[Interview] Jasper Admiraal (Kumpany): Als merk raak en ontmoet je doelgroepen live vaak in het diepst van hun voorkeuren

In de aanloop naar de publicatie van de Reclamebureau100 2024 op het M100 Event op 7 december in Club ACE in Amsterdam, publiceren wij een serie interviews met genomineerden die deelnemen aan het event. Jasper Admiraal is Managing Director bij Kumpany.

Kun je jouw bureau introduceren?

Kumpany is een full service merkactivatiebureau. Wij verbinden merken met mensen via activatieconcepten die ze in beweging brengen. We zijn specialisten in merkactivatie maar daarbinnen bedienen we alle denkbare doelgroepen en domeinen. We hebben veel ervaring in marketing-partnerships en weten welke schoen bij welk merk past. Of het nu sport, cultuur, entertainment, maatschappelijk of een retail activatie betreft. We weten precies waar en hoe doelgroepen bewegen in het live domein en welke touchpoints je als merk moet zien te raken. Dat doen we vanuit de Amsterdamse Houthavens, met 20 super gedreven Kumpanen en geweldige klanten. Inmiddels al ruim 24 jaar.

Live communicatie zit in de lift, ervaren jullie dit ook?

Zeker weten. Na de coronapandemie is er een enorme toename geweest in de behoefte aan live contact en onderlinge verbinding. Ik denk dat dit – los van de pandemie – ook samenhangt met de toenemende digitalisering. De keerzijde van steeds verdergaande digitalisering is de groei in behoefte om erop uit te gaan, te ontmoeten en ervaringen op te doen. Als merk raak en ontmoet je doelgroepen live vaak in het diepst van hun persoonlijke voorkeuren. Maar de lat ligt hoog, het is aan jou als merk om te bewijzen dat je relevantie kan toevoegen aan die persoonlijke belevingswereld. Niets is leuker om samen in zo’n traject op te trekken en de kracht van live binnen de marcom mix echt tastbaar te maken.

Waar zien jullie de grootste kansen voor merken?

Merkactivatie is precisiewerk. En live is een veel breder begrip met veel meer niches dan mensen denken. Alleen de ontdekkingstocht hoe je live als merk het best je doelstellingen kunt bereiken is al waardevol. De razendsnelle ontwikkeling van AI gaat de offline en online wereld definitief aan elkaar verbinden en dat maakt de reikwijdte van succesvolle live activatie alleen nog maar groter. Het is één van de laatste plekken waar je als merk echt in het hart van een doelgroep kan komen.

Hoe zit het met de effectiviteit van merkactivatie?

Merkactivatie is een complex, maar super effectief marcom-instrument. Het heeft veel impact, maar is relatief kostbaar en bewerkelijk. Je moet er dus op de juiste manier mee omgaan en daar gidsen wij in. We zien in onderzoeken en effectmetingen terug dat je het meeste effect behaald als je het integraal onderdeel van je marcom mix maakt. Dus niet de kers op de taart, maar onderdeel van de taart zelf. Dat kan groot en klein. Net waar de doelstellingen liggen, zolang het maar optelt. Voor Nespresso hebben we een activatie op Lowlands ontwikkeld en nu drie edities uitgerold. Je ziet daar in de effectmeting terug dat de merk-KPI’s echt in beweging zijn gekomen bij een nieuwe potentiële marketing doelgroep. In 2024 komen we met een onderzoekstool die onze klanten nog meer houvast gaat geven.

Veel nieuwe klanten dit jaar?

Ik merk dat de markt enorm in beweging is. Waar het jaar iets te rustig op gang kwam, zitten we nu in een enorme eindsprint met 4 lopende pitches en veel activatie werk dat we komende weken opleveren. We hebben het geluk dat we veel pitches hebben mogen winnen, maar hebben uiteraard ook verloren. Dat is keihard balen, maar dat hoort erbij. Je kunt niet altijd 6 gooien. Dit jaar hebben onder meer Bever, Belvedère, PostNL, Microsoft & Moet & Chandon voor Kumpany gekozen en daar zijn we uiteraard superblij mee.

Kun je iets vertellen over jullie cultuur?

