
Grand’Italia (GranFood) kiest Joe Public als creatief bureau
GranFood heeft Joe Public gekozen als zijn creatief bureau gekozen na een strategische en creatieve pitch dat eind 2023 is georganiseerd ten behoeve van het merk GrandItalia. GranFood is via GB Foods onderdeel van het van het Spaans/Catalaanse Grupo Agrolimen.
De afgelopen jaren werkte GranFoods met Y&R Amsterdam (WPP) dat inmiddels met Wunderman Thompson is opgegaan in het WPP-bureau VML.
Jeroen Stirnberg, Marketing Director van GranFoods: “We zijn eind 2023 begonnen met een bureau-oriëntatie en hebben toen met een aantal bureaus gesproken. Joe Public raakte meteen de goede snaar en bleef dat waarmaken gedurende het proces, zowel strategisch als creatief. Ze hebben veel kennis van de markt en weten hoe je creatief impact moet maken. We kijken uit naar de samenwerking.”
Jeroen van Eck, Strategy Director & mede-oprichter/eigenaar van Joe Public: “Grand’Italia is een iconisch merk in de Nederlandse supermarkt en we zijn enorm blij dat ze voor ons gekozen hebben. We kennen de markt goed en weten wat ons te doen staat.”
Antoine Houtsma, Managing Director & mede-oprichter/eigenaar van Joe Public: "Na Bier (Koninklijke Grolsch), Burgers (Burger King) en Boodschappen (ALDI Nederland) kunnen we nu ook Italiaans eten wegstrepen op ons pitch-boodschappenlijstje. Benvenuto GranFood B.V. en Grand'Italia"
Grand'Italia is overigens ondanks de naam niet Italiaans; het merk Grand'Italia wordt uitsluitend in Nederland gebruikt. In juni 2023 koos het merk voor Fitzgerald als bureau voor de influencer en pr-strategie.
De eerste uitingen van Joe Public zullen later in 2024 zichtbaar worden.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Sanne van Kuijk: BUUT is bankieren op maat voor tieners
Peter van Wijnaerde: Bitterballetje met bombardement graag!
Campagne Joe Public benadrukt dagelijkse realiteit van reuma
Radio 10 en Joe Public lanceren campagne ochtendshow
Peter van Wijnaerde: Call your shot, verstop je niet
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data
Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens
[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)
Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk
Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn
Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong