Jeroen Senden verlaat Selmore, gaat naar Stichting Greendustry

Jeroen Senden, Strategy Director bij Selmore, gaat het bureau na bijna zes jaar verlaten. Hij gaat naar Stichting Greendustry.

Jeroen Senden: "Ik vind bomen echt waanzinnig. En de coolste boom van allemaal vind ik misschien wel de Chinese Reuzenbamboe. Niet omdat het zo’n reus is, maar hoe hij dat wordt. Vijf jaar lang groeit hij zijn wortels onder de grond, om vervolgens in zes weken tijd 25 meter de lucht in te schieten.

Ook in mij heeft zich de afgelopen jaren iets geworteld. Zonder het zelf te weten opende Bas-Jan Blom vier jaar geleden mijn ogen voor onze ongelofelijke afhankelijkheid van de biodiversiteit. En zag ik dankzij Moniek van Westerop de documentaire ‘The Biggest Little Farm’, waarna elke vezel in mijn lijf zei “DIT IS JE ROEPING, HIER MOET JE WAT MEE.”

Lang heb ik niet geweten wat ik er in hemelsnaam mee moest. Mijn leven kon niet verder afstaan van het runnen van een regeneratieve boerderij. Vorig jaar ben ik het serieus gaan onderzoeken. Een vrijwillige klus voor Lenteland, een 10-daagse cursus ‘How to start a regenerative farm’ bij Bodemzicht & 't Gagel en vele waardevolle gesprekken later weet ik dat het niet mijn pad is om boer te worden. Maar dat ik mijn opgebouwde kennis en skills door negen jaar merk-, propositie- en communicatieontwikkeling wil inzetten voor het verrijken van de biodiversiteit. 

Per april start mijn nieuwe avontuur bij Stichting Greendustry. Waar ik samen met Hugo Kranenburg, Emma Speekenbrink, Gert Jan en de rest van het team grijze bedrijventerreinen, industrieparken en ziekenhuizen wil omtoveren tot groene oases waarin het bruist van het leven. Met alle ecologische, sociale en economische winst als gevolg.

Daarmee neem ik met opgeheven hoofd en pijn in mijn hart na zes jaar afscheid van Selmore Creative Agency. Een bijzonder bureau met bijzondere mensen. Ik ken weinig plekken waar zo’n hoge kwaliteit nagestreefd wordt en waar nog zoveel ruimte is om mens te zijn. En komt een einde aan negen jaar reclame. Een vak waarvan ik nooit helemaal wist hoe ik mij ertoe moest verhouden, maar wat mij leerde hoeveel je met creativiteit en verbeeldingskracht kan bereiken. 

Ik heb geen idee in welke fase van het groeiproces ik precies zit. Maar ik hoop dat het werk dat ik doe en de impact die ik daarmee maak straks torenhoog de lucht in schiet."

www.greendustry.nl

www.selmore.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Domino’s en Selmore breiden campagne uit met 13 films

10-09-2025 | 14:01:00
Domino’s en creatief bureau Selmore breiden hun Honour The Craving-universum uit met dertien films en een reeks memes.

Zwitserleven speelt in op emotie met Pensioenambities

28-08-2025 | 11:02:00
In deze campagne staan persoonlijke plannen en toekomstdromen centraal in plaats van cijfers en jargon

Selmore wint Tikkie-campagnewedstrijd met Klene Dropjacht

21-07-2025 | 09:40:08
Met het concept voor Klene ontvangt Selmore een mediabudget van 100.000 euro in de Tikkie app.

Tom Stoffels: Pitchen kan zo leuk zijn

01-07-2025 | 11:12:00
Ja, je las het goed: pitchen kan leuk zijn. Er zitten veel elementen in waar ik energie van krijg.

Selmore en Škoda lanceren campagne rond zaterdaggevoel

19-05-2025 | 08:00:00
De campagne roept op om de zaterdag optimaal te benutten, met de slogan Breng je zaterdag tot leven.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Chris Oomen introduceert Christian Alexander parfums

11-09-2025 | 11:22:00
De Nederlandse ondernemer Chris Oomen presenteert een internationale parfumlijn onder de merknaam Christian Alexander

Burger King zet Gordon Ramsay buitenspel in campagne

10-09-2025 | 09:58:46
Met een knipoog naar campagnes met beroemdheden suggereert de keten dat de burger smaakt alsof hij door een topchef is gemaakt

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Audio Campaign Producer

10-09-2025 | 09:38:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Audio Campaign Producer - Amsterdam

DEPT en Univé lanceren Pas-op-Pop campagne in woonwijken

10-09-2025 | 09:07:00
Het gaat om Pas-op-Poppen die weggebruikers aansporen hun snelheid te verlagen waar kinderen buitenspelen

[Vacancy] Kinesso has a position for Programmatic Campaign Manager - Nike account

10-09-2025 | 08:45:00
Kinesso is directly looking for Programmatic Campaign Manager - Nike account
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.