Havas Lemz bouwt merkidentiteit Restore Local

In opdracht van Restore Local heeft Havas Lemz een merkidentiteit ontwikkeld voor een internationale beweging gericht op landherstel in Afrika. Het traject was geen traditionele campagne, maar een co-creatief proces met lokale betrokkenen uit Kenia, Rwanda, Ghana en Burundi.

De identiteit is opgebouwd vanuit de verhalen, waarden en gebruiken van de zogenoemde restoration heroes. Restore Local is een initiatief van het World Resources Institute (WRI) en richt zich op het herstel van landbouwgrond op het Afrikaanse continent.

Beweging gericht op lokaal eigenaarschap

Volgens het WRI is 65 procent van Afrika’s landbouwgrond uitgeput als gevolg van klimaatverandering, ontbossing en onduurzame landbouw. Lokale gemeenschappen werken op steeds meer plekken aan herstel, met als doel om ecosystemen weerbaar te maken en de voedselzekerheid te vergroten.

Wessel van Eeden, Program Director bij WRI: "De sleutel tot duurzaam herstel ligt in lokaal eigenaarschap. Deze gemeenschappen weten als geen ander wat hun land nodig heeft. Hun initiatieven versnellen heeft tot wel twintig keer meer impact dan de top-down benaderingen. Met Havas Lemz hebben we een partner die niet alleen begrijpt hoe je een merk bouwt, maar ook hoe je een beweging versterkt, van binnenuit."

Identiteit ontstaan uit lokaal proces

Voor het ontwikkelen van de merkidentiteit werkte Havas Lemz samen met meer dan 240 boeren, activisten en community leaders. Het traject werd ondersteund door strateeg Willem van der Schoot en merkbouwer Peter de Lange. De identiteit kreeg vorm via workshops, muziek en gezamenlijke boomplantacties.

Remco Marinus, creatief directeur van Havas Lemz: "Het project was meteen een match en we blijven samen bouwen. Ik geloof dat echte impact begint bij de mensen die het werk doen. Restore Local is geen merkverhaal over hen, maar een beweging ván hen. Wij geven die beweging vorm, zichtbaarheid en schaal."

www.havas.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

NCTV en Havas Lemz lanceren campagne Denk vooruit

03-11-2025 | 06:00:00
Consumenten worden zelfstandiger, terwijl hun vertrouwen in merken verder afneemt. De winnaars zijn volgens Havas de merken die dynamic adaptability tonen

Wendbare merken groeien sneller, toont Havas-onderzoek

16-10-2025 | 08:58:35
Consumenten worden zelfstandiger, terwijl hun vertrouwen in merken verder afneemt. De winnaars zijn volgens Havas de merken die dynamic adaptability tonen

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Havas voert reverse share split door in november 2025

10-10-2025 | 09:41:00
Communicatie- en mediagroep Havas heeft bevestigd dat het bedrijf een reverse share split zal doorvoeren van tien-op-één voor zijn gewone aandelen

Havas Lemz ontwikkelt CHECK-campagne voor Dienst Toeslagen

07-10-2025 | 10:38:00
Dienst Toeslagen start een campagne die mensen aanmoedigt hun toeslagen aan te passen bij veranderingen in hun leven


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

EssenceMediacom en StudioM ontwikkelen Dr. Oetker-campagne Willie’s Bakfeest

04-11-2025 | 17:01:00
Dr. Oetker en Stichting Jarige Job slaan opnieuw de handen ineen voor een campagne die draait om geven, samen bakken en het vieren van ieder kind.

DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon

04-11-2025 | 11:00:00
Na een gewonnen pitch eerder dit jaar presenteert DDB Amsterdam het merkplatform voor Transavia: Niet normaal gewoon

Twenty Two ontwikkelt wervingscampagne PostNL

04-11-2025 | 10:16:00
De campagne is bedoeld om post- en pakketbezorgers aan te trekken en laat zien hoe de functie kan passen bij uiteenlopende levensfasen en situaties.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Sr. Content Creator

04-11-2025 | 07:33:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Sr. Content Creator - 32–40 uur · Amsterdam

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.