KesselsKramer maakt campagne voor Terre des Hommes

Campagne benadrukt onzichtbare risico’s voor kinderen op internet

KesselsKramer heeft een campagne ontwikkeld voor Terre des Hommes om aandacht te vragen voor online seksuele uitbuiting van kinderen. De campagne richt zich op het bewustmaken van ouders dat risico’s niet alleen in de fysieke wereld bestaan, maar ook online.

De campagne speelt in op herkenbare ouderlijke waarschuwingen, zoals pas goed op jezelf en kijk je wel een beetje uit, die nu ook toegepast worden op de digitale leefwereld van kinderen. Met deze benadering wil Terre des Hommes het bewustzijn vergroten over online gevaren waar kinderen vanaf jonge leeftijd al mee in aanraking komen.

Online risico's vaak onzichtbaar voor ouders

Eva Notté, Senior Technical Advisor bij Terre des Hommes: "In lijn met de missie van Terre des Hommes om kinderen te beschermen tegen uitbuiting, is deze campagne van Terre des Hommes een superbelangrijke stap in Nederland. En die stap is hard nodig, want ouders zijn zich er niet van bewust dat het gevaar -ook in Nederland- al begint zodra 4 à 5 jarige kinderen online gaan."

De campagne maakt deel uit van een bredere strategie waarbij Terre des Hommes ook samenwerking zoekt met overheden en online platforms. Onderzoek toont aan dat drie op de tien meisjes en één op de tien jongens in Nederland vóór hun achttiende levensjaar te maken krijgen met online seksueel grensoverschrijdend gedrag, terwijl slechts zes procent van de ouders weet dat hun kind ooit slachtoffer is geweest.

Digitale campagne met concrete handvatten

De campagne wordt verspreid via digitale kanalen zoals social media en online advertenties, en wordt ondersteund met fysieke middelen zoals posters en folders. Ouders worden via een WhatsApp-link en de website terredeshommes.nl/ookonline gewezen op concrete handelingsperspectieven en informatie.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Dennis de Cat: Het kost meer als je niets doet

16-10-2025 | 11:47:48
Het doel van het bezoek was het volledige bureau, van strategie tot studio, in vijf intensieve dagen transformeren naar een nieuwe manier van werken met AI

Rory Flynn: AI pakt vooral werk weg dat niemand zal missen

16-10-2025 | 10:16:00
Rory Flynn, een van de toonaangevende AI-autoriteiten op het gebied van creative intelligence en generative workflows, was te gast bij Fightclub.

Matter verenigt labels en richt zich op merken en retailmedia

16-10-2025 | 09:00:00
Matter werkt voortaan wereldwijd onder één naam. De labels MPG, SOCIAL.INC, Gicom en Matter New York verdwijnen

Wendbare merken groeien sneller, toont Havas-onderzoek

16-10-2025 | 08:58:35
Consumenten worden zelfstandiger, terwijl hun vertrouwen in merken verder afneemt. De winnaars zijn volgens Havas de merken die dynamic adaptability tonen

SuperRebel.Agency en PostNL winnen GOUD bij Dutch PR Awards 2025

15-10-2025 | 13:32:00
De case Van klacht naar kans werd bekroond met GOUD in de categorie Social Media.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] iO zoekt een Junior Contentmanager

16-10-2025 | 09:10:00
iO is per direct op zoek naar Junior Contentmanager - Campus Amsterdam

[Vacatures] iO zoekt een Digital Marketeer

16-10-2025 | 08:54:00
iO is per direct op zoek naar Digital Marketeer - Campus Den Bosch

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.