Herbert Visser stopt als statutair directeur Mediahuis Radio

Herbert Visser stopt per eind 2025 als statutair directeur bij Mediahuis Radio (100% NL, Slam! en Radio Veronica). Hij blijft het radiobedrijf ondersteunen in een adviserende rol, maar zal geen dagelijkse functie meer hebben. Tom Klerkx die ook directeur is van de radiotak van Mediahuis in Vlaanderen en Luxemburg, blijft als enige directielid de leiding voeren over het Nederlands Mediahuis Radio. 

Tom Klerkx, CEO Mediahuis Radio: "Weinig mensen hebben zo'n gevestigde naam in de radiowereld als Herbert. Ik kon me als Vlaming dan ook geen betere gids in het Nederlandse radiolandschap wensen. We hebben genoten van zijn bak aan kennis, expertise en uitgebreide verhalen en ik ben dan ook blij dat ik hem nog altijd eens kan bellen."

Loopbaan van Visser

Herbert Visser, sinds begin jaren 80 actief in de radiowereld, werkte onder meer als dj en nieuwslezer bij het ANP en werd later oprichter en directeur van 100% NL. In 2006 wist hij dankzij een rechtszaak te bewerkstelligen dat 100% NL zijn FM-uitzendlicentie verkreeg om het simpele feit dat deze radiozender een hoger percentage aan Nederlandstalig aanbod had geboden dan de oospronkelijke winnaar: het toenmalige RTL FM.  Samen met Carlo de Boer wist hij vanaf 2008 RadioCorp uit te bouwen tot een groter radiobedrijf met eerst Radio 10 (2013-2016) en vanaf 2016 Slam!.

In 2016 en 2023 deden Carlo de Boer en Herbert Visser een aantal aandelentransacties, waarna het duo vanaf april 2023 het RadioCorp volledig aan Mediahuis verkochten. Carlo de Boer die directeur bleef, verliet per 1 januari 2025 Mediahuis Radio.  

Herbert Visser: "De afgelopen jaren waren voor álle commerciële radiostations uitermate turbulent met grote onzekerheden waaronder de impact van de coronapandemie en de frequentieveiling. Ik ben dan ook heel blij dat ik een bijdrage heb mogen leveren aan het in de veilige haven van Mediahuis loodsen van 100% NL, Slam! en ook Radio Veronica. Onder de Mediahuis-vlag lacht de toekomst deze fantastische radiomerken weer toe."

www.mediahuisradio.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Boaz Shkolnik: 2025 een jaar van scherpte en schakelen; 2026 een jaar van versnellen

27-11-2025 | 13:06:00
Boaz Shkolnik is directeur B2B bij Mediahuis Nederland. We blikken met hem terug op het afgelopen jaar en het komende jaar waaronder de fusie met Mediahuis Noord en Mediahuis Limburg en de commerciële markten

DVHN-podcast onderzoekt oplichter Rob Jacob

26-11-2025 | 09:21:00
In de podcast onderzoeken verslaggever Jan Westera en podcastmaker Colin Mooijman hoe Jacob te werk ging

Screenforce: Total Video blijft centraal bij jongeren

25-11-2025 | 10:36:00
Ondanks de groei van online video en sociale platforms besteden jongeren de helft van hun kijktijd aan TV-content.

Cosmopolitan wint goud bij Mercurs 2025

20-11-2025 | 22:30:00
Cosmopolitan (Hearst Netherlands) won goud, gevolgd door See All This (See All This Publishing) met zilver en Libelle (DPG Media) met brons.

Influencer & Content Marketing Awards 2025 | De Winnaars

20-11-2025 | 14:43:00
De prijzen bekronen onderscheidend werk in contentmarketing en influencermarketing, in zowel campagnerubrieken als bureaucategorieën.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.