Kemari is failliet

Overnames en andere strategie hebben tot faillisement geleid

Het digitale marketingbureau Kemari is op 8 september 2025 door de Overijsselse rechtbank failliet verklaard. Het bedrijf werd in 2013 opgericht door Maarten Vazquez, die zijn belangen in het bedrijf in januari 2024 verkocht aan zijn mede-aandeelhouders Rajiv van Wijk en Thijs Mensink. Dit duo ging een samenwerking aan met Jan Pol en Daan Gönning van het Deventer softwarebedrijf Tribe en het door hun opgezette House of Creators.

Rajiv van Wijk en Thijs Mensink vertrokken in januari 2025 bij Kemari en hebben daarbij hun aandelen verkocht. Het tweetal is een eigen bureau begonnen onder de naam Sterrenstof. Volgens het AD hebben zich inmiddels overnamekandidaten voor het failliete Kemari gemeld. House of Creators en Tribe zijn niet failliet verklaard.

In juni stelde Kemari met een nieuwsbericht nog met een nieuwe structuur en leiderschap een plek te hebben gebouwd met een fundament dat klopt. Ook stelde het bedrijf toen, een transformatie te hebben ingezet met een frisse blik op de toekomst.

Twentse Daadkracht

In januari 2025 vertelde Daniël Spaan, directeur van Kemari nog in een interview met Marketing Report dat Kemari staat voor een datagedreven aanpak, voortbouwend op de kernwaarden strategische denkkracht, meetbare creativiteit en Twentse daadkracht. 2025 zou het jaar worden waarin deze unieke combinatie een nieuwe standaard zou zetten in de creatieve industrie. Het liep voor Kemari uit op de teloorgang van het bedrijf.

Schuld

In augustus 2025 stonden nog vier vacatures bij Kemari uit. Kemari zou volgens het AD een schuld hebben opgebouwd van een half miljoen en 12 medewerkers tellen. Geen van de betrokken partijen was bereikbaar voor commentaar.

www.kemari.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

KEMARI herijkt koers en positionering

18-06-2025 | 11:18:33
Na een periode van interne verandering presenteert het Enschedese bureau KEMARI zich met een aangescherpte positionering

AI aan de vergadertafel: bedreiging of kans?

25-03-2025 | 17:39:00
[Forum] Daniël Spaan (Kemari Digital) over de vraag of creative agencies een nieuw business model nodig hebben

[Forum] Een nieuw business model voor creative agencies?

24-03-2025 | 19:59:00
Marketing Report vraag bepalende spelers naar een antwoord op een actuele vraag. Deze keer: Hebben creative agencies een nieuw business model nodig?

Kemari laat GelreDome digitale transformatie ondergaan

13-02-2025 | 09:09:00
GelreDome heeft in samenwerking met strategisch branding bureau Kemari een complete digitale transformatie ondergaan.

Kemari lanceert Up!-campagne en winactie voor FC Twente

16-01-2025 | 13:45:00
Kemari Digital heeft in samenwerking met Brand Specials de Up!-campagne gelanceerd om het partnerschap tussen Univé Oost, Looping.nl en FC Twente te vieren.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.