[Interview] Darre van Dijk (TBWA\) over zijn favoriete Esprix-winnaar aller tijden

Darre van Dijk is Chief Creative Officer bij TBWA\NEBOKO. We spreken hem over zijn favoriete Esprix-winnaar aller tijden.

Natuurlijk ben ik het meest trots dat de oudejaarstrekking van Staatsloterij vorig jaar won met de langetermijnstrategie. Grappig genoeg vind ik het niet eens een typische Esprix-case. Voor mij is de Esprix van oudsher altijd meer gericht op directe en actiemarketing, wat ik het onderscheidende vond aan deze prijs. In de digitale wereld waarin wij leven is dit alleen maar relevanter geworden.

Terugkijkend naar de toppers van de afgelopen jaren staat de SIRE-campagne #doeslief hoog in mijn lijstje. Het was een zeer geslaagde social activatiecampagne waar heel Nederland aan deelnam. Misschien wel een van de beste in de reeks van SIRE. Maar er is een andere case die ik qua creativiteit nog origineler vond, en dat is Pay With Views van Opel. Misschien kreeg die minder aandacht dan #doeslief, maar toen ik hem voor het eerst zag, dacht ik: 'Dat had ik bedacht willen hebben.'

Het idee om mensen aan het werk te zetten voor je merk, aandacht te vragen met de content die ze maken en de weergaven om te zetten in geld om een Opel mee te kunnen betalen, vond ik heel origineel. User-generated content is namelijk het moeilijkste wat er is, en met deze originele twist wisten ze op een creatieve manier veel mensen aan het werk te zetten voor het merk. Deze Esprix-case heeft mij in ieder geval een klein beetje jaloers gemaakt.

www.esprix.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Cases insturen voor Esprix kan vanaf 22 december

17-12-2025 | 14:04:00
De inzendperiode voor de Esprix Awards start dit jaar al op 22 december. Daarmee krijgen inzenders de mogelijkheid om nog vóór de feestdagen hun cases aan te melden

Hans Bauman: Gouden Esprix bekroont 25 jaar Bob

07-07-2025 | 09:00:00
In gesprek met Bas Vlugt vertelt Hans Bauman over het winnen van een Gouden Esprix met de Bob-campagne, die dit jaar 25 jaar bestaat.

DDB en Fitzroy aan kop bij Esprix-uitreiking

11-04-2025 | 15:09:54
Tijdens de Esprix-uitreiking op 15 mei in het STRAAT Museum in Amsterdam ontvangen 26 campagnes in totaal 32 bekroningen.

Deadline Esprix Awards verlengd, inzenden tot 21 februari

03-02-2025 | 08:32:52
Vanwege de drukte rondom alle inzendingen is de deadline voor het inzenden van een campagne voor de Esprix Awards verlengd tot vrijdag 21 februari 17:00 uur. 

Esprix Awards geopend voor inzendingen

02-01-2025 | 14:22:01
Nieuw dit jaar is de nadruk op de categorie Long Term, waarin langdurige campagnes worden bekroond die minstens drie jaar consistent succes hebben behaald


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Stedin zet energietransitie centraal in employer branding

17-12-2025 | 13:56:00
Stedin heeft een employer branding campagne gelanceerd onder de naam Werk dat energie oplevert. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met bureau N=5.

StudioM eert bekerhelden in Eurojackpot KNVB Beker-campagne

17-12-2025 | 12:53:00
De contentserie markeert dat het bekertoernooi voortaan de naam Eurojackpot KNVB Beker draagt en richt zich op de spelers die het toernooi kleur geven.

ABU en Higuita doorbreken beeld rond uitzendwerk

17-12-2025 | 10:37:19
In de campagne vertellen uitzendkrachten zelf hoe hun werk aansluit bij hun leven en ontwikkeling.

LePub en Heineken stimuleren echte gesprekken

17-12-2025 | 09:27:15
Met de pilot Could Have Been a Heineken willen de partijen mensen stimuleren om minder te communiceren via audio en vaker face-to-face af te spreken.

Happy Horizon lanceert AI Optimizer voor AI-vindbaarheid

16-12-2025 | 10:57:19
Een geïntegreerde dienst die organisaties helpt vindbaar en relevant te blijven in de snel veranderende wereld van AI-gedreven zoekresultaten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.