KesselsKramer en STABILO lanceren Start Beginning-campagne

De wereldwijde campagne van KesselsKramer voor STABILO inspireert mensen om te beginnen, zonder zich te laten weerhouden door de drang naar perfectie. Start Beginning benadrukt het belang van schrijven en tekenen als middel om te leren en te groeien.

Handgeschreven creativiteit versus digitale perfectie

In een wereld waarin AI, spraakbesturing en digitale hulpmiddelen steeds vaker worden ingezet om snel tot perfectie te komen, dreigt een belangrijk aspect van creativiteit verloren te gaan. Volgens neurowetenschappelijk onderzoek van professor Audrey van der Meer en professor Ruud van der Weel (Noorse Universiteit voor Wetenschap en Technologie) versterkt schrijven en tekenen met de hand de connectiviteit van de hersenen en bevordert het leren. Van der Meer stelt zelfs dat neurale netwerken kunnen verdwijnen als ze niet regelmatig worden geactiveerd.

Audrey van der Meer, profesor: "Als je AI gebruikt, train je AI. Als je pen en papier gebruikt, train je je hersenen."

Creativiteit begint bij durven

Dit inzicht vormde de basis voor KesselsKramer om een wereldwijde campagne te ontwikkelen voor STABILO. De campagne onderstreept dat het niet uitmaakt hoe je begint, maar dát je begint. Of het nu gaat om een tekening, een tekst of een idee—het creatieve proces begint met de eerste stap.

Edgar Schulten, Brand Director van STABILO: "We richten ons vaak op het eindresultaat, maar de echte magie zit in het begin. Bij STABILO willen we mensen inspireren om die eerste stap te zetten, om te ontdekken, te leren en het proces te omarmen."

Van beginner tot expert: iedereen begint ergens

In de Start Beginning-campagne wordt de schoonheid van beginnen getoond door een diverse groep makers: van enthousiaste kinderen tot gevestigde kunstenaars als Aki and Koichi, Willem de Haan, Martcellia Luinic, Marc Bohle en Suli Breaks. Zelfs een robot is onderdeel van de campagne.

Maartje Slijpen, creatief directeur bij KesselsKramer: "Het maakt niet uit hoe professioneel of gearriveerd je bent, je bent altijd ergens een amateur in. Als je niet steeds opnieuw met iets nieuws begint, zul je niet groeien. Daarom geloven wij dat iedereen een beginner is, of in ieder geval de beginner in zichzelf naar boven moet halen."

Een wereldwijde, modulaire campagne

KesselsKramer vroeg kunstenaars wereldwijd om iets te creëren op basis van woorden uit het Start Beginning-manifest. Het verzamelde beeldmateriaal vormt de basis van een langlopende, modulaire campagne met honderden uitingen, variërend van video’s en print tot out-of-home-advertenties. Dit stelt elk land in staat om een eigen campagne te ontwikkelen die aansluit bij lokale behoeften.

Dus stop met scrollen, stop met uitstellen, stop met piekeren en: Start Beginning.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

[Vacatures] iO zoekt een DTP-Vormgever

04-07-2025 | 09:59:00
iO is per direct op zoek naar DTP-Vormgever - Campus Rotterdam

Antal van Pelt: Creativiteit doorbreekt taboes

04-07-2025 | 08:00:00
In gesprek met Bas Vlugt vertelt Antal van Pelt over de werkwijze van het onafhankelijke bureau, de kracht van merkbeloftes die bij een organisatie passen

TEAM LEWIS zet Sarcasper in voor Stayokay-campagne

03-07-2025 | 14:33:00
Stayokay en bureau TEAM LEWIS starten een campagne die laat zien dat de hostelketen meer biedt dan de standaard verwachtingen.

Joe Public lanceert XXL Voordeelweken-campagne voor ALDI

03-07-2025 | 12:31:48
In de commercial staat een klant centraal die voor het eerst boodschappen doet bij ALDI en verrast is door het aanbod aan grote verpakkingen en voordeelacties.

MediaMarkt kiest Serviceplan voor campagnes Benelux

03-07-2025 | 12:13:12
Het bureau ondersteunt de omnichannelstrategie van de retailer en levert creatieve concepten en productie op grote schaal.

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.