INTERSPORT steunt Prinses Máxima Centrum tijdens Vierdaagse

De Nijmeegse Vierdaagse, die dinsdag van start gaat, staat voor retailserviceorganisatie EK Retail in het teken van het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie. INTERSPORT, onderdeel van EK Retail, roept samen met retailers en klanten op om tijdens het grootste wandelevent ter wereld donaties te verzamelen. Het streefbedrag is minimaal 25.000 euro.

EK Retail viert jubileum met maatschappelijke actie

De inzamelingsactie is een van de activiteiten rond het honderdjarig bestaan van EK Retail. Het jubileum is aanleiding voor het bedrijf om zich maatschappelijk in te zetten. EK Retail, eigenaar van onder andere INTERSPORT, Hubo en Libris/Blz., is gestart met een internationale liefdadigheidscampagne gericht op drie kinderkankerinstituten in Europa. In Nederland staat het Prinses Máxima Centrum centraal.

Campagne tijdens Vierdaagse Nijmegen

De verschillende onderdelen van EK Retail organiseren uiteenlopende acties voor het goede doel. INTERSPORT richt zich tijdens de Vierdaagse op Meters maken voor het Máxima, waarbij medewerkers en klanten worden opgeroepen om te doneren. Een groep medewerkers en klanten loopt zelf vier dagen mee. Daarnaast werken zij samen met de Vierdaagse Vriendinnen, een groep jonge vrouwen uit Nijmegen die namens INTERSPORT gesponsord meeloopt.

Bewegen voor betere kwaliteit van leven

Ron Bruinenberg, Manager Retail, Expansion en Customer Service van EK Sport: "Bewegen is essentieel voor je gezondheid en zeker ook voor kinderen met kanker. Ik vind het onze plicht om daar een steentje aan bij te dragen. Het is fantastisch dat kinderen bij het Máxima aan het sporten worden gebracht, of in ieder geval aan hun mobiliteit kunnen werken. Bewegen helpt bij het herstel, om zo een betere kwaliteit van leven te creëren."

Donatie omgezet in tegoedbon

De campagne is uitgerold binnen alle businessunits van EK Retail, zodat meer mensen kunnen bijdragen. Niet alleen medewerkers, maar ook klanten worden gestimuleerd om deel te nemen. Bij lokale winkels, zoals in Duiven, wordt een loopband geplaatst waarbij iedere stap wordt gesponsord. INTERSPORT zet iedere gemaakte kilometer om in een donatie voor het Prinses Máxima Centrum. In september, de internationale maand van de kinderkanker, ontvangen klanten bij een donatie een tegoedbon ter waarde van het donatiebedrag, te besteden in de winkel. Het doel is om tijdens de Vierdaagse 25.000 euro op te halen en gedurende het jaar in totaal 50.000 euro.

Samenwerking met Prinses Máxima Centrum

Nienke Beek, verantwoordelijk voor Corporate Partnerships bij de Foundation van het Prinses Máxima Centrum: "We zijn afhankelijk van steun van partners en donateurs voor onderzoek naar betere behandelingen, innovaties in de zorg en faciliteiten en voorzieningen in het Máxima. Het bewegingsprogramma is daar een voorbeeld van. Daarom is het zo mooi dat INTERSPORT ons daarbij helpt: niet alleen met donaties, maar ook met sportartikelen, zoals badmintonrackets en ballen."

De voortgang van de actie is via deze link te volgen.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Coca-Cola opnieuw partner van KNVB tot en met 2028

11-12-2025 | 10:48:19
Na een korte onderbreking hervatten beide organisaties hun samenwerking, met als gezamenlijk doel de beleving voor Oranjefans verder te versterken.

Rabobank investeert bijna 50 miljoen in TeamNL

03-12-2025 | 11:12:12
Rabobank breidt de samenwerking met TeamNL uit en wordt per 2027, naast Staatsloterij, hoofdsponsor van TeamNL, TeamNL Paralympisch en TeamNL Talent.

Uber biedt rondrit tijdens Amsterdam Light Festival

26-11-2025 | 09:44:00
De samenwerking tussen Uber en het festival biedt een alternatief perspectief op de Amsterdamse grachten.

Mediahuis Nederland en ANWB lanceren campagne met radiospel voor Wegenwacht

14-11-2025 | 14:12:00
Mediahuis Nederland en de Wegenwacht van de ANWB zijn een samenwerking gestart ten behoeve van de campagne Je hebt pas echt pech als je geen Wegenwacht hebt

TP Vision: Robert Lewandowski en Frenkie de Jong gezichten Philips Ambilight tv

14-11-2025 | 11:16:00
FC Barcelona-voetballers Robert Lewandowski en Frenkie de Jong zijn komend seizoen de gezichten voor Philips Ambilight tv


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: marketeers verhogen digitale bestedingen in 2026

12-12-2025 | 12:00:24
Flexibiliteit in budgetten staat daarbij centraal: 85 procent verwacht ook in 2026 tussentijdse bijstellingen.

Fightclub zet mens centraal in campagne Hulphond Nederland

12-12-2025 | 09:19:11
De campagne laat zien wat hulphonden betekenen voor mensen die dagelijks leven met PTSS, epilepsie of andere beperkingen.

[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Medior Strategist / Strategy Manager

12-12-2025 | 08:53:00
Cheil Benelux is directly looking for Medior Strategist / Strategy Manager - Hybrid | Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior PR & Events Manager

12-12-2025 | 08:02:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior PR & Events manager - Fulltime · Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior Paid Social Specialist

12-12-2025 | 07:47:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior Paid Social Specialist - Fulltime · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.