Grand’Italia (GranFood) kiest Joe Public als creatief bureau

GranFood heeft Joe Public gekozen als zijn creatief bureau gekozen na een strategische en creatieve pitch dat eind 2023 is georganiseerd ten behoeve van het merk GrandItalia. GranFood is via GB Foods onderdeel van het van het Spaans/Catalaanse Grupo Agrolimen.

De afgelopen jaren werkte GranFoods met Y&R Amsterdam (WPP) dat inmiddels met Wunderman Thompson is opgegaan in het WPP-bureau VML.

Jeroen Stirnberg, Marketing Director van GranFoods: “We zijn eind 2023 begonnen met een bureau-oriëntatie en hebben toen met een aantal bureaus gesproken. Joe Public raakte meteen de goede snaar en bleef dat waarmaken gedurende het proces, zowel strategisch als creatief. Ze hebben veel kennis van de markt en weten hoe je creatief impact moet maken. We kijken uit naar de samenwerking.”

Jeroen van Eck, Strategy Director & mede-oprichter/eigenaar van Joe Public: “Grand’Italia is een iconisch merk in de Nederlandse supermarkt en we zijn enorm blij dat ze voor ons gekozen hebben. We kennen de markt goed en weten wat ons te doen staat.”

Antoine Houtsma, Managing Director & mede-oprichter/eigenaar van Joe Public: "Na Bier (Koninklijke Grolsch), Burgers (Burger King) en Boodschappen (ALDI Nederland) kunnen we nu ook Italiaans eten wegstrepen op ons pitch-boodschappenlijstje. Benvenuto GranFood B.V. en Grand'Italia"

Grand'Italia is overigens ondanks de naam niet Italiaans; het merk Grand'Italia wordt uitsluitend in Nederland gebruikt. In juni 2023 koos het merk voor Fitzgerald als bureau voor de influencer en pr-strategie.

De eerste uitingen van Joe Public zullen later in 2024 zichtbaar worden.

www.joepublic.nl

www.granfood.nl

www.granditalia.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Sanne van Kuijk: BUUT is bankieren op maat voor tieners

03-09-2025 | 00:32:00
In Amsterdam wordt BUUT gepresenteerd: de bank van de makers van Tikkie die speciaal is ontwikkeld voor tieners en hun ouders

Peter van Wijnaerde: Bitterballetje met bombardement graag!

01-09-2025 | 15:21:23
Wat een zomer! De wereld leek even stil te staan. Wij zaten op terrasjes te zomeren. Nederland trok eropuit om de oude kolonies nog eens te bezoeken.

Campagne Joe Public benadrukt dagelijkse realiteit van reuma

01-09-2025 | 11:57:00
Met een serie video’s wil het platform meer van de ruim twee miljoen mensen met reuma in Nederland bereiken en met elkaar verbinden.

Radio 10 en Joe Public lanceren campagne ochtendshow

20-08-2025 | 10:31:00
Met de slogan Rustig wakker worden is voorbij! wil Radio 10 benadrukken dat luisteraars kunnen rekenen op een dynamische start van de dag.

Peter van Wijnaerde: Call your shot, verstop je niet

18-08-2025 | 08:00:00
Weet je wat er zo onweerstaanbaar is aan werken met data en AI? Niet dat het preciezer, goedkoper of vanzelf gaat. Het geeft een perfect excuus.
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.