[Interview] Christine Ronteltap-van der Bent en Amal Kamar over 20 jaar Greetz

Greetz, het online platform voor kaarten, bloemen en andere verrassingen, bestaat 20 jaar. We spreken hierover met Christine Ronteltap-van der Bent, (sinds september 2023 werkzaam voor Greetz en sinds juli 2024 Country Manager Nederland) en Amal Kamar, (sinds oktober 2022 werkzaam voor Greetz en sinds mei 2023 directeur marketing).

Wat en wie is Greetz?  

Christine Ronteltap-van der Bent: Greetz is in 2004 opgericht als de eerste online wenskaartenservice van Nederland. Ondertussen is het merk marktleider en uitgegroeid tot hét platform voor online kaarten en cadeaus om mee te verrassen. Maar eigenlijk zijn we veel meer dan dat. Of het nu gaat om een persoonlijke kaart vol leuke foto’s en stickers, of een cadeautje zoals chocolade, bloemen of een ballon – bij ons vind je het. Het draait om het bijzonder maken van momenten, en dat doen we bij Greetz met nét dat beetje extra.

Wat maakt jullie uniek?

Christine Ronteltap-van der Bent: Als marktleider bieden we de grootste collectie kaarten en cadeaus aan. Wat ons onderscheidt, is dat we altijd willen innoveren. Zo weten we bijvoorbeeld dat het soms lastig kan zijn om de juiste woorden te vinden voor in je kaart. Daarom hebben we sinds kort een gloednieuwe AI-tool geïntroduceerd, genaamd Teksthulp. Deze slimme tool helpt je om precies de juiste boodschap op papier te krijgen – zonder stress. En dat is nog maar het begin. Er komen binnenkort nog veel meer leuke features aan waarmee we onze klanten helpen hun kaarten en cadeaus nóg persoonlijker te maken.

Op welke manier bedrijven jullie de pr en welke boodschap brengen jullie daarbij?  

Amal Kamar: Ons doel is om de merkbekendheid te vergroten en om ons merk op relevante momenten en op een impactvolle manier top of mind te houden bij de consumenten en klanten.De boodschap die we hierbij uitdragen is dat Greetz meer is dan gewoon een kaartje. Want in een Greetz kaart kun je echt alles kwijt: video's, foto’s, je eigen ingesproken berichtje, maar ook liefde en wat extra aandacht. Dus als je wilt laten weten hoeveel iemand voor je betekent, doe je dat natuurlijk met een Greetz-kaart.

Hoe verklaren jullie de blijvende populariteit van fysieke kaarten?  

Amal Kamar: Het zit in onze menselijke natuur om betekenisvolle relaties op te bouwen en te behouden, en kaarten verbinden mensen, zowel letterlijk als figuurlijk. Vooral in deze snelle en sterk gedigitaliseerde wereld wordt de tijd en moeite die iemand steekt in het kiezen en maken van een persoonlijke en unieke kaart als waardevol ervaren, zowel door de ontvanger als de verzender. Of het nu is om een oude vriend een fijne verjaardag te wensen, je nicht te feliciteren met haar pasgeboren baby, nieuw huis of nieuwe baan. Er zijn talloze momenten die betekenisvol zijn en waarbij een kaartje een mooi en waardevol gebaar is.

Hoe kijken jullie aan tegen fysieke winkels, zijn dat jullie concurrenten? 

Amal Kamar: Onze kaarten bieden een heel ander niveau van personalisatie dan wat je in een winkel vindt. Je kunt bijvoorbeeld je eigen foto toevoegen, of zelfs een video- of audioboodschap meesturen, waardoor de kaart veel persoonlijker wordt. En als je niet weet wat je moet schrijven, helpt onze AI-tool je met het bedenken van een passende tekst. Het resultaat is altijd uniek en speciaal, afgestemd op de ontvanger en de gelegenheid. Dat soort mogelijkheden vind je niet zomaar in fysieke winkels

Jullie werken relatief kort voor Greetz. Hoe kijkt het bedrijf terug op de afgelopen 20 jaar en hoe kijkt het naar de komende jaren? 

Christine Ronteltap-van der Bent: Amal Kamar en ik zijn beiden ontzettend trots om voor een bedrijf als Greetz, met zoveel mooie historie, te mogen werken. Wat in 2004 begon met het vernieuwende, ingeblikte postkaart genaamd het BliQje, is nu een toonaangevend online platform geworden waar je zeven dagen per week unieke kaarten en cadeaus kan bestellen en laten bezorgen. Greetz heeft de afgelopen decennia als bedrijf een enorme transformatie doorgemaakt en dankzij slimme technologie en data maken we al 20 jaar onze service steeds beter en persoonlijker. De komende jaren blijven wij ons echt richten op de toekomst, met als doel onze huidige en toekomstige klanten steeds weer te verrassen en blij te maken.

www.greetz.nl

www.vertigo6.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:
 

 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.