
Frank Goren: Onze filosofie is audience first on steroids
Influencer & Content Marketing Awards 2025
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden die binnenkort bepalen welke cases tot de top van de creatieve industrie behoren. In deze reeks delen zij hun visie op content, media en de veranderingen binnen het vak. Vandaag spreken we met Frank Goren, Strategy Officer van The Invaders.
Kun jij The Invaders introduceren?
The Invaders is hét ‘gaming for brands agency’.
Wij dragen er zorg voor dat merken in kunnen spelen op de alsmaar groeiende kansen die gaming, game culture en gamification bieden. Dat begint bij Wordfeud en Candy Crush en dat loopt via (educatieve) werelden in Minecraft en Fortnite tot livestreaming op Twitch en het sponsoren van Esports teams.
Er gamen veel meer mensen dan dat de meeste mensen zich realiseren: in Nederland alleen zijn dat er al 11 miljoen. Die mensen zijn allemaal ondergedompeld in het spel dat ze spelen. Als je daar op de juiste manier op in weet te spelen dan zijn de te halen engagement rates onevennaarbaar in andere mediatypes.
Wat is goede content?
Goede content is content die je tot je wil nemen omdat het van waarde voor je is.
Onze filosofie is niets anders dan ‘audience first on steroids’. Publishers en goede content marketeers hanteren die filosofie natuurlijk al jaren. In onze wereld is dat nog belangrijker. Wij betreden een passiedomein. Waar spelers heel fanatiek of betrokken zijn. Daarbij wil je niet gestoord worden door een commercieel pushbericht dat je afleidt.
Wij noemen dat ‘radically putting players first’. We maken niets dat gamers niet kunnen waarderen. Het is niet goed voor onze opdrachtgevers. Het is niet goed voor de publishers waar we een nauwe band mee hebben. En het is niet goed voor de communities waar we nu zoveel waarde voor merken uit weten te halen.
Welke belangrijke ontwikkeling zie je in de creatieve industrie?
De rol van de specialist. De toegevoegde waarde van bureaus lijkt onder druk te staan door alle (technologische) ontwikkelingen. Dat betekent dat je twee dingen kan doen: service leveren over de volle breedte óf je zodanig specialiseren dat je altijd unieke toegevoegde waarde levert op jouw domein.
Wij hebben bewust gekozen voor dat laatste en investeren daar ook flink in.
We werken al jaren aan de grootste global database van campagnes in game culture. We verzamelen al jaren data over de waarde en rol van gaming. We hebben onze eigen AI agent, Ludo, gebouwd om die informatie te kunnen ontsluiten als fundament voor alles dat we doen. Het gaat dus niet om AI, maar om hoe AI je kan helpen om unieke waarde te leveren.
Wat is het laatste nieuws?
De rol van communties wordt steeds groter.
Op dit moment zijn wij in de US bezig met een stream marathon waarbij we een week lang 24/7 met 40 streamers live zijn om gamers te wijzen op de rol van 988, de suicidepreventielijn (de Amerikaanse 113). We werken daar met zowel micro-creators als met top streamers, zodat we in kunnen tappen op de achterban waar ze allen een echte band mee hebben.
Het resultaat daarvan is overweldigend; in bereik, in engagement cijfers, Maar het allerbelangrijkste: in de eerste dagen hebben we meermaals te horen gekregen dat hierdoor een aantal jongeren echt van gedachten zijn verandert en zijn geholpen.
---
De Influencer & Content Marketing Awards 2025 worden mede mogelijk gemaakt door Influentials
Influentials is hét techplatform dat merken en creators samenbrengt om authentieke content op schaal te realiseren. Met een internationaal netwerk van ruim 11.000 creators helpen we merken als Zwitsal, Samsung en McDonald’s om de kracht van de creator economy te benutten. Steeds meer consumenten vertrouwen niet langer op klassieke reclame, maar op content van mensen die ze écht volgen en waarderen.
Via het Influentials platform kunnen merken en agencies samenwerken met creators die zowel User Generated Content (UGC) maken als micro-influencers die impact maken binnen hun community. | www.influentials.com
Lees hier alles over de Influencer & Content Marketing Awards en hoe in te zenden.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Kiki Kaersenhout: Het wordt tijd om kritisch te kijken naar onze creaties
Mady Angelino: Er is een groeiende vraag naar oprechte, mensgerichte verhalen
Jeroen Verkroost: Goede content bestaat uit inhoud, impact en integratie
ICMA 2025 - For You Agency
ICMA 2025 - Knorr Wereldgerechten Hollandse AVG - 1 april
Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers