Lemon Scented Tea en Cortina presenteren twee campagnefilms

Het Nederlandse fietsmerk Cortina bouwt samen met creatief bureau Lemon Scented Tea verder aan de merkpositionering Original as you. Met twee campagnefilms zet Cortina opnieuw in op het benadrukken van eigenheid en het volgen van een eigen koers.

Campagne onderstreept positionering

Eerder dit jaar introduceerde Cortina samen met Lemon Scented Tea de positionering Original as you. In de nieuwe campagne staat de boodschap centraal dat mensen hun eigen pad volgen. De twee films sluiten aan op deze koers en zijn onderdeel van de bredere strategie waarmee het merk zich onderscheidt in de fietsenmarkt.

Bianca Faaij, merkstrateeg en MT-lid bij Cortina: "Onze eerste flight heeft fantastische resultaten behaald en vele positieve reacties opgeleverd van consumenten en onze dealers. Dat bevestigt dat we op de goede weg zijn en ik ben trots op deze twee nieuwe films. De eerste resultaten laten weer zien dat we op de goede weg zijn, door dicht bij de eigenheid van onze doelgroep en onszelf te blijven."

Van U4 naar E-U4 Next

Cortina werd in 2006 opgericht en onderscheidde zich vanaf het begin met kleurrijke fietsen in een traditioneel zwart-grijze markt. De Cortina U4 is inmiddels een van de meest verkochte stadsfietsen. De elektrische variant, E-U4 Next, is er nu in vier kleurvarianten, waaronder een Denim-editie.

Campagne richt zich op keuzevrijheid

De campagnefilms benadrukken dat fietsers hun eigen keuzes maken. De films zijn te zien via online kanalen, OOH, TikTok en bij het landelijke dealernetwerk van Cortina.

De productie van de films en fotografie was in handen van FRSHMN Media. Joep Knevel verzorgde de regie.

Credits:

Klant: Cortina | Verantwoordelijk bij klant: Bianca Faaij, Joske den Engelsen, Lotte Post, Sarah van Haute | Agency: Lemon Scented Tea | Strategie: Ward Cuiper, Lemon Scented Tea | Design: Lemon Scented Tea Productie: FRSHMN Media Director: Joep Knevel Fotografie: Ruby Cruden Media: Brandwebbing

www.lemonscentedtea.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Lemon Scented Tea ontwikkelt vervolgcampagne voor Sunny Cars

21-07-2025 | 13:36:00
Sunny Cars en Lemon Scented Tea hebben de campagne met de pratende spiegelhangers Sunny & Car opnieuw gelanceerd.

Fotoserie The Dalmore draait om ambacht en chemie

03-07-2025 | 10:26:00
Voor The Dalmore Luminary No.3 ontwikkelde Lemon Scented Tea een fotoserie waarbij de whisky werd ingezet als onderdeel van het fotografisch proces.

Lemon Scented Tea ontwikkelt merkpositionering voor Cortina

07-04-2025 | 16:26:00
De samenwerking omvat strategie, advertising en design, bedoeld voor zowel interne als externe communicatie.

Coca Cola Orange Cream | Corona | Make My Money Matter

27-03-2025 | 13:23:00
[The International] Gijsbregt Vijn (Lemon) Scented Tea kijkt over de grenzen

Gijsbregt Vijn: Merken moeten hun verhaal waarmaken

20-03-2025 | 11:34:00
Te gast bij Marketing Report Radio spreken we Gijsbregt Vijn over het belang van geloofwaardige merkcommunicatie in een tijd van dalend vertrouwen.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:00
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.