[Grow van DPG Media] Hoe ziet het oriëntatie- en aankoopgedrag van first time mums eruit?

Een meerderheid van de moeders past hun koopgedrag in relatie tot producten voor hun baby of kind aan als gevolg van de huidige economische situatie (79 procent). Twee derde koopt goedkopere merken (66 procent) en ruim een kwart zegt minder geld uit te geven aan baby- of kinderproducten (27 procent). Dat blijkt uit de recentste editie van het First Time Mums-onderzoek, de zevende keer dat DPG Media / Ouders van Nu en CHOICE Insights + Strategy voor dit doel samenwerkten.

Het kwantitatieve onderzoek is uitgevoerd onder bijna 3.000 vrouwen die zich voor de eerste keer bevinden in de levensfase van zwanger zijn of moeder zijn van een baby, dreumes of peuter. Hierdoor hebben we continu inzicht in de aankoopintenties en -criteria van deze (aanstaande) moeders met betrekking tot 34 productcategorieën voor baby's en jonge kinderen. Tevens brachten we het koopgedrag in kaart van relevante onderwerpen met betrekking tot financiën, werk, vakantie, voeding en duurzaamheid.

First Time Mums onderzoek 2023

Benieuwd naar alle resultaten van het First Time Mums onderzoek? Download dan de infographic onderaan dit artikel van Grow van DPG Media.

www.dpgmediagroup.com/grow

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 
Lees ook:

Hoe speel je in op woonbehoeften van leeftijdsgroepen?

12-06-2025 | 16:03:00
Het koopgedrag van consumenten in de woonmarkt verandert continu.

3 tips om relevant te blijven bij woonliefhebbers

03-06-2025 | 16:15:41
De woonbranche verandert continu. Van een groeiend tekort op de woningmarkt tot stijgende prijzen voor meubels en woonaccessoires.

User generated content versterkt merkverhalen

27-05-2025 | 15:34:00
Voorafgaand aan een aankoop richten consumenten zich steeds meer op platforms die echte, onbevooroordeelde meningen bieden.

Groot denken met een kleiner budget: 6 praktische tips

22-05-2025 | 07:30:00
Veel ondernemers denken dat marketing pas waardevol is als het vandaag iets oplevert. Maar marketing draait niet alleen om directe conversie

Storytelling in audiocommercials zorgt voor meer aandacht

21-05-2025 | 08:48:00
In de dynamische marketingwereld is storytelling een krachtig middel om een merk te positioneren en groei te realiseren.?

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.