Grand’Italia (GranFood) kiest Joe Public als creatief bureau

GranFood heeft Joe Public gekozen als zijn creatief bureau gekozen na een strategische en creatieve pitch dat eind 2023 is georganiseerd ten behoeve van het merk GrandItalia. GranFood is via GB Foods onderdeel van het van het Spaans/Catalaanse Grupo Agrolimen.

De afgelopen jaren werkte GranFoods met Y&R Amsterdam (WPP) dat inmiddels met Wunderman Thompson is opgegaan in het WPP-bureau VML.

Jeroen Stirnberg, Marketing Director van GranFoods: “We zijn eind 2023 begonnen met een bureau-oriëntatie en hebben toen met een aantal bureaus gesproken. Joe Public raakte meteen de goede snaar en bleef dat waarmaken gedurende het proces, zowel strategisch als creatief. Ze hebben veel kennis van de markt en weten hoe je creatief impact moet maken. We kijken uit naar de samenwerking.”

Jeroen van Eck, Strategy Director & mede-oprichter/eigenaar van Joe Public: “Grand’Italia is een iconisch merk in de Nederlandse supermarkt en we zijn enorm blij dat ze voor ons gekozen hebben. We kennen de markt goed en weten wat ons te doen staat.”

Antoine Houtsma, Managing Director & mede-oprichter/eigenaar van Joe Public: "Na Bier (Koninklijke Grolsch), Burgers (Burger King) en Boodschappen (ALDI Nederland) kunnen we nu ook Italiaans eten wegstrepen op ons pitch-boodschappenlijstje. Benvenuto GranFood B.V. en Grand'Italia"

Grand'Italia is overigens ondanks de naam niet Italiaans; het merk Grand'Italia wordt uitsluitend in Nederland gebruikt. In juni 2023 koos het merk voor Fitzgerald als bureau voor de influencer en pr-strategie.

De eerste uitingen van Joe Public zullen later in 2024 zichtbaar worden.

www.joepublic.nl

www.granfood.nl

www.granditalia.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Peter van Wijnaerde: Kun je AI een geweten aandraaien?

07-07-2025 | 08:37:00
Het probleem met AI is niet dat het emotioneel dom is. Het weet niet vanzelf wat echt telt. We trainen systemen om te voorspellen

Joe Public lanceert XXL Voordeelweken-campagne voor ALDI

03-07-2025 | 12:31:48
In de commercial staat een klant centraal die voor het eerst boodschappen doet bij ALDI en verrast is door het aanbod aan grote verpakkingen en voordeelacties.

Joe Public ontwikkelt Thuis in Italië-campagne Grand’Italia

30-06-2025 | 15:29:00
Joe Public Amsterdam is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de campagne, waarmee Grand’Italia haar positionering aanscherpt.

Peter van Wijnaerde: Porno gaat ons redden van big tech

30-06-2025 | 09:12:46
Vroeger waren er drie soorten videobanden. Je had Betamax, Video 2000 en VHS. Technisch gezien waren Betamax en Video 2000 beter. Toch won VHS.

Peter van Wijnaerde: Algoritmes zijn betere verleiders

23-06-2025 | 08:25:12
Creativiteit komt uit conflict. Uit iets meemaken. Uit iets opmerken. Dáár zit de lading dat het doet resoneren.
 

 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.