
Hotel L'Amour pakt voor Jumbo uit met 4 kerstcommercials
Hotel L’Amour heeft voor supermarkt Jumbo vier kerstcommercials ontwikkeld. Daarbij wil Jumbo de boodschap Kerst voor elkaar overbrengen.
In de 360-graden campagne, die van start is gegaan, staat het kerstassortiment van Jumbo centraal. De commercials draaien om de bekende Jumbo reclamefamilie; het gezin krijgt dit jaar bezoek van Robert ten Brink, oftewel dr. Love.
In de commercials wordt de bekende reclamefamilie gevolgd in aanloop naar het kerstdiner. Elk gezinslid maakt iets bijzonders mee, waardoor uiteindelijk een bont gezelschap bij elkaar aan tafel komt. Voor de dochter van het gezin is kerst alleen nog niet voor elkaar. Zij mist haar vakantieliefde uit Italië. All You Need Is Love-presentator Robert ten Brink schiet te hulp, waardoor uiteindelijk alle vier de commercials eindigen in een happy together eindplot.
All You Need Is…
Dit jaar is de supermarktketen een partnership aangegaan met de kerstspecial van het RTL4-programma All You Need Is Love. Robert ten Brink is zowel in de commercials te zien, als in verschillende social media content van Jumbo, met onder andere een dating-event in de winkel.
Tijdens de All You Need Is Love kerstspecial op 24 december 2024 bij RTL4 en Videoland, maakt Jumbo het mede mogelijk dat families en geliefden onder het genot van een kerstdiner met hun dierbaren worden herenigd.
De kerstcampagne van Jumbo heeft een 360-graden inzet bestaande uit video, radio, print, online, OOH, social content en een 76 pagina’s tellende huis-aan-huis verspreide folder.
Hoge GRP-druk
Jorieke de Vries-Goosen, directeur Marketing bij Jumbo: “We hebben het met deze campagne anders aangepakt. De GRP-druk is hoog in deze weken, dus hebben we om het wear-out effect te voorkomen, 4 verschillende commercials gemaakt, die verrassend in elkaar haken.
Daarnaast hebben we de campagne helemaal rond gemaakt door het partnership met All You Need Is Love, alsook door de extra social content met Robert ten Brink.
Met de boodschap Kerst voor elkaar willen we laten zien dat het niet uitmaakt hoe je de feestdagen doorbrengt, het gaat erom met wie je bent. Je hoeft je niet druk te maken om het eten, want wij helpen je met makkelijke en lekkere producten uit ons uitgebreide, verrassende en bijzondere kerstassortiment.
Het is echter niet voor iedereen vanzelfsprekend dat kerst voor elkaar is. Onze ruim 700 winkels in Nederland en België spelen dan ook een extra belangrijke rol deze periode, want we willen meer zijn dan alleen een plek om je boodschappen te doen. De collega’s in de winkel zijn er ook voor een praatje en een helpende hand.
Dit jaar kunnen klanten een kerstboodschap achterlaten op een kaart in de winkel. Iedere winkel laat een aantal van die wensen in vervulling gaan. Dat kan gaan om een boodschappenpakket voor een gezin dat het nodig heeft of een persoonlijke verrassing voor die buurman die iemand moet missen dit jaar. Zo willen we zorgen dat we voor zoveel mogelijk mensen kerst voor elkaar maken.”
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Dentsu Creative, Hotel L’Amour en TBWA\NEBOKO op shortlist SAN Bureau van het Jaar 2024
Longlisten SAN ABC Accenten 2024
Bas Verheijen (HEMA) over de Gouden Loeki 2024
HEMA/Hotel L’Amour wint Gouden Loeki
Finalisten Gouden Loekie bekend
Gepubliceerd door: David de Jong