We hechten waarde aan onze niet ego gedreven cultuur. Het samen werken aan live-activaties die vaak letterlijk tot leven komen schept een enorme band. Ook met klanten en partners. Vrijwel iedereen die de afgelopen 25 jaar bij Kumpany heeft gewerkt kijkt met trots terug op een prachtige fase in zijn of haar carrière. Dat vind ik 1 van de mooiste dingen die je als werkgever kunt betekenen en dat koesteren we.

Tot slot, waar ligt jullie ambitie?

We zijn een beetje een bescheiden bureau. Het stempel best kept secret gaat te ver, maar we zijn één van de meest toonaangevende merkactivatie bureaus waar klanten graag vele jaren en met een heel brede spread aan activatieopdrachten mee werken. Onze concepten zijn onderscheidend en erg effectief omdat we in de kern gewoon goede marketeers zijn die weten hoe je merken en doelgroepen live moet verbinden. Dat mogen we, ondanks dat we flink doorgroeien, best wat vaker roepen, dus bij deze... :)

www.kumpany.nl

Lees alles over het M100 Event hier

M100 wordt gesponsord door

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Fightclub doet activatie met Marketing250

12-12-2025 | 15:06:00
Fightclub en Dutchfame hebben tijdens het M100 Event, dat op 3 december plaatsvond in theater PHIL Haarlem, een fan shop gebouwd.

Jade Kops in gesprek met Bas Smit tijdens het M100 Event 2025

08-12-2025 | 07:22:00
Jade Kops is uitgegroeid tot een aansprekende stem voor iedereen die leeft met kanker

Dave Frauenfelder meest invloedrijke marketeer in Nederland

05-12-2025 | 15:31:00
Vice President Brand, MarCom & Sponsorships KPN nummer 1 in Marketing250

Maud Burgers weer meest invloedrijk in Nederlandse PR wereld

05-12-2025 | 13:47:00
Manager externe communicatie & woordvoerder Albert Heijn, Etos, Gall & Gall staat voor het derde jaar op 1 in de PR100

Victor Knaap meest invloedrijk in digitale bureauwereld

05-12-2025 | 12:16:00
Mede-oprichter en CEO Monks EMEA staat voor tweede jaar op 1 in de DigitalAgency100

Maiko Valentijn meest invloedrijk in mediabureauwereld

05-12-2025 | 08:22:00
Maiko Valentijn (WPP Media) staat voor het vijfde jaar op nummer 1 in de MediaAgency100, de lijst van de invloedrijkste mensen in de mediabureauwereld.

Dave Frauenfelder: Een ode aan de duizenden anderen

04-12-2025 | 18:00:00
Daarom vanavond; geen ode aan de Top 100 of 250. Maar aan de duizenden anderen

Darre van Dijk meest invloedrijk in reclamebureauwereld

04-12-2025 | 14:58:00
Voor het vierde jaar achter elkaar staat Darre van Dijk van TBWA\Neboko op nummer 1. Hij voelt de hete adem van TBWA\Neboko CEO Rik Ledder in zijn nek

Monica Geuze opnieuw meest invloedrijke influencer van Nederland

04-12-2025 | 13:55:00
Monica Geuze mag zich voor het derde jaar op rij de meest invloedrijke influencer in Nederland noemen

Arjen Lubach opnieuw meest invloedrijk in de Nederlandse media

04-12-2025 | 13:46:00
Nadat John de Mol negen jaar achter elkaar op nummer 1 stond in de lijst van de meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media, staat zijn opvolger Arjen Lubach alweer voor het vijfde jaar op rij bovenaan

Ruud Verheijen verlaat Wavemaker en WPP Media

25-11-2025 | 22:46:00
Ruud Verheijen heeft aangekondigd na 15 jaar WPP Media en Wavemaker te verlaten. In februari 2024 werd hij nog benoemd tot CEO van Wavemaker

Els Dijkhuizen verlaat Heineken

06-11-2025 | 19:09:00
De huidige nummer 1 van de Marketing250, de lijst van de meest invloedrijke marketeers in Nederland, werkte de afgelopen 17 jaar voor Heineken

M100 Event 2025 | Tickets

17-10-2025 | 15:09:00

Media250 2026 | De Genomineerden

15-10-2025 | 09:12:00
De Media250 2025 komt eraan! De lijst met de 250 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 3 december 2025 in PHIL Haarlem


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.