KesselsKramer maakt campagne voor Terre des Hommes

Campagne benadrukt onzichtbare risico’s voor kinderen op internet

KesselsKramer heeft een campagne ontwikkeld voor Terre des Hommes om aandacht te vragen voor online seksuele uitbuiting van kinderen. De campagne richt zich op het bewustmaken van ouders dat risico’s niet alleen in de fysieke wereld bestaan, maar ook online.

De campagne speelt in op herkenbare ouderlijke waarschuwingen, zoals pas goed op jezelf en kijk je wel een beetje uit, die nu ook toegepast worden op de digitale leefwereld van kinderen. Met deze benadering wil Terre des Hommes het bewustzijn vergroten over online gevaren waar kinderen vanaf jonge leeftijd al mee in aanraking komen.

Online risico's vaak onzichtbaar voor ouders

Eva Notté, Senior Technical Advisor bij Terre des Hommes: "In lijn met de missie van Terre des Hommes om kinderen te beschermen tegen uitbuiting, is deze campagne van Terre des Hommes een superbelangrijke stap in Nederland. En die stap is hard nodig, want ouders zijn zich er niet van bewust dat het gevaar -ook in Nederland- al begint zodra 4 à 5 jarige kinderen online gaan."

De campagne maakt deel uit van een bredere strategie waarbij Terre des Hommes ook samenwerking zoekt met overheden en online platforms. Onderzoek toont aan dat drie op de tien meisjes en één op de tien jongens in Nederland vóór hun achttiende levensjaar te maken krijgen met online seksueel grensoverschrijdend gedrag, terwijl slechts zes procent van de ouders weet dat hun kind ooit slachtoffer is geweest.

Digitale campagne met concrete handvatten

De campagne wordt verspreid via digitale kanalen zoals social media en online advertenties, en wordt ondersteund met fysieke middelen zoals posters en folders. Ouders worden via een WhatsApp-link en de website terredeshommes.nl/ookonline gewezen op concrete handelingsperspectieven en informatie.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Medewerkers Whello worden mede-eigenaar van marketingbureau

05-11-2025 | 10:37:00
Mrketingbureau Whello heeft een medewerkersparticipatie ingevoerd. Via een stichting-administratiekantoorregeling nemen twaalf werknemers direct een aandeel

Melvin Woudenberg lanceert Growth Agency Gangmakers

05-11-2025 | 08:00:00
Het bureau combineert digital marketing, technologie en AI om bedrijven te helpen groeiplafonds te doorbreken.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Senior Strategist

05-11-2025 | 07:31:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Senior Strategist - 32u-40u · Amsterdam

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Senior Project Manager

05-11-2025 | 07:13:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Senior Project Manager - 32u-40u · Amsterdam

Hokra wint aanbestedingen van Fontys Hogeschool en VolkerWessels

04-11-2025 | 17:35:49
Het bureau verzorgt voor beide organisaties de levering, webshop en logistiek van promotionele middelen, met nadruk op creativiteit, duurzaamheid en uniforme merkuitstraling.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Wibra en Giesbers Retail lanceren de wiBRA

05-11-2025 | 15:33:00
Wibra heeft de wiBRA geïntroduceerd: een bh van hoge kwaliteit voor €9,99. De lancering gaat gepaard met een campagne ontwikkeld door Giesbers Retail

Makro en Yune lanceren campagne over de hectiek van december

05-11-2025 | 10:43:00
Onder het motto De meest hysterische tijd van het jaar positioneert de groothandel zich als partner voor ondernemend Nederland in een periode vol hectiek

Feestcampagne Coca-Cola combineert creatie en AI

05-11-2025 | 09:15:00
Coca-Cola start de campagne Refresh Your Holidays, waarin de mensen worden geëerd die achter de schermen de magie van de feestdagen mogelijk maken

Stukje Van Mij uitgeroepen tot beste PR-campagne

05-11-2025 | 08:44:00
De KPN-campagne Stukje Van Mij is tijdens de Global SABRE Awards uitgeroepen tot de beste PR-campagne ter wereld.

Melvin Woudenberg lanceert Growth Agency Gangmakers

05-11-2025 | 08:00:00
Het bureau combineert digital marketing, technologie en AI om bedrijven te helpen groeiplafonds te doorbreken.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.