[Forum] Youri Wanders (Pink Marketing): Marketing is maar marketing. Maar wat een mooi vak – tijd voor verandering!

Om eerlijk te zijn, ik deel het gevoel dat de wereld er ooit rooskleuriger uitzag. Geopolitieke spanningen, economische onzekerheid – het zijn zware tijden om ons heen. Maar laten we ook niet vergeten: marketing is uiteindelijk maar marketing. Soms is het goed om onszelf daar even aan te herinneren. Terug naar onze bubbel:

Waar velen vrezen dat het vak aan aantrekkingskracht verliest en jonge mensen het vak links laten liggen, zien wij juist een enorm potentieel in deze tijd van verandering. De druk die onze branche nu voelt door geopolitieke en economische onzekerheden en de disruptieve impact van AI, legt juist kansen bloot voor een vernieuwde, strategische koers. In plaats van te blijven hangen in oude modellen, silo’s van Atl/Btl, Offline vs Online, en Performance vs Branding – en ons vast te klampen aan een verouderde manier van werken – kunnen we het vak opnieuw uitvinden en een omgeving creëren waarin inclusief talent zich aangetrokken voelt. Door tech, data, creatie & media strategisch en integraal te verbinden, bieden we jonge (en oude ;-) ) professionals iets dat verder gaat dan het klassieke bureauwerk – we bieden hen een plek om echt impact te maken, voor zichzelf, onze klanten én de maatschappij.

AI opent juist deuren voor een nieuwe manier van werken, voor een generatie die creatief én technologisch onderlegd is. Dit gaat niet over AI inzetten als kostenbesparing, maar over AI en data gebruiken om creatieve concepten naar een hoger niveau te tillen en relevante, oprechte verbindingen met consumenten te leggen. De toekomst vraagt om bureaus die visionair durven te zijn en inclusief talent zien als de bouwstenen voor iets groters.

Jonge talenten zoeken een plek waar hun visie en hun vaardigheden werkelijk tot hun recht komen. Door tech, data, creatie & media niet losstaand, maar als één krachtig geheel in te zetten, geven we vorm aan een nieuwe standaard voor de industrie. Dit is geen tijd om aan de zijlijn te blijven staan – dit is hét moment om leiderschap te tonen, kansen te grijpen en een werkomgeving te bouwen waarin divers talent zichzelf herkent en haar volledige potentieel kan realiseren.

Ach, misschien hebben wij ook wel makkelijk spreken zo vanuit het mooie Groningen.

Youri Wanders is Business Director bij Pink Marketing, Pünktlich & Pexi

Deze bijdrage is onderdeel van [Forum] De moderniteit van vandaag zet bureaus onder druk. Hoe nu verder?

www.pinkmarketing.nl

www.punktlich.nl

www.pexi.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

[Vacatures] DCVF zoekt een Strategie & Gedrag Stagiair

21-08-2025 | 11:35:00
DCVF is per direct op zoek naa een Strategie & Gedrag Stagiair - Danzigerkade 13e, Amsterdam

Sanne Demir en Niels Braat: Opposites Create werkt bij DCVF

22-05-2025 | 11:17:00
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken we hen over de kracht van het principe Opposites Create

DCVF gaat voor DEDDO aan de slag met online strategie

17-04-2025 | 18:37:00
DCVF ondersteunt het bedrijf bij het versterken van de merkpositie en het activeren van de doelgroep via doelgerichte online campagnes.

Op vliegvelden kun je van alles verkopen, behalve koffers

06-04-2025 | 09:19:00
Marketing Report is op bezoek bij DCVF. We spreken met Sanne Demir.

De toekomst van retail: luchthaven is de nieuwe winkelstraat

07-02-2025 | 10:29:00
Martijn Nillesen van DCVF vertelt tijdens de whitepaper sessies over het fenomeen Travel Retail.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Johan van der Zanden over Jeroen van Koningsbrugge

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.

Fama Volat lanceert Hartmakers-campagne voor Hart van Brabant

04-09-2025 | 12:55:10
Onder de titel Word Hartmaker van Hart van Brabant heeft Fama Volat een campagne ontwikkeld voor de regio, voorheen bekend als Midden-Brabant.

ESH Media sluit netwerk aan op Cäsar-platform

04-09-2025 | 12:43:00
Hierdoor zijn de meer dan 4.750 dubbelzijdige A0-displays van de exploitant nu beschikbaar via het Cäsar Dataloket.

Masha Kodden CMO De Koffiejongens

04-09-2025 | 12:37:00
Zij sluit zich aan bij het koffiemerk op een moment dat het bedrijf zijn merkcampagne Op avontuur tussen de grote jongens lanceert.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.