Havas Play ontwikkelt influencer-marketingcampagne voor Hyundai

Hyundai is er met de IONIQ 5 N in geslaagd om vier petrolheads te overtuigen van de kracht en sportiviteit van deze next-gen elektrische auto. Wouter Karssen van Autoblog.nl heeft met petrolheads Royalistiq, Boaz en Lies Zhara de IONIQ 5 N getest in een drietal performance challenges op circuit Meppen in Duitsland. De campagne draait om de authentieke reacties die nu mediabreed worden gedeeld.

De IONIQ 5 N is ontworpen om prestatie en sportiviteit in elektrisch rijden met elkaar te verenigen. Hierom wilde Hyundai zichzelf nadrukkelijk meten, en ging drie challenges aan met de petrolheads: een speedrace, driften en een snelle ronde, met nadruk op de innovaties van de IONIQ 5 N, zoals N Active Sound en de N Drift Optimizer waarmee je – uniek voor een elektrische auto – kunt driften.

Jelle Holdinga, marketing- en communicatiemanager Hyundai: "Met de IONIQ  5 N hebben we de krachtigste Hyundai ooit gebouwd met al deze elementen van een performance car. De campagne laat met de challenges zien hoe de laatste twijfels van echte petrolheads verdwijnen en het rijden in de IONIQ 5 N een brede glimlach op hun gezicht tovert. Middels onze campagne zoeken we die confrontatie dus bewust op, omdat we weten met de IONIQ 5 N iets bijzonders in handen hebben."

De campagne

De campagne is naar een concept van Havas Play met als doel op een opvallende wijze aandacht te krijgen bij jongere doelgroepen om daarmee de daadwerkelijke kopersdoelgroep te bereiken. De campagne vindt plaats op alle socials van de deelnemers, de kanalen van Autoblog (YouTube, TikTok, Instagram) en diverse andere media waaronder in Formule 1-fan netwerken en kanalen. Ze ging van start met een oproep van Wouter Karssen op zijn eigen socials, die de influencers op hun kanalen beantwoordden.

Elias Reinheimer, Chief Creative van Havas Media/Play: "Onze petrolheads hebben de meest exotische benzineauto’s. De Hyundai IONIQ 5 N heeft dezelfde specs, maar dan elektrisch, en is dus waanzinnig krachtig en sportief. En deze influencers hebben een belangrijke stem richting kids, die op hun beurt weer een flinke stem hebben in de auto’s van hun ouders."

Reacties van autobladen en influencers

Met de IONIQ 5 N heeft Hyundai volgens experts als Autovisie en Top Gear de spannendste elektrische performance auto van het moment in de markt gezet. Dit was voor Hyundai de reden deze vernieuwende campagne te starten. De influencers zijn Royalistiq Roy Beszelsen Gamer & YouTuber, Boaz Boaz van Boggelen – YouTuber & autofanaat en Lies Zhara - content creator TikTok & Instagram. Wouter Karssen is bekend van Autoblog.nl en de BNR Nationale Autoshow.

www.havasplay.com

www.hyundai.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Havas Media UK lanceert AI-tool voor merkzichtbaarheid

13-08-2025 | 11:23:39
Havas Media Network UK heeft Brand Insights AI geïntroduceerd. Het platform helpt merken hun zichtbaarheid te monitoren en verbeteren op AI-platformen

Havas: omzet- en resultaatgroei in eerste helft 2025

30-07-2025 | 12:20:00
Havas heeft in de eerste helft van 2025 een netto omzet van 1,34 miljard euro gerealiseerd. Dat is een stijging van 2,9 procent ten opzichte vorig jaar.

Havas wil sneller AI-gedreven organisatie worden

18-06-2025 | 09:47:00
Het in Amsterdam beursgenoteerde Havas heeft aangekondigd zichzelf sneller te willen omvormen tot een AI-gedreven organisatie

Dr. Theiss Naturwaren kiest Havas Media Germany als mediapartner

09-04-2025 | 10:27:00
Dr. Theiss Naturwaren heeft Havas Media Germany gekozen als mediapartner om de merkstrategie te moderniseren en meer doelgroepen te bereiken.

Genomineerden voor de AMMA Awards 2025 bekend

27-03-2025 | 12:32:00
Tijdens de AMMA nominatieweek, die van 24 tot en met 27 maart plaatsvond, zijn alle kanshebbers voor de Annual Masters in Media Awards bekendgemaakt.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen

Univé Zakelijk kiest Zandbeek na creatieve pitch voor zakelijke marketingcampagnes

15-09-2025 | 12:31:00
Verzekeraar Univé heeft na een pitch Zandbeek verkozen als creatief bureau voor zakelijke marketingcampagnes en content

[Vacatures] iO zoekt een Marketing Strateeg

15-09-2025 | 08:50:00
iO is per direct op zoek naar Marketing Strateeg - Campus Den Bosch

[Vacatures] Influentials zoekt een Medior Campaign Manager

15-09-2025 | 07:49:00
Influentials is per direct op zoek naar Medior Campaign Manager (36-40 uur) Fulltime · Rotterdam / Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.