Itai Verhoeckx start productiemaatschappij Challenger Avril 14th

Itai Verhoeckx deed de afgelopen zeven jaar (internationale) ervaring op als producer en werkte daarvoor bij Cake Film. Challenger Avril 14th – vernoemd naar een nummer van Aphex Twin – biedt bureaus, merken en productiemaatschappijen vers bloed en een flexibelere aanpak.

Itai Verhoeckx: "Ik liep al langere tijd rond met het idee voor een studio of collectief met creatieven, omdat ik als producer steeds vaker aanvragen kreeg waarbij het idee nog niet stond of verder moest worden uitgewerkt. Ook merkte ik dat niet ieder merk de behoefte of het budget heeft om met een full-service reclamebureau te werken. Daarnaast zag ik dat er geen standaard vraag meer bestaat vanuit merken of bureaus; iedere opdracht vraagt om een andere benadering, omdat we niet meer leven in een tijd van alleen een mooie film en een paar verticale versies voor social. Ik hoorde eerlijk gezegd veel mensen om me heen klagen dat het tijd is voor vernieuwing; voor vers bloed en een nieuwe, flexibelere aanpak."

Geen geheim

Klanten kunnen bij Avril 14th onboarden vanaf de marcom-strategie bij merken tot en met [het] asset management, voordat een campagne definitief wordt uitgerold; oftewel op ieder punt in de hele creatie/productie-pijplijn.

Het verse bloed, of roster, bestaat onder anderen uit multidisciplinaire creatieven zoals Creative Director en Designer Joeri Woudstra, Content Creative Gwen Pol, Creative Director en Designer Joep Truijen, Art Director en Brand Consultant Robin Burggraaf, en Art Director/Regisseur Tom Sibma.

Itai Verhoeckx: "Het is geen geheim dat de industrie de laatste jaren zoekende is. Hoe gebruik te maken van nieuwe technologieën zoals AI, hoe om te gaan met budgetten die blijvend onder druk staan en een medialandschap dat zo snel verandert? Dat vraagt om een flexibelere aanpak dan veel van de traditionelere bedrijven te bieden hebben, is mijn ervaring.

De ideale opdracht voor Avril 14th is als een van onze creatieven bijvoorbeeld een regisseur of bureau, maar ook een productie-, strategie- of brand team, kan versterken door aan te sluiten op een deel van of het hele project. Dit kan bij de start zijn of juist om het laatste zetje te geven bij een concept. Waarna Avril 14th het liefst ook helpt met de productie opzetten en begeleiden, zodat we samen tot het juiste, maximale executieniveau kunnen komen."

Verzadiging

Behalve met de aanpak wil Avril 14th zich ook onderscheiden met het soort content dat het bedenkt en maakt voor klanten: "Er is een steeds grotere behoefte aan content. Tegelijkertijd zie je ook een verzadiging van content-consumptie aan de consumentenkant, door de overload aan fabriekswerk – en dan moet AI nog op stoom komen. Er breekt daarom een nieuwe tijd voor contentcreatie aan; content zal onderscheidend en premium (lees: zeer stijlvol) moéten zijn. Tenzij je als merk alleen de kalender wil vullen, maar dat is zinloos.

Ik geef toe, het roster neigt nu meer naar lifestyle en fashion, maar we staan open voor verbreding. Want het kan! Wie had tien jaar geleden bijvoorbeeld gedacht dat je van een uitzendbureau als YoungCapital een sterk lifestyle merk zou kunnen maken?" vraagt Verhoeckx, die eerder onder andere werk maakte voor Lois Jeans, Nike, Dekmantel, Inner Circle, Johnnie Walker en Zalando, retorisch.

"Ik geloof wel dat de reclamewereld kan leren van de fashion industrie, want fashion is content en content is fashion; kijk naar magazines en social media. Fashion merken proberen bij uitstek onderscheidend te zijn en laden dat met intieme, bolde en inspirerende verhalen of reportages. Het mooie is dat consumenten ook actief deelnemen aan fashion, ze maken feitelijk onderdeel uit van de funnel. Dat zal niet even makkelijk voor ieder merk zijn, maar dat willen – inspirerende content maken – is het halve werk. En nodig, want de vraag naar uitdagende content zal onder consumenten alleen maar groeien."

Fotografie v.l.n.r & credits:

Itai Verhoeckx door Romy Treebusch | Gwen Pol door Ilja Keizer | Joeri Woudstra | Joep Truijen | Tom Sibma door Remy Castle | Robin Burggraaf door Mark Peckmezian

www.avril14th.studio

instagram.com/avril14thstudios

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

SuperHeroes start creator-divisie LOIS

24-09-2025 | 10:56:08
Het platform richt zich op disciplines als film, illustratie, installaties en analoge kunst

Euromast opent bezoekersexperience The Rise of Rotterdam

19-09-2025 | 13:07:00
De immersive experience, uitgevoerd door Woodwork Amsterdam, vormt voortaan het startpunt van een bezoek aan de Euromast.

Chris Oomen introduceert Christian Alexander parfums

11-09-2025 | 11:22:00
De Nederlandse ondernemer Chris Oomen presenteert een internationale parfumlijn onder de merknaam Christian Alexander

AI AM en Enter Workspace bouwen grootste AI-hub in Amsterdam

10-09-2025 | 15:49:01
AI AM, de hub voor toegepaste kunstmatige intelligentie in het voormalige INIT-gebouw in Amsterdam, gaat een samenwerking aan met Enter Workspace.

UNISCO is mediabureau voor challenger brands

03-09-2025 | 12:57:00
Arno Meijerink en Jan-Willem Stoop hebben UNISCO | Research & Media Strategy gelanceerd. Het bureau richt zich op challenger brands in elke groeifase


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bata Industrials presenteert internationale merkstrategie

26-09-2025 | 10:03:44
Bata Industrials heeft een wereldwijde merkpositionering gelanceerd onder de slogan Work safe. Live great.

ING start campagne rond verduurzamen woning

26-09-2025 | 09:21:36
De bank wil hiermee laten zien dat energiebesparende maatregelen niet alleen goed zijn voor het milieu, maar ook financieel voordeel kunnen opleveren.

Heinz introduceert Mr. Ridiculously Good in pastasauzecampagne

26-09-2025 | 09:07:00
Samen met VML The Cocktail en het merk Mr. Men Little Miss werd personage Mr. Ridiculously Good bedacht

[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager Digital Marketing

26-09-2025 | 08:53:00
Springbok is per direct op zoek naar een Projectmanager Digital Marketing - Den Bosch

Bob Koigi: Techreuzen versterken greep op advertentiemarkt

26-09-2025 | 08:51:00
Nieuwe data tonen een industrie die zich concentreert rond drie techgiganten
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.