Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen
Intertoys trapt de Sinterklaasperiode in 2025 af met een campagne die voortbouwt op de meerjarige samenwerking met De Grote Sinterklaasfilm. Centraal staan de speelgoedavonturen van de bekende Pieten en de Intertoys Toy Testers, die een vaste rol hebben in de contentstrategie van het merk. De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.
De campagne opent met een commercial waarin het meisje Sofia in de winkel wordt aangemoedigd door Chico Choco om als nieuwste Toy Tester op avontuur te gaan. Ze belandt via een magisch portaal in het Intertoys Go Play Clubhuis, waar zij samen met de Toy Testers en Pieten Chico Choco, Kim Kado en Marco Marsepein speelgoed uitpakt en challenges speelt. De commercial sluit af met een oproep om het avontuur te starten via PLAY.intertoys.nl.
Campagne verbindt film, winkel en online
De uitrol loopt in de bioscoop, op tv, social media, online videoplatformen, streamingdiensten, op PLAY.intertoys.nl en in alle 200 Intertoys-winkels. Midden november volgt een landelijke digitale out-of-homecampagne en een actie op 100%NL. Daarmee blijft de verhaallijn zichtbaar in aanloop naar 5 december.
PLAY.intertoys.nl: verhaal loopt door
Op PLAY.intertoys.nl en in het Intertoys Speelboek loopt het verhaal van De Grote Sinterklaasfilm en de Verdwenen Verlanglijstjes door. Kinderen ontdekken de verlanglijstjes van de Pieten, bekijken Pieten Unboxing- en Pieten Challenge-video’s en spelen de Piet in Opleiding AR-game.
In de AR-game helpen kinderen Kim Kado en Chico Choco om een onvolledig verlanglijstje compleet te maken. Na afloop ontvangen ze een Piet in Opleiding-diploma, passend bij de verhaallijn uit de film. Net als elk jaar maken kinderen wekelijks kans om alle cadeaus van hun verlanglijstje te winnen.
“Magie op alle kanalen”
Celvin de Bie, Head of Marketing: "Ik ben ontzettend trots op de manier waarop we samen met onze partners en het team van Messercola erin geslaagd zijn om de verhaallijn en karakters uit De Grote Sinterklaasfilm volledig onderdeel te maken van ons Intertoys PLAY-ecosysteem. De brede scope en hoge mate van engagement en interactie tillen de magie van Sinterklaas voor zowel de jongste fans als hun ouders naar een hoger niveau op alle kanalen, van winkelvloer tot online en verder. En dat alles in wat pas het eerste jaar is van deze meerjarige samenwerking."
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief
Jos Govaart leidt nu ook Modern Citizens
STROOM breidt samenwerking met CEWE uit in Benelux
Intertoys en Modern Citizens lanceren speelse dino-campagne
Agency at Night Rotterdam 2025!
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert