Gardeners ontwikkelt jongerencampagne OBA weet raad

De Openbare Bibliotheek Amsterdam (OBA) staat bij jongeren vooral bekend als plek om te studeren, maar de bibliotheek heeft veel meer te bieden voor deze doelgroep. Zo kan de OBA helpen met huiswerkbegeleiding, (be)sparen, het halen van je rijbewijs en alles wat erbij komt kijken als je voor het eerst op jezelf gaat wonen. Samen met creatief bureau Gardeners creëerde het marketing- en communicatieteam van de OBA de jongerencampagne OBA weet raad.

OBA helpt

De campagne brengt programma’s en activiteiten gericht op jongeren onder de aandacht. Zo biedt de OBA hulp op het gebied van digitale en geldzaken en weten we raad met vragen als; wat moet je allemaal regelen na je achttiende verjaardag? Hoe hou je geld over aan het einde van de maand? En hoe pas je je zorgtoeslag aan? Vragen waarop de antwoorden vaak lastig te vinden zijn. De drie beelden van deze campagne laten daarom mensen zien die op de verkeerde plek zoeken.

OBA: "Het was fijn om op strategisch vlak een frisse blik van buitenaf te hebben en dat het concept duurzaam is, we kunnen het concept het gehele jaar door gaan gebruiken."

Culturele programmering 

Ook het OBA Theater biedt een programmering waar jongeren op een laagdrempelige manier kennis kunnen maken met cultuur. En in verschillende vestigingen kunnen jongeren muziek maken, zich verdiepen in maatschappelijke thema’s of iets nieuws leren. Kortom, de OBA weet raad: met je toekomst, geld en vrije tijd.

De campagne is tot 17 december zichtbaar in alle 28 OBA-vestigingen, in de stad, op social media, op de website van de OBA en in de digitale nieuwsbrief.

www.gardeners.nl

www.oba.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Gardeners ontwikkelt campagne Nationaal Warmtefonds

22-01-2025 | 08:00:00
Deze campagne is gericht op het vergroten van de bekendheid van het fonds en het informeren van huiseigenaren en Verenigingen van Eigenaars (VvE’s) over de mogelijkheden om hun woningen energiezuiniger en comfortabeler te maken met behulp van betaalbare leningen.

Gardeners en Natuurhuisje herlanceren campagne: Niet vliegen, wel landen

14-01-2025 | 15:03:00
Uit onderzoek van Natuurhuisje blijkt dat meer dan de helft van de Nederlanders die afgelopen jaar op vakantie zijn geweest het vliegtuig heeft genomen, ondanks dat ze weten wat de gevolgen hiervan zijn.

Gardeners ondersteunt Hands Off bij sharefundingcampagne

05-12-2024 | 17:20:19
Het plantaardige chocolademerk Hands Off is begonnen met een sharefundingcampagne om 1 miljoen euro groeikapitaal op te halen.

Gardeners ontwikkelt campagne zaak Bureau Clara Wichmann tegen Allergan

04-12-2023 | 07:02:00
Een grootschalige zoektocht is gestart naar mensen die de mogelijk ziekteverwekkende implantaten van Allergan dragen of hebben laten verwijderen

Natuurhuisje wint eerste MediaTestTaart van 2023

21-02-2023 | 13:40:00
Elk half jaar reikt MediaTest de MediaTestTaart uit aan een organisatie of persoon die er in de Nederlandse media uitspringt

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.