
[Interview] Herwin van den Berg (Endeavour): Zonder sterke propositie kun je wel inpakken
In de aanloop naar de publicatie van de Reclamebureau100 2024 op het M100 Event op 7 december in Club ACE in Amsterdam, publiceren wij een serie interviews met genomineerden die deelnemen aan het event. Herwin van den Berg is Managing Director Strategy and Content bij Endeavour.
Onderschatten marketeers de meerwaarde die goede branding genereert op de lange termijn?
Voor mij is één ding duidelijk: als je niet elke dag blijft bouwen aan de waarde van je merk dan wordt je vanzelf inwisselbaar.
Bemoeien marketeers zich te veel of juist te weinig met het creatieve proces?
In communicatie kom je alleen met creatieve campagnes boven het maaiveld. Immers, je concurrent heeft ook een marketeer, min of meer dezelfde doelgroep en werkt ook met Google en social media. Het lijkt erop dat de meeste marketeers dit echt nog niet begrepen hebben.
Hoe ziet de ideale marketeer eruit?
Die begrijpt en helpt de doelgroep wanneer dit het meest relevant is en voegt met het merk waarde toe en vertelt daarmee het echte merkverhaal.
Wordt het nog wat met influencermarketing?
Waarom niet (?) het is zo oud als de weg naar Rome. Als je maar goed let op authenticiteit en passendheid bij je merk.
De beste bureaus zitten in Amsterdam. Of misschien toch niet?
Wat denk je zelf? ;) We doen in ieder geval mee.
Purpose, is dat een factor?
Veel marketeers zijn druk bezig met de purpose, we moeten daarin niet doorslaan. Zorg voor een sterke propositie en een kwaliteitsproduct en je hebt al relevantie. Als je een duidelijk purpose hebt, maar geen sterke propositie kun je inpakken.
Wat willen marketeers maar niet begrijpen?
Branding starts digital en dat gaat niet over leadgeneration, maar over brand building. Immers, alle doelgroepen beginnen online.
Lees alles over het M100 Event hier
M100 wordt gesponsord door
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
M100 2024 op LinkedIn
[DutchMedia Podcast] over extra Ster-reclames of NPO-bezuinigingen, APG/Netflix en trends voor 2025
PR100 2025 | Maud Burgers opnieuw meest invloedrijk in Nederlandse PR wereld
[Column] Darre van Dijk (TBWA\NEBOKO): Prompt It Like It's Hot
[Column] Jerome Kuijken: Waarom de M100 meer is dan een lijst
Fightclub en Marketing Report lanceren voetbalkaartjes van de 250 beste marketeers van Nederland
[Column] Christien van de Sande: Waarom staat digitale inclusie nog niet op de roadmap van 2025!?
Victor Knaap op nummer 1 in DigitalAgency100 2025
[DutchMedia Podcast] over het mediadebat, reclame bij streamingdiensten, Jouw ID en de M100-lijsten
Maiko Valentijn nummer 1 in MediaAgency100 2025
PR100 2025
CreativeAgency100 2025
TAMBR maakt adaptief AI soundlogo voor de M100 2025-lijsten
[Marketing Report Radio] Adjiedj Bakas: De grijze consument gaat geld uitgeven!
[Marketing Report Radio] Cees Faes (Fightclub): Marketing is oorlog, en wij zijn in it to win it
Gepubliceerd door: Saskia van Weert