HelloPrint vermindert CO2-uitstoot met 29 procent in 2023

HelloPrint heeft zijn Duurzaamheidsrapport 2023 gepubliceerd, waarin het bedrijf een reductie van 29 procent in CO2-uitstoot meldt, wat neerkomt op 1759 ton CO2e.

Deze afname is bereikt door gerichte maatregelen in Scope 3-emissies en verhoogde operationele efficiëntie. Een mijlpaal in 2023 was het behalen van de B Corp-certificering.

Verduurzaming en productuitbreiding

In 2023 breidde HelloPrint zijn milieuvriendelijke productaanbod uit, waarbij 85 procent van de best verkopende producten nu een duurzaam alternatief heeft. Daarnaast introduceerde het bedrijf Merch by HelloPrint, een submerk voor duurzame merkartikelen en promotionele producten.

Uitdagingen en doelstellingen

Hoewel 56 procent van de bestellingen nu wordt geproduceerd door partners met hoge duurzame standaarden, streeft HelloPrint naar 90 procent. Logistieke verbeteringen, zoals een toename van 236 procent in brievenbusleveringen, hebben bijgedragen aan de uitstootvermindering.

Toekomstplannen

HelloPrint is van plan om tegen 2030 netto nul uitstoot te bereiken. Doelstellingen zijn onder meer plasticvrije verpakkingen van gerecycled materiaal en het verstrekken van ecologische en sociale impactinformatie voor meer dan 85 procent van hun producten.

www.helloprint.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Cheil en WWF lanceren AI-campagne tegen plasticvervuiling

22-07-2025 | 13:37:00
In Seoul is een buitenreclamecampagne gestart waarin dieren verstrikt in plastic afval centraal staan.

Total Design behaalt B Corp-certificering

22-07-2025 | 11:15:10
Het bureau sluit zich daarmee aan bij een wereldwijde beweging van bedrijven die zakelijk succes combineren met maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Abovo Maxlead ontvangt B Corp Certificering

22-07-2025 | 09:58:15
De certificering onderstreept dat duurzaamheid en transparantie binnen het bureau verankerd zijn.

10 marketingtrends in 2025 volgens Marketing Report

22-07-2025 | 09:01:00
10 marketingtrends in 2025 volgens Marketing Report. Merken worden menselijker, communicatie scherper en technologische innovatie dieper verweven met creativiteit

Polarisatie rond duurzaamheid groeit in Nederland

15-07-2025 | 13:08:45
Dit blijkt uit de voorjaarsmeting van de Monitor Merk & Maatschappij (MMM) 2025 van MarketResponse en b-open.

 

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.