[Interview] Eddy Guyt (100% Media & Partner Netwerk) over lancering Happy View

100% Media & Partner Netwerk lanceerde eind oktober 2024 het magazine Happy View, dat zich richt op de luxe levensstijl. We spreken oprichter en directeur Eddy Guyt hierover.

Een magazine lanceren gebeurt niet dagelijks. Wat is de aanleiding om Happy View te lanceren?

Als uitgever van 100% NL Magazine merken we dat sommige adverteerders op zoek zijn naar een doelgroep in het hogere segment. Dit is voor ons aanleiding geweest om te onderzoeken of een bladformule gericht op de luxere levensstijl haalbaar was. En dat bleek zo te zijn. Voor ons is dit ook een perfecte titel om ons partnernetwerk verder uit te bouwen. We hebben inmiddels meer dan 300 consumentgerichte merken in ons netwerk en zo kunnen we ook wat meer luxemerken toevoegen.    

Welke doelgroep willen jullie bedienen? Hoe wordt het blad verspreid?

Happy View is te koop via de boekhandels en supermarkten maar ook via partners als Omoda en ICI Paris XL. De oplage is 70.000 exemplaren en het blad verschijnt twee keer per jaar. 

Wat is er in het blad te lezen?

Het blad bevat artikelen over mode, kunst & cultuur, wonen, beauty, lekker eten, reizen en natuurlijk ook een aantal interviews. De ondertitel van het blad is Alles wat je graag ziet. OMODA en wij hebben een onderzoek gedaan onder de lezers en de resultaten waren heel positief. Wij willen geen blad zijn met allemaal producten en diensten die alleen voor de Happy Few bereikbaar zijn, daarin onderscheiden wij ons van andere bladen in het hogere segment. Dus bij ons geen Rolex-advertentie, maar wel een Garmin-advertentie en geen Louis Vuitton, maar wel een mooie tas van Duifhuizen.     

Hoe is het businessmodel van het blad (branded content, reclame en/of losse verkoop en/of abonnementen?)?

We hebben nu losse verkoop, abonnees, leestafel en leesmappen, controlled circulation via partners en reclame. Een meer dan bestendig businessmodel dus, met een gegarandeerd bereik voor onze adverteerders.  

Zal Happy view ook online beschikbaar zijn en op welke wijze met welke content?

We hebben eerst afgewacht hoe de eerste printeditie zou worden ontvangen, voordat we een heel online platform gingen opbouwen. Dat past binnen ons bedrijf. We springen niet in zeven sloten tegelijk. Nu het blad zich heeft bewezen, gaan we in 2025 verder uitbouwen met een website, Facebook, Instagram en TikTok.        

Wanneer is het blad geslaagd?

Het blad is nu al geslaagd. Er is markt voor en de lezers en partners zijn tevreden. 

Wie vormen de redactie van Happy View?

De redactie wordt gevormd door hoofdredacteur Lisette Sier en chef-redactie Nadia Gandola aangevuld door freelance vormgevers met wie wij vaak werken. Lisette en Nadia weten precies wat onze lezers willen lezen. Ze houden op zijn tijd van mooie dingen en luxe en comfort, maar het moet wel allemaal een beetje betaalbaar zijn voor de meesten van ons.     

Welke andere plannen hebben jullie voor 2025?

We gaan Happy View online verder uitbouwen en we gaan ons concept Blad naar Keuze breder in de markt zetten. Met de komst van Happy View gaan we ons partnernetwerk verder uitbreiden en we blijven natuurlijk onverminderd sponsored magazines maken voor klanten en partners. Kortom, we vervelen ons niet!     

www.100pmpn.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Eddy Guyt: Ons netwerk blijft consumentgericht met B2B-touch

19-08-2025 | 16:58:00
100% Media & Partner Netwerk is gestart met het beperkt toelaten van B2B-bedrijven. We spreken hierover met oprichter/eigenaar Eddy Guyt

100% Media & Partner Netwerk verwelkomt B2B-bedrijven

14-08-2025 | 16:09:00
Deze zogenoemde supporting partners moeten een aantoonbare meerwaarde hebben voor het netwerk.

100% Media & Partner Netwerk lanceert Happy View Magazine

23-10-2024 | 20:35:00
In Amsterdam is de eerste editie van Happy View feestelijk gelanceerd in het bijzijn van talrijke bekende Nederlanders en influencers

[Interview] Eddy Guyt over 15 jaar 100% NL Magazine en 100% Media & Partner Netwerk

26-03-2024 | 14:16:00
100% NL Magazine - en daarmee 100% Media & Partner Netwerk - bestaat 15 jaar. We spreken Eddy Guyt oprichter, mede-eigenaar en directeur van 100% Media & Partner Netwerk

[Cross Media Merk] Eddy Guyt over 100%NL

16-09-2023 | 14:14:00
Op 18 oktober worden Cross Media Awards 2023 uitgereikt in PHIL Haarlem. 100%NL is genomineerd voor Cross Media Merk van het Jaar.
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Thuiswinkel.org en True Ideas samen tegen online aankoopfraude

21-10-2025 | 18:20:00
Omdat nepwebshops steeds professioneler worden, lanceert Thuiswinkel.org de bewustwordingscampagne Neem geen risico. Check het logo.

Happiness Amsterdam en Kennemerhart lanceren employer branding-campagne

21-10-2025 | 15:37:00
De campagne benadrukt de unieke waarde van werken met ouderen en speelt in op de groeiende vraag naar medewerkers in de ouderenzorg.

DEPT en Histor lanceren creatorgedreven campagne

21-10-2025 | 15:04:00
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.

Heineken en LePub spelen met AI-vriendschap

21-10-2025 | 11:46:00
De bierbrouwer zet het contrast neer tussen kunstmatige verbondenheid en het merkstandpunt dat échte vrienden ontstaan aan een échte bar met een echt bier.

[Vacatures] iO zoekt een Senior Contentmanager

21-10-2025 | 10:29:00
iO is per direct op zoek naar Senior Contentmanager - Campus Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.