
Laatste winnaars Grand Prix Cannes Lions
Tijdens de laatste awardshow van het Cannes Lions Festival 2025 op vrijdag 20 juni 2025 bleken Nederlandse en Belgische bureaus geen prijzen in de wacht te hebben gesleept.
De balans na een week van de Cannes Lions is dat beide landen dit jaar geen Grand Prix hebben binnengesleept. Voor zowel Nederland als België werd er telkens één Gouden Lion (GUT Amsterdam en het Belgische Happiness) binnengehaald, waarbij ook een aantal zilveren en bronzen Lions binnen werd gewonnen.
Grand Prix
AXA won met de campagne Three Words van het Franse Publicis Conseil een derde Grand Prix, dit keer in de categorie Dan Wieden Titanium, nadat die eerder al Grand Prix in de categorie Creative Business Transformation en Direct Lion had gewonnen. De campagne gaat over huiselijk geweld.
De Britse campagne Paris Paralympics 2024: Considering What? voor de Britse tv-zender Channel4, door Channel 4 en 4Creative won een Grand Prix in de categorie Film.
De Britse campagne Real Beauty: How a Soap Brand Created a Global Self-Esteem Movement voor Dove door Ogilvy UK won een Grand Prix in de categorie Glass: The Lion for Change. Eerder deze week won deze campagne al een Grand Prix in de categorie Creative Strategy.
The Best Place in the world to have Herpes voor de New Zealand Herpes Foundation door Finch uit Sydney, Motion Sickness uit Auckland en New Zealand Herpes Foundation won een Grand Prix for Good. Eerder deze week won deze campagne al de Lions Health & United Nations Grand Prix for Good.
The Amazon Greenventory voor Instituto Natura, door Africa Creative DDB uit Sao Paulo, Brazilie won een Grand Prix in de categorie Sustainable Development Goals
Special Awards
Creative Company of the Year
1. WPP
2. Omnicom
3. Interpublic Group
Network of the Year
1. DDB Worldwide
2. Ogilvy
3. FCB
Independent Network of the Year
1. Serviceplan Agenturgruppe
2. Rethink
3. Wieden+Kennedy
Agency of the Year
1. Publicis Conseil, Paris, Frankrijk
2. Africa Creative DDB, São Paulo, Brazilië
3. FCB Chicago, Verenigde Staten
Independent Agency of the Year
1. Serviceplan, Munchen, Duitsland
2. Rethink, Toronto, Canada
3. Bear Meets Eagle On Fire, Sydney, Australië
Palme d'Or
1. Revolver, Australië
2. Iconoclast, Verenigde Staten
3. Biscuit Filmworks, Verenigd Koninkrijk
Creative Brand of the Year
1. AXA
2. Dove
3. Vaseline
Agency of the Year by Track
- Agency of the Year | Classic: Africa Creative DDB, São Paulo, Brazilië
- Agency of the Year | Craft: FCB Chicago, Veronigde Staten
- Agency of the Year | Engagement: GUT, São Paulo, Brazilië
- Agency of the Year | Entertainment: DAVID, New York, Verenigde Staten
- Agency of the Year | Experience: DM9, São Paulo, Brazilië
- Agency of the Year | Good: Africa Creative DDB, São Paulo, Brazilië
- Agency of the Year | Health: =1 Ogilvy, Shanghai, Mainland China en Ogilvy, Singapore, Singapore
- Agency of the Year | Strategy: Ogilvy UK, Londen, Verenigd Koninkrijk
Independent Agency of the Year by Track
- Independent Agency of the Year | Classic: Serviceplan, Munchen, Duitsland
- Independent Agency of the Year | Craft: Bear Meets Eagle On Fire, Sydney, Australië
- Independent Agency of the Year | Engagement: Rethink, Toronto, Canada
- Independent Agency of the Year | Entertainment: BigTime Creative Shop, Riyadh, Saudi Arabië
- Independent Agency of the Year | Experience: Serviceplan, Munchen, Duitslan
- Independent Agency of the Year | Good: =1 L&C, New York, United States and Serviceplan, Munchen, Duitsland
- Independent Agency of the Year | Health: Artplan, São Paulo, Brazilië
- Independent Agency of the Year | Strategy: Rethink, Toronto, Canada
Partners Marketing Report Cannes 2025
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Young Lions: Kiki Knoops en Yascha Puts (DDB) winnen brons
Patritia Pahladsingh over de kracht van brand behavior
Liselotte Vink: The Family groeit in kracht en diversiteit
Cannes 2025: Dave Frauenfelder en Gerd De Smyter over KPN
Rik Ledder: Prijzen versterken talent bij TBWA\NEBOKO
Gepubliceerd door: David de Jong