HERC en DPLLR ontwikkelen promotiefilm The Amsterdam Spirit voor KLABU

HERC (onderdeel van ACE) en DPLLR hebben een promotiefilm ontwikkeld voor KLABU gemaakt onder de noemer The Amsterdam Spirit om Amsterdammers en vluchtelingen, asielzoekers en ongedocumenteerden met elkaar in contact te brengen. Zo heeft KLABU in Amsterdam een van de vijf clubhuizen staan op de Haarlemmerdijk 106 een clubhuis staan waar Amsterdammers en vluchtelingen, asielzoekers en ongedocumenteerden wekelijks samenkomen om te sporten. De community is versterkt met een eigen shirt en badge. De promotiefilm nodigt mensen uit om met elkaar in contact te komen en er samen het beste van te maken.

Jan van Hövell, oprichter en directeur van KLABU: “Met KLABU richten we ons vooral op vluchtelingenkampen in forgotten crises zoals in Bangladesh en Kenia, maar tijdens de coronacrisis merkten we ook wat sport en spel in Amsterdam kan betekenen voor vluchtelingen en ongedocumenteerden. Met wekelijkse workouts wilden wij hen laagdrempelig in contact brengen met lokale bewoners om er samen wat van te maken. We zijn trots dat we met de introductie van het shirt en de film Amsterdam Spirit nog meer Amsterdammers kunnen uitnodigen om hieraan bij te dragen.”

Amsterdam Spirit

Op de badge van het nieuwe shirt staan twee vogels, die symbool staan voor de ontmoeting tussen Amsterdammers en nieuwkomers rond de fontein in het Westerpark, waar KLABU wekelijkse workouts organiseert. De film introduceert KLABU Amsterdam Spirit vanuit het perspectief van deze twee vogels; eerst apart en vervolgens samen. De film zal de komende weken te zien zijn als commercial die voorafgaat aan bioscoopfilms - dit wordt mogelijk gemaakt door de ondersteuning van Jean Mineur Mediavision en het Ketelhuis.

Clare Pickens, Managing Director HERC: “Bij HERC vinden we dat we onze verantwoordelijkheid moeten nemen voor mensen die minder kansen, toegang en middelen hebben dan wijzelf. KLABU is een prachtige organisatie die verschillende gemeenschappen bij elkaar brengt in Amsterdam. Het was dan ook een eer om deze film te mogen produceren en op te dragen aan lokale Amsterdammers en nieuwkomers.”

 

Credits:

Organisatie: KLABU | Oprichter: Jan van Hövell | Creative Director: Kelvin Govey | Creative: Tom Bird | Amsterdam community managers: Lisa Elsenburg, Mohamed Bah en Ousmane Cissé | Badge ontwerp: Jasper Gottlieb, Kelvin Govey en KLABU Amsterdam community

Agency: HERC, onderdeel van ACE | Executive Creative Director: Emilio de Haan | Managing Director: Clare Pickens | Art Director: Astrid Niari | Producer: Cherise Basiran

Productie: DPPLR | Director: Mikki Sindhunata | DOP: Simon Meesters | Producer: Jimi Visser | Gaffer: Levien | Art Director: Cindy Bakker | Styling: Perrine Philomeen | MUA: Evgeniya Polevaya 

Post productie | Grading: Qianwei Tong, Captcha! |  Edit: Samantha, Studio Radijs | Online Editor: Laura Brouwer | VFX: Ton Habraken, Swaen Nouwen, The Compound | Sound Design: Niels den Otter, Audentity Majdy | Voice-over: Willem de Bruin, Ian Alken | Motion Graphics: Astrid Niari, Nick Fatouris

www.klabu.org

www.thisisace.nl

www.herc.agency

www.jeanmineurmediavision.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List


Lees ook:

L’Oréal Paris en ACE PR lanceren campagne voor zelfliefde

27-05-2025 | 13:52:00
L’Oréal Paris is gestart met een merkcampagne die jonge vrouwen aanmoedigt positiever naar zichzelf te kijken.

Samsung en Van Gogh Museum starten meerjarige samenwerking

16-05-2025 | 09:52:00
Doel is om kunst en technologie samen te brengen en zo de bezoekersbeleving in het museum te verrijken.

ACE PR wint pitches voor L’Oréal Groupe, Paris en Garnier

15-05-2025 | 13:59:00
Het bureau won drie afzonderlijke pitches eind 2024 en begin 2025. De samenwerking richt zich op corporate communicatie, merkcampagnes en duurzaamheid.

Bob Koigi: Hoe AI de toekomst van mode vormgeeft

12-05-2025 | 10:31:36
ACE en WE Fashion kondigen de lancering aan van Lookgen.ai. De AI-tool is de afgelopen maanden succesvol getest en geïmplementeerd op de e-commerceplatforms

Magnum introduceert Double Hazelnut en Double Cherry

08-05-2025 | 07:00:00
Magnum breidt zijn assortiment uit met de introductie van twee nieuwe varianten binnen de Utopia-lijn: Magnum Double Hazelnut en Magnum Double Cherry.
 

 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.