Grand’Italia (GranFood) kiest Joe Public als creatief bureau

GranFood heeft Joe Public gekozen als zijn creatief bureau gekozen na een strategische en creatieve pitch dat eind 2023 is georganiseerd ten behoeve van het merk GrandItalia. GranFood is via GB Foods onderdeel van het van het Spaans/Catalaanse Grupo Agrolimen.

De afgelopen jaren werkte GranFoods met Y&R Amsterdam (WPP) dat inmiddels met Wunderman Thompson is opgegaan in het WPP-bureau VML.

Jeroen Stirnberg, Marketing Director van GranFoods: “We zijn eind 2023 begonnen met een bureau-oriëntatie en hebben toen met een aantal bureaus gesproken. Joe Public raakte meteen de goede snaar en bleef dat waarmaken gedurende het proces, zowel strategisch als creatief. Ze hebben veel kennis van de markt en weten hoe je creatief impact moet maken. We kijken uit naar de samenwerking.”

Jeroen van Eck, Strategy Director & mede-oprichter/eigenaar van Joe Public: “Grand’Italia is een iconisch merk in de Nederlandse supermarkt en we zijn enorm blij dat ze voor ons gekozen hebben. We kennen de markt goed en weten wat ons te doen staat.”

Antoine Houtsma, Managing Director & mede-oprichter/eigenaar van Joe Public: "Na Bier (Koninklijke Grolsch), Burgers (Burger King) en Boodschappen (ALDI Nederland) kunnen we nu ook Italiaans eten wegstrepen op ons pitch-boodschappenlijstje. Benvenuto GranFood B.V. en Grand'Italia"

Grand'Italia is overigens ondanks de naam niet Italiaans; het merk Grand'Italia wordt uitsluitend in Nederland gebruikt. In juni 2023 koos het merk voor Fitzgerald als bureau voor de influencer en pr-strategie.

De eerste uitingen van Joe Public zullen later in 2024 zichtbaar worden.

www.joepublic.nl

www.granfood.nl

www.granditalia.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Dit zijn de genomineerden voor de Audify Awards 2025

30-09-2025 | 09:34:00
De jury keek naar de kracht van geluid, auditieve originaliteit en de manier waarop merk en boodschap elkaar versterken.

Peter van Wijnaerde: Mijn cv is niks meer waard

29-09-2025 | 09:08:22
Gladde stockgezichten. Plastic teksten. Hyperrealistische plaatjes. Het voelt steeds minder fris omdat het symbool wordt voor manipulatie

Sanne Tolsma leidt Joe Public, Thecla Schaeffer Head of Strategy

25-09-2025 | 09:03:00
Co-founder Antoine Houtsma gaat zich voortaan richten op zijn rol als group Chief Creative Officer.

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.

Joe Public en ALDI benadrukken bekroonde kwaliteit in campagne

23-09-2025 | 09:04:00
Joe Public Amsterdam heeft voor ALDI een vervolg ontwikkeld in de Fans van Voordeel-campagne.
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding

03-10-2025 | 11:27:00
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.

Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers

03-10-2025 | 11:10:58
Wereldwijde uitdagingen zijn te groot voor overheden of NGO’s om alleen aan te pakken. Steeds vaker stappen grote merken in dit domein

MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug

03-10-2025 | 10:21:00
De slogan, die vanaf oktober weer te zien is in alle campagnes, krijgt een eigentijdse invulling die aansluit bij de huidige tijdsgeest.

[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation

03-10-2025 | 09:47:00
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Projectmanager Marketing Automation - Den Bosch

[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant

03-10-2025 | 09:12:00
PINK is per direct op zoek naar Senior Social Advertising Consultant - Groningen  •  32-40 uur
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.