JongeHonden kiest voor eigen festivalroute in Cannes

Voor het eerst sinds 1992 laat JongeHonden het Cannes Lions Festival of Creativity links liggen. Niet vanwege budget, maar uit overtuiging. Onder het motto Gap Year kiest de organisatie dit jaar voor een alternatieve invulling van haar aanwezigheid in Cannes, met ruimte voor persoonlijke groei, verbinding en inspiratie buiten het officiële programma om.

In plaats van toegang tot het hoofdevenement, creëert JongeHonden een eigen plek in Cannes: een kleinschalige, creatieve vrijplaats waar jonge reclamemakers samenkomen met internationale vakgenoten.

Eigenzinnig alternatief voor gevestigde paden

In 1992 ging JongeHonden onuitgenodigd naar Cannes om jonge creatieven een plek te geven. In 2025 kiezen ze opnieuw voor een onafhankelijke aanpak. Volgens de organisatie is het festival veranderd in een creatief pretpark met te weinig richting, terwijl de echte waarde juist ligt in de ontmoetingen buiten de officiële setting.

In het eigen hondenhok organiseert JongeHonden interactieve sessies met inspirerende sprekers, informele gesprekken en ruimte voor spontane ideeën. De nadruk ligt op verdieping en het opdoen van nieuwe energie.

Thema: Gap Year

Het tussenjaar-thema is een knipoog naar persoonlijke ontwikkeling en mentale reset. In plaats van prijzen en prestige draait het deze editie om creatieve reflectie, verbondenheid en vakinhoudelijke uitwisseling. De week wordt afgesloten met de Gap Year Party op dinsdagavond.

Ticketverkoop

www.jongehonden.nl

Het Cannes programma van Marketing Report staat hier

Partners Marketing Report Cannes 2025


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Luca Izarin en Katie Clarke winnen Jonge Honden Cannes Pitch

04-06-2025 | 11:06:00
Met hun concept voor Red Bull bemachtigden zij een plek op het Cannes Lions International Festival of Creativity, waar Marketing Report natuurlijk bij is
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

NCTV en Havas Lemz lanceren campagne Denk vooruit

03-11-2025 | 06:00:00
Consumenten worden zelfstandiger, terwijl hun vertrouwen in merken verder afneemt. De winnaars zijn volgens Havas de merken die dynamic adaptability tonen

[Interview] Carolien Bos (Menzis): Er voor iemand zijn is de kern

31-10-2025 | 15:07:00
Carolien Bos is directeur klant & markt bij zorgverzekeraar Menzis. Onlangs kondigde Menzis aan de door N=5 ontwikkelde campagne Dan is er Menzis te lanceren en voor een andere positionering te kiezen met de missie Wij kiezen voor de mens. We spreken met Carolien Bos hierover

Stan Molemaker hoofdambassadeur Movember 2025

31-10-2025 | 10:57:08
De campagne wil mannen aanmoedigen open te praten over mentale gezondheid en elkaar actief te steunen.

Bibliotheken starten campagne Heel Nederland Leest

31-10-2025 | 09:05:12
Bezoekers ontvangen gratis Onder de paramariboom van Johan Fretz om deze maand samen te lezen en het gesprek aan te gaan.

[Vacatures] Giesbers Retail zoekt een Campagnemanager

31-10-2025 | 08:13:00
Giesbers Retail is per direct op zoek naar Campagnemanager (HBO · 32/40 uur) Arnhem 
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.