 
 
IFFR 2026 viert film en stad met tijgercampagne
Voor de 55ste editie van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) staat de stad opnieuw centraal. De campagne, ontwikkeld door het Rotterdamse ontwerpbureau 75B, brengt de tijger – hét symbool van het festival – terug in een kleurrijk samenspel van stad, cinema en creativiteit.
Typisch Rotterdamse locaties worden gecombineerd met geborduurde tijgers, gemaakt van een mix van draden, materialen en patronen. Het resultaat is een levendig beeld waarin plaats en verbeelding samenkomen en het rebelse karakter van de stad de sfeer bepaalt.
Verweven met Rotterdam
Rens Muis, van ontwerpbureau 75B, werkte samen met festivaldirecteur Vanja Kaludjercic aan de campagne. Sinds 2009 is 75B verantwoordelijk voor de visuele identiteit van het festival. Dit jaar wilden zij de energie en veelzijdigheid van IFFR in één beeld vangen.
Rens Muis: "We hebben verschillende locaties verspreid door de stad gefotografeerd om ze vervolgens te vullen met een kleurrijk vertoon van diversiteit en pluriformiteit. We wilden het contrast tussen de verschillende materialen weergeven, waar bekende plekken in de stad – het Centraal Station, de Hef, de Maastunnel, Katendrecht en Cinerama – gecombineerd worden met een warme, tastbare creativiteit."
De tijger als symbool van verbeelding
Vanja Kaludjercic: "De tijgers weerspiegelen de geest van IFFR. Ze zijn gemaakt van allerlei verschillende draden, materialen en patronen, net zoals het festival zelf. De energie en aanwezigheid van de tijger is afkomstig van onze filmmakers, ons publiek, ons team, onder wie de vele vrijwilligers, en iedereen die IFFR een warm hart toedraagt. Door de hele stad voel je de tijger tot leven komen."
 Volg Marketing Report op LinkedIn!
 Volg Marketing Report op LinkedIn!
 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Happiness Amsterdam en Kennemerhart lanceren employer branding-campagne
NFF presenteert nominaties Gouden Kalf Digitale Cultuur 2025
Imagine Festival opent met thriller in Britse Gebarentaal
Nederlands Film Festival presenteert Focustalks
Bioscoop10-Daagse maakt van Nederland tien dagen filmfeest
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert
 
	 
	