fritz-kola lanceert cultureel platform op Best Kept Secret

Tijdens de elfde editie van Best Kept Secret heeft frisdrankmerk fritz-kola het culturele platform fritz-kolab gelanceerd. Met dit initiatief wil het merk een inhoudelijke bijdrage leveren aan festivals door samen te werken met kunstenaars. De aftrap vond plaats met een project van beeldend kunstenaar Victor Verhelst, waarbij videomapping op containers onderdeel werd van de festivalbeleving.

In plaats van merkactivaties gericht op zichtbaarheid of promotie, kiest fritz-kola voor een benadering waarin creativiteit en samenwerking met kunstenaars centraal staan. Het doel is om een artistieke invulling te geven aan de festivalomgeving, zonder de beleving van bezoekers te onderbreken.

Artistieke invulling in plaats van reclame

Klaus Schmaeing, marketing director bij fritz-kola: “Festivals zijn plekken waar cultuur, creativiteit en activisme samen kunnen komen. Dat vraagt om merken die iets willen toevoegen. Niet alleen om op te vallen, maar ook om iets los te maken. Met fritz-kolab willen we laten zien dat je als merk een culturele toevoeging kunt zijn op een festival, in plaats van een afleiding in de vorm van schreeuwerige reclame of plastic give-aways.”

De eerste samenwerking vond plaats met Victor Verhelst, die zijn werk From Dusk Till Dawn toonde. De projecties op containers boden een visuele aanvulling op de festivalprogrammering. Verhelst: “Muziek raakt je oren; beelden maken het verhaal compleet voor je ogen en lichaam. Het creëert immersie en daarmee dialoog.”

Structureel cultureel platform

fritz-kolab is opgezet als een blijvend initiatief dat verdergaat dan de festivalzomer. Door gebruik te maken van modulaire containers, ontstaat een flexibel cultureel podium dat ruimte biedt aan diverse kunstvormen. De focus ligt op samenwerking met lokale kunstenaars en het creëren van een zintuiglijke ervaring.

Maurits Westerik, directeur van Best Kept Secret: “Met onze pijlers music, food and culture zoeken we in alle onderdelen – van muziek tot area design – naar een kleurrijke, prikkelende ervaring. BKS moet je niet alleen horen, maar ook voelen en zien. Victor is wat ons betreft een Best Kept Secret. Zijn werk past naadloos bij onze wens om nieuwe stemmen een spotlight te geven, en we zijn er zeker van dat ons publiek geraakt zal worden door zijn kunst.”

www.ace.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

ACE en CZ benadrukken zorginstinct in positionering

08-10-2025 | 09:04:03
De koers is gebaseerd op het uitgangspunt Alle mensen zorgen en brengt het merk dichter bij de mens.

[Vacatures] ACE zoekt een Senior Creative

06-10-2025 | 08:36:00
ACE Social is per direct op zoek naar Senior Creative - Fulltime · Amsterdam

ESN kiest ACE PR voor lancering in Nederland

25-09-2025 | 15:55:47
De samenwerking richt zich op het vergroten van de naamsbekendheid en het claimen van een duidelijke positie in de concurrerende sportvoedingsmarkt.

Hannah Sterke: Het werk voelt jong, vernieuwend, opvallend en heel eigen

10-09-2025 | 16:09:00
Hannah Sterke en Nina Mispelblom Beyer stapten op 1 augustus 2025 als creatieven over van TBWA\Neboko naar ACE. We spreken het duo over hun overstap, prijswinnend werk en hun toekomstplannen

GROHE viert 50 jaar in Nederland met jubileumcampagne

01-09-2025 | 16:21:00
De jubileumcampagne loopt van 1 september tot en met 31 oktober 2025 en is zichtbaar op televisie, social media en online kanalen.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-10-2025 | 09:03:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Display, Video & Audio (DVA) Consultant

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Senior Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-10-2025 | 08:49:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Senior Display, Video & Audio (DVA) Consultant 

Herkenbaarheid, humor en oplossingen staan centraal in automotive-campagne Marktplaats

07-10-2025 | 20:47:00
Happiness Amsterdam ontwikkelde voor Marktplaats een tweede campagne voor automotive. We spreken Nancy van Hees, Senior Communications Manager Mobility bij Marktplaats en Joey Boeters, Creative Partner en mede-oprichter van Happiness Amsterdam

Europese steden decor voor OOH-campagne Lynk & Co 08

07-10-2025 | 16:39:48
Met de 08 wil Lynk & Co het segment van plug-in hybrides verder ontwikkelen

Alfred lanceert campagne met dames van Van Dobben

07-10-2025 | 11:28:00
Alfred en OnSocial hebben een merkcampagne ontwikkeld voor croquetmerk Van Dobben, waarin de dames uit de iconische Amsterdamse Eetsalon centraal staan
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.