[Interview] Madzy Beynen (Boomerang): Creativiteit kan bewegingen in gang zetten

In de aanloop naar de publicatie van de Reclamebureau100 2024 op het M100 Event op 7 december in Club ACE in Amsterdam, publiceren wij een serie interviews met genomineerden die deelnemen aan het event. Madzy Beynen is Creative business & employee branding strategist bij Boomerang.

Kun je jouw bureau introduceren?

Boomerang: We zijn: Social by nature. Dat betekent dat sociaal zijn in ons bloed zit. Zo vinden we sociale interactie met elkaar en klanten belangrijk. Sociale maatschappelijke campagnes zijn een must en we begrijpen sociale interactie online als de beste.

Wat kan jouw bureau wat andere bureaus niet kunnen?

Een standpunt innemen op maatschappelijke thema’s die belangrijk zijn in de tijdgeest. Zo hebben we met partners de On Mute Us-mars opgezet, zetten we ons al jaren in voor Pride-gerelateerde onderwerpen en proberen we waarde toe te voegen voor maatschappelijke thema’s. Zo hebben laatst wat collega’s meegedaan aan de klimaatmars.

Hoe diep is de crisis in de Nederlandse bureauwereld?

Dat ligt aan welke crisis je relateert. Als het gaat om talent behouden, dan is er wel een crisis, omdat de wereld van freelancen veel aantrekkelijker is dan soms werken bij een bureau. Vooral een jonge generatie is zo ondernemend dat ze zelf al mini-bureautjes worden. Dat is ook een van de redenen dat we Boomerang FT hebben opgericht: om zo dicht bij het talent te blijven.

Hoe kijk je aan tegen de rol van vrouwen in de sector gezien het kleine aantal vrouwen de top (onder wie weinig vrouwelijke Creative Directors)

De reclamewereld is ontzettend masculien, Dat zit al in de manier hoe structuren zijn opgebouwd, waarbij het winnen van awards de hoogste prioriteit heeft. Dat schept machogedrag en leidt af van de essentie. Vrouwen zijn ontzettend goed in samenwerken, meer gefocust op WE-FIRMS. Zolang beoordeling van creatieve directeuren vaak nog draait om grote mond, winners-mentaliteit, hiërarchie, kunnen vrouwen niet bovendrijven. Daarvoor moet er gekeken worden naar samenwerking en lange termijnvisie en beter geluisterd worden.

Is prijswinnende reclame per definitie ook de beste reclame?

Absoluut niet. Het is jammer dat we zoveel awardshows hebben. We zouden veel meer moeten focussen op effectiviteit voor klanten. Daarbij zijn awardshows vaak gefocust op de trends nu en de korte termijn. De beste campagnes zijn onderdeel van een lange termijnvisie.

Daarnaast zouden marketeers, bureaus ook meer ruimte moeten geven om creativiteit open te laten, dus met een apart out-of-the-box-budget. Het geld kan daar beter in gestopt worden dan in inzenden van awards.

Wat vind je zo mooi aan het vak?

Dat creativiteit echt problemen kan oplossen, dat het bewegingen in gang kan zetten. Soms is het jammer dat het blijft binnen de marketingafdelingen van een bedrijf. De kansen liggen op zoveel meer vlakken. En daarom zouden creatieve veel meer in the boardroom moeten komen om echt mee te denken over oplossingen.

www.boomerangagency.com

Lees alles over M100 Event hier

M100 wordt gesponsord door

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 Lees ook:

M100 Event 2025 | Tickets

17-10-2025 | 15:09:00

Media250 2026 | De Genomineerden

15-10-2025 | 09:12:00
De Media250 2025 komt eraan! De lijst met de 250 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 3 december 2025 in PHIL Haarlem

Draag mensen voor voor de M100 2027 lijsten

14-10-2025 | 09:12:00
Wie staat waar in de Media250, de Marketing250 of in een van de andere lijsten?

CreativeAgency100 2026 | De Genomineerden

13-10-2025 | 19:30:00
CreativeAgency100 2026 komt eraan! De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse creative agency wereld wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 3 december 2025 in PHIL HAARLEM

DigitalAgency100 2026 | De Genomineerden

12-10-2025 | 09:24:00
De DigitalAgency100 2026 komt eraan! De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse digital agency-wereld wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 3 december 2024 in PHIL in Haarlem

PR100 2026 | De Genomineerden

09-10-2025 | 23:08:00
PR100 2025 komt eraan! De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse PR wereld wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 4 december 2024 in SPANT! in Bussum

Influencer100 2026 | De Genomineerden

09-10-2025 | 07:55:00
Influencer100 2026 komt eraan! De lijst met de 100 meest invloedrijke Nederlandse influencers wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 3 december 2025 in PHIL in Haarlem

MediaAgency100 2026 | De Genomineerden

08-10-2025 | 18:37:00
De MediaAgency100 2025 komt eraan! De lijst met de 250 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 3 december in PHIL in Haarlem

Marketing250 2026 | De Genomineerden

07-10-2025 | 23:19:00
De Marketing250 2026 komt eraan! De lijst met de 250 meest invloedrijke marketeers in Nederland wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 3 december 2025 in PHIL in Haarlem

Marketing250 2026 - 92 nieuwe namen op de nominatielijst

03-10-2025 | 12:34:00
Vandaag maken we de eerste 92 namen bekend van nieuwkomers op de nominatielijst.

M100 2024 op LinkedIn

31-12-2024 | 10:39:00
Op 4 december vond het M100 Event plaats in Spant! in Bussum. Tijdens dit event werden de 7 M100 lijsten bekendgemaakt van de meest invloedrijke mensen in ons vak.

[DutchMedia Podcast] over extra Ster-reclames of NPO-bezuinigingen, APG/Netflix en trends voor 2025

20-12-2024 | 13:57:00
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

PR100 2025 | Maud Burgers opnieuw meest invloedrijk in Nederlandse PR wereld

19-12-2024 | 12:03:00
Maud Burgers is de nummer 1 in de PR100 2025. De PR100 is de lijst van de meest invloedrijke mensen in de Nederlandse PR wereld.

[Column] Darre van Dijk (TBWA\NEBOKO): Prompt It Like It's Hot

13-12-2024 | 09:38:00
Als je voor de derde keer op rij verkozen wordt als meest invloedrijke persoon in advertising dan moet je natuurlijk ook iets zeggen

[Column] Jerome Kuijken: Waarom de M100 meer is dan een lijst

12-12-2024 | 15:07:00
De M100: Sommige vakgenoten doen er een beetje ongemakkelijk over, maar ik vind het geweldig dat ik ervoor genomineerd word en in die lijst sta.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

EssenceMediacom en StudioM ontwikkelen Dr. Oetker-campagne Willie’s Bakfeest

04-11-2025 | 17:01:00
Dr. Oetker en Stichting Jarige Job slaan opnieuw de handen ineen voor een campagne die draait om geven, samen bakken en het vieren van ieder kind.

DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon

04-11-2025 | 11:00:00
Na een gewonnen pitch eerder dit jaar presenteert DDB Amsterdam het merkplatform voor Transavia: Niet normaal gewoon

Twenty Two ontwikkelt wervingscampagne PostNL

04-11-2025 | 10:16:00
De campagne is bedoeld om post- en pakketbezorgers aan te trekken en laat zien hoe de functie kan passen bij uiteenlopende levensfasen en situaties.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Sr. Content Creator

04-11-2025 | 07:33:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Sr. Content Creator - 32–40 uur · Amsterdam

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.