Lamb Weston wint Gekozen Product van het Jaar award 

Voor het onderzoek worden in iedere categorie tot vijfhonderd consumenten gevraagd verschillende producten te beoordelen

De Twister Fries Seasoned van Lamb Weston zijn tijdens een speciale prijsuitreiking op de Huishoudbeurs verkozen tot product van het jaar 2025. De aardappelverwerker won deze prijs in de categorie beste diepvriesfrites voor de oven. Het onderzoek voor Gekozen Product van het Jaar wordt jaarlijks uitgevoerd door Treetz en Cint onder duizenden consumenten in bijna veertig landen, waaronder Nederland, en staat onder toezicht van Deloitte.

Vijfhonderd consumenten

Voor het onderzoek worden in iedere categorie tot vijfhonderd consumenten gevraagd verschillende producten te beoordelen op onder andere smaak, de verpakking en het aroma, maar ook de prijs en de productie ervan. De Twister Fries Seasoned van Lamb Weston behaalde met een gewogen gemiddelde van 7,7 uiteindelijk de hoogste score in de categorie diepvriesfrites voor de oven. “We zijn vereerd om deze prijs te ontvangen”, zegt Sebastiaan Besems, VP Commercial Lamb Weston EMEA. “Het is niet alleen een mooie erkenning vanuit de consument, maar ook een bewijs van kwaliteit en innovatie van Twister Fries Seasoned in onze productrange.”

Brand relaunch

De Twister Fries Seasoned van Lamb Weston zijn licht gekruid en gesneden uit hele aardappels, met schil. Dit zorgt niet alleen voor meer smaak, maar ook minder verspilling en een hogere voedingswaarde. Met nog betere snijmethodes en efficiëntere fabrieksprocessen wil Lamb Weston optimaal inspelen op de veranderende wens vanuit de consument. Ook introduceerde het bedrijf het afgelopen jaar een nieuwe retailverpakking, gemaakt van zestig procent bio-circulair plastic (PE) op basis van gebruikte frituurolie, goed voor dertig procent minder CO2-uitstoot. Lorenzo Gardelli, Senior Director Product Studio Lamb Weston EMEA legt uit: “Het afgelopen jaar stond in het teken van onze brand relaunch, om meerwaarde te creëren aan de diepvriescategorie. Het is prachtig om te zien dat de consument dat erkent en waardeert.”

Gekozen Product van het Jaar

De Gekozen Product van het Jaar awards werden uitgereikt in de RAI Amsterdam tijdens de Huishoudbeurs 2025. Het van oorsprong Franse initiatief werd voor het eerst in 1987 georganiseerd en bestaat uit onderzoek onder een representatief consumentenpanel op basis van de criteria: innovatief karakter, aantrekkelijkheid, aankoopintentie en consumentenervaring.

Lamb Weston

Lamb Weston is een internationaal voedingsmiddelenbedrijf dat duizenden klanten bedient, die op hun beurt dagelijks tachtig miljoen porties friet en andere aardappelproducten serveren aan consumenten over de hele wereld. Het bedrijf werkt daarvoor wereldwijd samen met meer dan duizend telers die met respect voor de natuur aardappelen verbouwen. Lamb Weston zoekt altijd de grenzen op als het gaat om aardappelinnovatie en bewijst dit iedere dag door nieuwe manieren te ontwikkelen om hetzelfde werk efficiënter en duurzamer uit te voeren. Bij Lamb Weston weten ze hoe je lekkere friet moet maken – het bedrijf heeft al 75 jaar een leidende positie in de aardappelverwerkende sector. Lamb Weston geeft extra waarde aan aardappelen door ze te verwerken tot heerlijke friet en andere producten waar consumenten over de hele wereld van houden en op vertrouwen. Zelf noemt het dit: sustainable potato enjoyment.

www.lambweston.eu

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Stacey Rookhuizen voelt als campagneleverancier deel van het VVD-team

07-11-2025 | 21:52:39
Stacey Rookhuizen is oprichter/eigenaar van Bombilate Media. Matthijs van de Burgwal is hoofd strategie bij de VVD.  We spreken beiden over de verkiezingscampagne voor de VVD die Bombilate Media voor de vierde keer maakte

Nasser El Kamouchi: De wake-up call voor marketeers

07-11-2025 | 15:20:00
Succes wordt niet langer bepaald door wie het meeste mediabudget heeft, maar door wie het meest consequent zijn merkverhaal weet te vertellen.

Bob Koigi: De toekomst is voor de menselijke merken

07-11-2025 | 11:12:15
De toekomst is niet voor de merken met de slimste technologie, maar voor de merken die drie tijdloze menselijke principes begrijpen

Fightclub en WeCare lanceren Good for you!

07-11-2025 | 09:33:00
Tijdens deze gratis middagsessie krijgen marketeers een praktische toolkit aangereikt om richting 2026 hun positie te versterken.

Studio FIK ontwikkelt campagne rond gezond schermgebruik

06-11-2025 | 12:12:00
Gemeente Haarlem en GGD Kennemerland vragen deze maand aandacht voor beschermtijd, momenten die je bewust vrijhoudt van digitale prikkels.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.