HOWDY en All Heads on Deck vernieuwen merkidentiteit Bertolli

Bertolli laat zien dat een merk met een lange geschiedenis springlevend kan blijven. Samen met HOWDY Amsterdam en All Heads on Deck kreeg het merk een vernieuwde merkidentiteit. De vertrouwde basis, originele recepten en Italiaanse ingrediënten, blijft behouden, maar de manier waarop Bertolli zich presenteert is gemoderniseerd.

Centraal in de nieuwe koers staat wat Bertolli aan tafel teweegbrengt. Met de merkbelofte Alles pico bello benadrukt het merk het moment waarop eenvoud verandert in iets bijzonders: wanneer de smaak van Italië op tafel komt en alles klopt.

Italiaanse stijl blijft zichtbaar in vernieuwd ontwerp

De nieuwe merkidentiteit kreeg een frisse uitstraling zonder afstand te nemen van de Italiaanse oorsprong. Het klassieke groen-witte patroon blijft herkenbaar aanwezig in alle uitingen.

Ook op auditief vlak zet Bertolli een stap vooruit. Er is een eigen merktrack gecomponeerd, geen herinterpretatie van de Tarantella Napoletana, maar een eigentijdse knipoog naar Italo, de dansmuziek die symbool staat voor de Italiaanse levenslust.

Campagne versterkt merkbeleving

De campagne rondom Alles pico bello wordt de komende tijd uitgerold via verschillende media. Daarmee onderstreept Bertolli dat het merk trouw blijft aan zijn Italiaanse roots, maar tegelijk meegaat met de tijd, aan tafel én in communicatie.

Credits:

Opdrachtgever: Aleks Fiege, Kirsten Aalders | Door: HOWDY x All Heads on Deck | Creatie: Paul Bakker (Howdy Amsterdam), Wilbert Leering (All Heads On Deck) | Productie: Tamara Wezeman (Howdy Amsterdam) | Strategische begeleiding: Pan con tomate | Beeld: Noow.co (Luca Halma, Raf Lormans) | Muziek: TAMBR


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bata Industrials presenteert internationale merkstrategie

26-09-2025 | 10:03:44
Bata Industrials heeft een wereldwijde merkpositionering gelanceerd onder de slogan Work safe. Live great.

Zakelijke beslissers bereiken? Deze 6 contentvormen raken

22-08-2025 | 09:40:00
Je kunt adverteren met advertorials en branded content, maar ook zelf verhalen delen met klantcases en expertblogs om je merkwaarde te versterken

Toyota bewijst betrokkenheid met maatschappelijke miniserie

08-08-2025 | 14:13:00
In samenwerking met StudioM en DPG Media bracht Toyota deze maatschappelijke missie tot leven met de videoserie ''Weg met Beperkingen''.

DPG Media: 3 tips om op te vallen als challenger-merk

04-08-2025 | 09:00:00
Onlangs deed dentsu in samenwerking met DPG Media onderzoek naar de mate van aandacht die challenger-merken krijgen in vergelijking tot gevestigde merken

Sophie Bruijns (Aartsen): hoge lat voor merkcommunicatie

31-07-2025 | 19:16:00
Sophie Bruijns is Marketing Manager bij Aartsen Fruit & Vegetables, een importeur van groenten en fruit. We spreken met haar over hoe Aartsen omgaat met hun marketing en merkpositionering
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.