeft bijgedragen samen met That AR Creative Studio uit Warschau en Shotz uit Berlijn. OMD was vanuit Duitsland en Nederland het betrokken mediabureau. 

KPN

Een Stukje van Mij van KPN die door Dentsu Creative is ontwikkeld, wint in navolging van onder meer de Grand Prix in 2024 en de vele andere prijzen, dit jaar een Bronzen Lion in de categorie Creative Effectiveness, subcategorie Single Market

Hagelchup

Gut Amsterdam haalt een bronzen Lion binnen voor de campagne Hagelchup van Kraft-Heinz mede danzkij Xarlee Video Production in de categorie Brand Experience & Activation, subcategorie Launch/Relaunch.

Heineken en LePub

Heineken en LePub vallen volop in de prijzen. LePub Milano wint een bronzen Lion voor de Heineken-campagne Backing the Bars in de categorie Creative Business Transformation. Boomerang Agency Amsterdam, LePub Amsterdam, Sao Paulo, Buenos Aires en Dublin werkten ook mee aan de campagne.

LePub Milano viel met LePub Dublin ook met de campagne Pub Museums voor Heineken in de prijzen met een bronzen Lion in de categorie Creative Strategy. De Italiaanse en Ierse tak van LePub krijgt nog een Zilveren Lion in de categorie Brand Activation & Activation. En de Italiaanse en Braziliaanse tak van LePub haalt ook voor Heineken nog een bronzen Lion binnen met Bar Dating in de categorie Creative Commerce, waarmee de Heineken-campagnes van LePub duidelijk in de smaak vallen bij de Lions-jury’s.

Grand Prix

AXA won een Grand Prix in de categorie Creative Business Transformation met Publicis Conseil uit Parijs voor de campagne AXA - Three Words. Het is de tweede Grand Prix voor deze campagne, aangezien die ook al een Grand Prix in de categorie Direct Lon won. De campagne gaat over huiselijk geweld.

In de categorie Creative Effectiveness won de campagne Shot on iPhone een Grand Prix. TBWA\Media Arts Lab uit het Amerikaanse Los Vwon met deze voor Apple gemaakte campagne.  

Voor de categorie Creative Strategy won de campagne Real Beauty: How a Soap Brand Created a Global Self-Esteem Movement van Dove die door Ogilvy UK is ontwikkeld.

Het Franse Havas Play die voor LVMH de campagne The Partnership that changed everything won de Grand Prix in de categorie Luxury.

De Grand Prix voor de Brand Experience & Activation ging naar FCB Chicago die voor he Academy of Motion Picture Arts & Sciences - Rakish - Chicago Hearing Society de campagne Caption with Intention ontwikkelde. Het is de tweede Grand Prix die deze campagne wint; de eerste was in de categorie Direct Lions gewonnen.

Het Deense AKQA Copenhagen won in de categorie Innovation met de campagne Sounds Right voor UN Live, Spotify om bewustwording omtrent het klimaat te bewerkstelligen.

Het Amerikaanse VML uit New York won een Grand Prix met de campagne Preserved Promos een Grand Prix in de categorie Creative Commerce. 

Regional Networks of the Year Awards

Regional Network of the Year — Azië: Ogilvy
Regional Network of the Year — Europa: Leo
Regional Network of the Year — Midden Oosten, Noord Afrika (MENA): BBDO Worldwide
Regional Network of the Year — Latijns Amerika: DDB Worldwide
Regional Network of the Year — Noord Amerika: FCB
Regional Network of the Year — Pacific: DDB Worldwide
Regional Network of the Year — Sub-Sahara Afrika: Joe Public

www.canneslions.com

Partners Marketing Report Cannes 2025


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Quinten van Hoogdalem: Summer Course vol nieuwe inzichten

19-06-2025 | 15:00:53
Tijdens het Cannes Lions Festival sprak Daan Dekkers met RA*W-bestuurslid Quinten van Hoogdalem over zijn ervaringen tijdens het festival

Neslihan Akkurt over RA*W en talentontwikkeling

19-06-2025 | 14:49:05
Tijdens het Cannes Lions Festival sprak Daan Dekkers met RA*W-bestuurslid Neslihan Akkurt

Cannes 2025: Japie Stoppelenburg over Truus

19-06-2025 | 14:14:27
New Business Radio zendt deze week live uit vanaf het Cannes Lions International Festival of Creativity. Iedere dag spreken Bas Vlugt en Peter Wybenga met toonaangevende professionals uit media en marketingcommunicatie.

Cannes 2025: Daan de Raaf over Happiness Amsterdam

19-06-2025 | 14:12:25
New Business Radio zendt deze week live uit vanaf het Cannes Lions International Festival of Creativity. Iedere dag spreken Bas Vlugt en Peter Wybenga met toonaangevende professionals uit media en marketingcommunicatie.

Hassan Khan: Cannes is een database vol inspiratie

19-06-2025 | 13:48:00
Tijdens het Cannes Lions Festival sprak Daan Dekkers met Hassan Khan, mediaspecialist bij Omnicom Media Group
 

 

 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.