Laatste winnaars Grand Prix Cannes Lions

Tijdens de laatste awardshow van het Cannes Lions Festival 2025 op vrijdag 20 juni 2025 bleken Nederlandse en Belgische bureaus geen prijzen in de wacht te hebben gesleept.

De balans na een week van de Cannes Lions is dat beide landen dit jaar geen Grand Prix hebben binnengesleept. Voor zowel Nederland als België werd er telkens één Gouden Lion (GUT Amsterdam en het Belgische Happiness) binnengehaald, waarbij ook een aantal zilveren en bronzen Lions werd gewonnen. Vermeldenswaardig is dat het Nederlandse merk Heineken in verschillende landen in totaal 27 Lions wist binenn te halen (met LePub), waarvan 4 gouden Lions.

Grand Prix

AXA won met de campagne Three Words van het Franse Publicis Conseil een derde Grand Prix, dit keer in de categorie Dan Wieden Titanium, nadat het eerder al Grand Prix in de categorie Creative Business Transformation en Direct Lion had gewonnen. De campagne gaat over huiselijk geweld.

De Britse campagne Paris Paralympics 2024: Considering What? voor de Britse tv-zender Channel4 door Channel 4 en 4Creative won een Grand Prix in de categorie Film.

De Britse campagne Real Beauty: How a Soap Brand Created a Global Self-Esteem Movement voor Dove door Ogilvy UK won een Grand Prix in de categorie Glass: The Lion for Change. Eerder deze week won deze campagne al een Grand Prix in de categorie Creative Strategy.



The Best Place in the world to have Herpes voor de New Zealand Herpes Foundation door Finch uit Sydney, Motion Sickness uit Auckland en New Zealand Herpes Foundation won een Grand Prix for Good. Eerder deze week won deze campagne al de Lions Health & United Nations Grand Prix for Good.

The Amazon Greenventory voor Instituto Natura, door Africa Creative DDB uit Sao Paulo, Brazilie won een Grand Prix in de categorie Sustainable Development Goals

Special Awards

Creative Company of the Year

1. WPP
2. Omnicom
3. Interpublic Group

Network of the Year

1. DDB Worldwide
2. Ogilvy
3. FCB

Independent Network of the Year

1. Serviceplan Agenturgruppe
2. Rethink
3. Wieden+Kennedy

Agency of the Year

1. Publicis Conseil, Paris, Frankrijk
2. Africa Creative DDB, São Paulo, Brazilië
3. FCB Chicago, Verenigde Staten

Independent Agency of the Year

1. Serviceplan, Munchen, Duitsland
2. Rethink, Toronto, Canada
3. Bear Meets Eagle On Fire, Sydney, Australië

Palme d'Or

1. Revolver, Australië
2. Iconoclast, Verenigde Staten
3. Biscuit Filmworks, Verenigd Koninkrijk

Creative Brand of the Year

1. AXA
2. Dove
3. Vaseline

Agency of the Year by Track

- Agency of the Year | Classic: Africa Creative DDB, São Paulo, Brazilië
- Agency of the Year | Craft: FCB Chicago, Veronigde Staten
- Agency of the Year | Engagement: GUT, São Paulo, Brazilië
- Agency of the Year | Entertainment: DAVID, New York, Verenigde Staten
- Agency of the Year | Experience: DM9, São Paulo, Brazilië
- Agency of the Year | Good: Africa Creative DDB, São Paulo, Brazilië
- Agency of the Year | Health: =1 Ogilvy, Shanghai, Mainland China en Ogilvy, Singapore, Singapore
- Agency of the Year | Strategy: Ogilvy UK, Londen, Verenigd Koninkrijk

Independent Agency of the Year by Track

- Independent Agency of the Year | Classic: Serviceplan, Munchen, Duitsland
- Independent Agency of the Year | Craft: Bear Meets Eagle On Fire, Sydney, Australië
- Independent Agency of the Year | Engagement: Rethink, Toronto, Canada
- Independent Agency of the Year | Entertainment: BigTime Creative Shop, Riyadh, Saudi Arabië
- Independent Agency of the Year | Experience: Serviceplan, Munchen, Duitslan
- Independent Agency of the Year | Good: =1 L&C, New York, United States and Serviceplan, Munchen, Duitsland 
- Independent Agency of the Year | Health: Artplan, São Paulo, Brazilië
- Independent Agency of the Year | Strategy: Rethink, Toronto, Canada

Partners Marketing Report Cannes 2025


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Meld je nu aan voor de Cannes Lions 2026 Jury!

22-09-2025 | 08:45:00
Ja, je leest het goed. Ook jij kunt zitting nemen in de jury van Cannes Lions 2026!

Nicola Tillin: Creativiteit werkt pas met bewijs

20-08-2025 | 12:23:00
In dit interview vertelt Nicola Tillin, hoe het wereldwijde marketing intelligence-platform merken, bureaus en mediapartijen helpt om hun weg te vinden

Strenger beoordelingskader voor Cannes Lions Awards

11-07-2025 | 09:53:00
Cannes Lions introduceert vanaf 2026 een integriteitskader voor inzendingen op het festival.

RA*W en Matt Sleeps blikken terug op de RA*W Vlieg Pitch

11-07-2025 | 08:47:00
Creatief duo Steffi Boom en Esther van Vliet van Dentsu Creative heeft de RA*W Vlieg Pitch gewonnen met een campagne-idee voor Matt Sleeps.

Bob Koigi: Importheffingen drukken op advertentiebeleid

07-07-2025 | 09:02:17
Nu de wereldhandel steeds volatieler wordt, bevinden marketing- en reclamebureaus zich op onbekend terrein.
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

SuperRebel.Agency ontwikkelt internationale merkfilm VGP

23-09-2025 | 11:01:42
Het project vormt het centrale onderdeel van een campagne die deze week in achttien landen start

[Vacatures] DPG Media zoekt een Redacteur Video Qmusic

23-09-2025 | 09:27:00
DPG Media is per direct op zoek naar Redacteur Video Qmusic - Amsterdam

Joe Public en ALDI benadrukken bekroonde kwaliteit in campagne

23-09-2025 | 09:04:00
Joe Public Amsterdam heeft voor ALDI een vervolg ontwikkeld in de Fans van Voordeel-campagne.

ARA Creative Agency ontwikkelt campagne Sok je mee

22-09-2025 | 15:54:22
Op Wereld Alzheimer Dag presenteert Team Alzheimer de campagne Sok je mee. Doel is zoveel mogelijk Alzheimer Socks te verkopen

Hart voor de Zaak ontwikkelt actie Week van de Stamceldonor

22-09-2025 | 13:49:52
De Week van de Stamceldonor is gestart met een koffiebekeractie op vijf treinstations en de Universiteit van Amsterdam.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.