Laatste winnaars Grand Prix Cannes Lions

Tijdens de laatste awardshow van het Cannes Lions Festival 2025 op vrijdag 20 juni 2025 bleken Nederlandse en Belgische bureaus geen prijzen in de wacht te hebben gesleept.

De balans na een week van de Cannes Lions is dat beide landen dit jaar geen Grand Prix hebben binnengesleept. Voor zowel Nederland als België werd er telkens één Gouden Lion (GUT Amsterdam en het Belgische Happiness) binnengehaald, waarbij ook een aantal zilveren en bronzen Lions binnen werd gewonnen.

Grand Prix

AXA won met de campagne Three Words van het Franse Publicis Conseil een derde Grand Prix, dit keer in de categorie Dan Wieden Titanium, nadat die eerder al Grand Prix in de categorie Creative Business Transformation en Direct Lion had gewonnen. De campagne gaat over huiselijk geweld.

De Britse campagne Paris Paralympics 2024: Considering What? voor de Britse tv-zender Channel4, door Channel 4 en 4Creative won een Grand Prix in de categorie Film.

De Britse campagne Real Beauty: How a Soap Brand Created a Global Self-Esteem Movement voor Dove door Ogilvy UK won een Grand Prix in de categorie Glass: The Lion for Change. Eerder deze week won deze campagne al een Grand Prix in de categorie Creative Strategy.



The Best Place in the world to have Herpes voor de New Zealand Herpes Foundation door Finch uit Sydney, Motion Sickness uit Auckland en New Zealand Herpes Foundation won een Grand Prix for Good. Eerder deze week won deze campagne al de Lions Health & United  Nations Grand Prix for Good.

The Amazon Greenventory voor Instituto Natura, door Africa Creative DDB uit Sao Paulo, Brazilie won een Grand Prix in de categorie Sustainable Development Goals

Special Awards

Creative Company of the Year

1. WPP
2. Omnicom
3. Interpublic Group

Network of the Year

1. DDB Worldwide
2. Ogilvy
3. FCB

Independent Network of the Year

1. Serviceplan Agenturgruppe
2. Rethink
3. Wieden+Kennedy

Agency of the Year

1. Publicis Conseil, Paris, Frankrijk
2. Africa Creative DDB, São Paulo, Brazilië
3. FCB Chicago, Verenigde Staten

Independent Agency of the Year

1. Serviceplan, Munchen, Duitsland
2. Rethink, Toronto, Canada
3. Bear Meets Eagle On Fire, Sydney, Australië

Palme d'Or

1. Revolver, Australië
2. Iconoclast, Verenigde Staten
3. Biscuit Filmworks, Verenigd Koninkrijk

Creative Brand of the Year

1. AXA
2. Dove
3. Vaseline

Agency of the Year by Track

- Agency of the Year | Classic: Africa Creative DDB, São Paulo, Brazilië
- Agency of the Year | Craft: FCB Chicago, Veronigde Staten
- Agency of the Year | Engagement: GUT, São Paulo, Brazilië
- Agency of the Year | Entertainment: DAVID, New York, Verenigde Staten
- Agency of the Year | Experience: DM9, São Paulo, Brazilië
- Agency of the Year | Good: Africa Creative DDB, São Paulo, Brazilië
- Agency of the Year | Health: =1 Ogilvy, Shanghai, Mainland China en Ogilvy, Singapore, Singapore
- Agency of the Year | Strategy: Ogilvy UK, Londen, Verenigd Koninkrijk

Independent Agency of the Year by Track

- Independent Agency of the Year | Classic: Serviceplan, Munchen, Duitsland
- Independent Agency of the Year | Craft: Bear Meets Eagle On Fire, Sydney, Australië
- Independent Agency of the Year | Engagement: Rethink, Toronto, Canada
- Independent Agency of the Year | Entertainment: BigTime Creative Shop, Riyadh, Saudi Arabië
- Independent Agency of the Year | Experience: Serviceplan, Munchen, Duitslan
- Independent Agency of the Year | Good: =1 L&C, New York, United States and Serviceplan, Munchen, Duitsland 
- Independent Agency of the Year | Health: Artplan, São Paulo, Brazilië
- Independent Agency of the Year | Strategy: Rethink, Toronto, Canada

Partners Marketing Report Cannes 2025


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Young Lions: Kiki Knoops en Yascha Puts (DDB) winnen brons

20-06-2025 | 12:28:00
Junior Creatives Kiki Knoops en Yascha Puts van DDB Amsterdam hebben een Bronzen Young Lion gewonnen in de categorie Print met het idee van het blad Forbees, als parodie op het blad Forbes

Patritia Pahladsingh over de kracht van brand behavior

20-06-2025 | 11:46:00
Op dag 3 van het Cannes Lions Festival sprak Bas Vlugt met Patritia Pahladsingh, CEO van Accenture Song Nederland.

Liselotte Vink: The Family groeit in kracht en diversiteit

20-06-2025 | 10:11:00
Hij vertelt over het succes van TBWA\NEBOKO, de betekenis van prijzen in Cannes en de impact van AI

Cannes 2025: Dave Frauenfelder en Gerd De Smyter over KPN

20-06-2025 | 10:03:00
New Business Radio zendt deze week live uit vanaf het Cannes Lions International Festival of Creativity. Iedere dag spreken Bas Vlugt en Peter Wybenga met toonaangevende professionals uit media en marketingcommunicatie.

Rik Ledder: Prijzen versterken talent bij TBWA\NEBOKO

20-06-2025 | 09:50:00
Hij vertelt over het succes van TBWA\NEBOKO, de betekenis van prijzen in Cannes en de impact van AI
 

 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.